Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1329 ggr
[Sol69]
11/23/14, 9:24 AM

Lojalitet och trohet

Detta är ju lite off tropic  men undrar vad ni har för tankar om det… 🤔

Jag är extremt lojal både emot min familj och mina vänner och sviker ingen om jag inte måste och det tar väldigt lång tid innan jag ger upp hoppet om att hjälpa en annan person. Men när jag väl släpper greppet så bryter jag totalt istället. Fast de som står mig nära kan sträcka linan otroligt långt innan jag ger upp.

Vill alltid försöka att se det goda i personen även om den beter sig fel. Har fått höra ibland att jag är för snäll och godtrogen. Men även fått höra av vänner att jag är en bra vän för att man alltid kan lita på mig i alla väder.

När det gäller trohet så är jag nog också extremt lojal emot min käraste och har alltid varit. Vist pratar jag med andra personer. Gömmer mig inte i en skrubb och står tyst i ett hörn 😃

Men det skulle aldrig falla mig in att gå ut på krogen och flirta med andra. Finns inte i min värld att på något sätt påvisa att det finns minsta intresse från min sida,, Skulle aldrig skriva minsta lilla vink som kan tolkas som en personlig invit av andra, Så inga puss och sånt till andra. Det skriver jag bara till min kära som jag har hemma.

Vet att en granne tyckte jag var överdrivet trogen. När jag sa att jag kan inte tänka mig att fika med en manlig vän utan att karln har godkänt det och det känns helt rätt för honom. Vill då helst att han ska vara med. Jag vill att alla mina vänner ska kunna vara hans vänner och tvärt om. Det ska inte finnas minsta tvivel i honom. Jag vill att han ska känna sig trygg och våga lita på mig.

Även om jag inte är minsta svartsjuk och litar på min karl. Så blir jag irriterad när andra kvinnor skriver puss och annat som insinuerar att de har en intimare relation till varandra fast de inte har det. Kan lägga till att karln inte svarar tillbaka med samma ord. 😃

Men jag är helt enkelt extremt lojal och trogen och kan inte göra något som själsligt påvisar att jag är illojal mot dem jag bryr mig om.. För bryr jag mig gör jag det till 110 procent och det gäller både familjen och vännerna.

Vill bara höra med er vad ni tänker om den biten 😎

Annons:
[Vandringen Med Wolf]
11/23/14, 11:33 AM
#1

Lojalitet är en självklarhet däremot är jag inte godtrogen.Var det förr i min ungdom men har fått lära den hårda vägen att inte tro alla om gott så numer är jag misstänksam och litar inte ett smack på men för det är jag glad och trevlig mot andra men ett enda svek sen är det tvärkört och bye bye omedelbums.

Har även lagt märke till det här inom andligheten för jag vet inte hur många som genom årens lopp kommit med falska påståenden,påhittade saker bara för att testa och då kan man väl knappast förvänta sig att nån ska komma rätt om man säger hunden är bortsprungen fast den inte är eller nån har dött fast dom inte gjort.

Jag kan göra listan hur lång som helst men godtrogen är jag rakt inte kan jag lova utan konstant misstänksam mot allt och alla.

Trohet-evigt trogen min kära Wolf och han är också den absolut enda jag verkligen litar på ❤️inte ens mina närmaste kommer nära mig där har Wolf den enda platsen som finns.

[Vandringen Med Wolf]
11/24/14, 9:44 AM
#2

Glömde skriva att du bär väldigt fina egenskaper Sol och jag önskar jag också kunde känna så men där har tyvärr min gräns gått för längesedan.Jag hoppas bara att du inte går på nitar och blir sviken just för du är en så snäll person 🌺

Men det är en viktig fråga du tar upp och jag skulle vilja spinna vidare på den vad gäller lojalitet till oss själva också.Ja menar det är ju lätt att vara mot andra men hur är vi mot oss själva är vi lojala och ärliga där alla gånger ?

Nu menar jag inte att vara självisk eller egotrippad på nåt vis utan jag menar att vara lojal mot sig själv är också en viktig del i våra liv för vi kan ju inte enbart ge till andra utan för att vi ska må bra och ha balans måste vi även kunna ge oss själva för gör vi inte det hur ska vi då i längden orka att vara mot andra.Allt börjar liksom hos sig själv för att kunna ge till andra och då ger man på ett helt osjälviskt vis utan att behöva förvänta sig tillbaka,utan att behövs boosta sitt eget ego kan man bara ge ❤️

[Sol69]
11/24/14, 9:59 AM
#3

VMW du om någon vet ju om hur jag är som person 😃

Nja jag har ett litet skyddsnät. Det är inte många jag släpper inpå mig och som jag vågar lita på. Ett fåtal vet något om mig som privatperson. Det är nog ett skydd för jag vet att jag är så lojal emot mina vänner. 🤔Men den jag släpper in är jag lojal emot ända in i det sista. Men blir förbannad om de inte visar sig värdiga min lojalitet och då åker de ut.. 🤐

Vist är det viktigt att vara lojal emot sig själv också och tänka på vad som är bäst för en själv också. Det är ju en fin balansgång. Man kan inte acceptera att andra styr och ställer med ens liv för mycket., Den biten har ju både du och jag erfarenhet av. Man måste få lov att leva sitt eget liv och lära av misstagen och bestämma själv vad som är rätt eller fel. 😎

Upp till toppen
Annons: