Annons:
Etikettandligt
Läst 2899 ggr
[Vandringen Med Wolf]
11/26/14, 5:08 PM

Energitjuv "ge" eller" ta " ?

Lägger in det här även här eftersom healing handlar så mycket om energier och jag vill gärna höra era tankar kring den här funderingen Blomma

Vi har nog alla råkat ut för dom och  jag kom in på Spiritualism  i den här tråden och fick ett nytt tankesätt kring det här att det kan handla om att vi istället "ger" bort vår energi istället för blir bestulna på den.

Tänkte ta upp tanken med er här inne om saken för det vänder upp och ner en hel del på det tankesätt jag själv haft kring den här frågan.

Det låter både logiskt och inte. I min släkt finns en energitjuv som vi alla kan krokna rejält på fast vi både älskar och trivs med men hon kan konsten att dränera oss på energi.

Vänder jag på det där och tänker som så,att varje gång jag möter den här personen så öppnar jag upp mig när jag istället borde stänga ner och på så vis behålla energin istället för att kanske ge bort den.

Vi är vana att höra ordet energitjuv men tänk om det är vi själva som faktiskt ger "bort" den,hmm det där tål att tänka på det minsann för så vill ju ingen av oss göra tvärtom alla vill vi behålla vår energi oavsett vi blir dränerad på den eller dumt nog ger bort om än omedvetet.

Vad säger ni kring dessa tankar att vi själva är boven i dramat och "ger" bort vår energi ?

Visst finns en logik i det hela i all den tid man snabbt öppnar upp sig och så vips kan vi bara sända ut och sen blir vi själva helt slut och tänker nu har en person tagit min energi medan vi kan vara dom som faktiskt ger bort den,klurigt det här och det kan ju också vara åt båda hållen  att ibland ger man och ibland blir man dränerad Funderar

Kanske är det så att vi lätt skyller det här på andra medan vi själva är boven i dramat och ger,ja jysingen och jösses det här fick då mig att fundera för är det så att jag faktiskt ger bort den då får man allt jobba på den biten och på så vis behålla sin egen energi Blomma

Annons:
[NeferNefer]
11/26/14, 5:26 PM
#1

Det är väl värt att tänka över, faktiskt. Jag tror också att båda varianterna finns. Det finns säkert de som kan dra energi från andra (fast då är frågan den om vi kan skydda oss mot det?)

Tarotstollan
11/26/14, 6:22 PM
#2

Mycket tänkvärt! Tror också att det kan vara så!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
11/28/14, 10:02 AM
#3

Tror att det är så att om man älskar en person och den inte mår bra så gör man mera än man borde av kärlek och då blir det att man ger mera energi än man bör.

Älvan
1/18/15, 6:47 PM
#4

Jag tänker att man aldrig kan bli "tömd" på ren kärlek. Den fylls på hela tiden och det finns oändligt mycket. Så man kan i detta avseendet varken bli bestulen på kärlek eller att man skulle "ge för mycket". Det är en helt annan sak med den egna energin man jobbat upp. Den kan enligt mitt tankesätt man just bli bestulen av. Vanligast är nog att man själv ger bort för mycket av sin energi och därmed inte respekterar sina gränser. Bestulen kan man bli om man inte fullständigt kan ge sig själv beskydd och rena sig själv från andras energier. Det kan inte jag fullständigt. Därför har jag några energitjuvar i mitt energifällt som jag jobbar med.

[Sol69]
1/18/15, 10:14 PM
#5

Kan inte hålla med dig Älvan för du kan ge så mycket av dig själv av kärlek till en annan person och den personen blir aldrig mättad hur mycket du än ger och den har inte möjlighet att ge tillbaka kärlek så att det blir balans i det hela.. Det är som en öppen kran och du ger och ger.. det sprutar ut energi tills du är helt tömd på energi och mottagaren är ändå inte mättad.. och skulle gärna vilja ha mera ändå. Det är en energitjuv som du måste sätta stopp för och stänga kranen.,.

Älvan
1/18/15, 10:27 PM
#6

#5 Jag var kanske inte tydlig nog. Att ge kärlek i dess renaste form kostar inget alls. Oändlig källa fyller dug hela tiden. Jag har riktiga känslovampyrer/fiender som vill mig illa. Jag sänder dessa människor ren kärlek i meditation. Jag försöker att inte sända dem negativa tankar. Däremot stänger jag mina gränser mot dem rent fysiskt. Alltså kommunikation/kontakt. För att jag inte än vet hur jag fullt ut ska kunna skydda mig mot deras attacker och energiutsugning. Det är 2 olika saker för mig i denna diskussion. :) blev det tydligare? :)

Annons:
Alwyn
1/23/15, 6:18 PM
#7

Jag tror att när vi upplever det som att någon tömmer oss på energi så finns det olika saker som kan hända. 

1. Det lär inte vara många som medvetet TAR energi FRÅN dig. Däremot tror jag att energi följer naturens lagar så som osmos, att finns det energi hos dig samtidigt som det saknas energi hos folk runt om dig så sipprar energin över dit av sig själv om du inte sätter upp ett skydd.

2. Det jag tror händer när vi upplever att någon tömmer oss på energi är dock något annat. Jag tror att personen då gör att vi upplever något som jobbigt, det kan vara något så simpelt som att man ligger på olika vibrationsnivå eller att den får en att möta sidor av en själv som man inte tycker om. Eller så gör personen saker man inte tycker om. Hanteringen av dessa upplevelser slukar all energi vi har, energin går alltså inte till den andra personen utan går förlorad och slinker ut i universum…det är därför vi upplever att vi ger och ger medans den andre aldrig får nog.

Det gäller alltså att känna sig själv, jobba med sig själv och lära sig sätta upp energibarriärer.

uz00x
1/24/15, 2:49 PM
#8

jag ger väldigt "gärna" och snabbt bort min energi till folk runtom mig faktiskt :)

vinden är min mor
2/2/15, 7:52 AM
#9

En ingift släkting jag har tar extremt mycket energi.

ALLA som träffar henne börjar direkt att gäspa.

Om hon Bjur på middag så orkar man knappt ta sig hem.

Både andliga tänkare och släkt och grannar som inte tror på något övernaturligt säger detta om henne.

Men trots all energi hon drar i sig medans hon stirrar på en så är hon lika seg och deppig.

Hennes aura känns helt trasig och all hennes och den som var  vår kraft sipprar ut.

Egentligen skulle hon behöva mycket healing men jag klarar inte av att ge henne den.

☀️Mörker är bara brist på ljus

[Shaman Wolf]
2/3/15, 7:11 AM
#10

# 9 Uch såna där är jobbiga och en del har verkligen förmågan att dra andras energi,dom liksom livnär sig på och man glömmer så lätt innan man träffar på dom att skapa beskydd.

Nåt man borde göra varje gång man går ut men det är så lätt glömt och pang så ryker energin.

I vissa fall orkar man inte ge healing och frågan är om den skulle nå fram för det låter som hon bär på många låsningar så där krävs mycket arbete innan det kan börja ge resultat samt att hon själv också är villig till förändring annars kommer man inte långt.

Svårt det där men framför allt drygt för både omgivning och även den som tar andras energi.

vinden är min mor
2/3/15, 8:23 AM
#11

Tack! Vad intressant att höra din syn på det hela.

Jag tror inte heller att hon är mottaglig för healing eller att utvecklas som människa.

Hon är mycket låst i sina egna regler och sin kyrkliga syn på allt. Mycket troende men inte alls andlig.

Jag har rådfrågat min guide om detta då jag är orolig för att hon inte alls har lyckats med den utveckling hon hade planerat.

Det svar jag har fått är att det hon inte lyckas med i detta liv får hon ta i ett annat liv.

☀️Mörker är bara brist på ljus

[Mellma]
2/4/15, 8:50 PM
#12

Det ligger verkligen ngåt i det du säger att man ger nog bort sin energi lite för mycket ibland. Så sant som det är sagt ja.. 🤔

Älvan
2/4/15, 10:43 PM
#13

Vinden är min mor Man kan aldrig veta något om andras livsplaner. Detta kan ju vara exakt det hon önskat av sin utveckling. Jag tror "något" tömmer dessa personer på energi så även om de suger i sig av andra är det en liten nytta till dem. Jag har kommit på att bättre än att skydda mig är att efter sådana möten ta tillbaka min energi och kapa förbindelsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: