Annons:
Etikettkraftdjur
Läst 1824 ggr
leemland
11/27/14, 8:04 PM

Hur tar man reda på sitt kraftdjur?

Hur tar man reda på vilket/vilka ens kraftdjur är? Kan man ha mer än ett och hur vet man vilket som är mest kraftfullt i så fall? 

Jag har alltid älskat vargar, ända sedan jag va liten. Är det så att det är mitt kraftdjur "naturligt" ? (hoppas ni förstår hur jag menar med mitt lite röriga inlägg😛 )

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
svartaugglan
11/28/14, 1:26 AM
#1

Alltså jag är ny på forumet, ingen mästare eller så, men jag har lite erfarenhet. Jag  har börjat med att meditera varje dag där jag låter tanken vara så stilla den kan och väntar. Till slut dyker något upp har jag märkt.Jag tänker att jag går ner genom ett hål i marken och när jag kommer fram till "marknivå" finns mitt djur väntandes där. Vet inte om det funkar för alla men så har jag gjort i alla fall.

[Sol69]
11/28/14, 10:35 AM
#2

Jag tror att meditera kan vara ett bra sett att hitta sitt kraftdjur på. Men du kan även se andra ledtrådar i naturen.. Jag har fått se själva djuret livs levande framför mig och jag har sett dem i molnen. För du byter ju ditt kraftdjur efter behovet. i alla fall har jag gjort det…

leemland
11/29/14, 8:29 PM
#3

Tack för era svar! 

Jag är rätt så ny med allt det här jag också. Började för drygt en -två månader sedan att meditera. Och då blev det chakrameditation för mig, det kändes rätt och jag har fortsatt med det. Jag mediterar inte varje dag då jag inte vill "tvinga" fram något och ibland känner jag inte alls för det så då hoppar jag de helt enkelt. 
Men under mina meditationer kommer det fram olika saker/känslor/bilder/djur, ja ni vet ju säkert själv 🙂 Kan djuren jag ser där vara mina kraftdjur? (fast i och för sig så ser jag olika varje gång nästan) 
Tack än en gång för era svar! Jag ska kanske testa på en annan meditationsform för att få andra alternativ. 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: