Annons:
Etikettandligt
Läst 614 ggr
[Sol69]
11/19/14, 4:35 PM

Själensspegel

Man säger ju att ögonen är själens spegel. Men vad ser ni i ett par ögon 🤔

Kan erkänna att jag har fått höra att det syns på dina ögon att du är medial. Men jag tycker man kan läsa in mycket i ett par ögon om man vågar titta noga på en person.. Kan ju bli lite pinsamt att studera ögonen på andra om man ej känner dem.😃 Satt en gång bakom ett par personer och studerade auran. Inte för att de vad den innehöll ville bara se om jag kunde se den markant.. och såg ett lysande vitt sken. 🤫

Men åter till själens spegel vist kan man se visdom i dem och vist kan man se sorg i dem och om någon är arg. En del kan ha en sån blick att man tycker att de ser rakt igenom en och vissa kan utstråla enorm trygghet och ro i själen.. ❤️

Annons:
[Sabina]
11/19/14, 6:56 PM
#1

Ja visst är det så att  det går att se i en människas ögon hurdan denne är. Jag håller med dig till fullo på dina beskrivningar.  Jag är en HSP-person (Highly Sensitive Person) och jag vet att mycket av det jag kan läsa av i en persons ögon (eller ansikte) kommer av detta mitt personlighetsdrag. Min intuition gällande människors ögon, har aldrig slagit fel, däremot händer det ibland att jag inte vågar lita på intuitionen och därför intalar mig att en person inte alls är såsom jag först trott men med tiden kommer verkligheten ändå ikapp mig . 🙂

[Sol69]
11/19/14, 7:04 PM
#2

Det är väl så att vi alla blir osäkra på oss själva och vad vi får till oss ibland. Men oftast så kan man läsa ut mycket i blicken hos en person. Men det gäller väl att våga lita på den känslan som kommer till en,,

För det förmedlar ju ett budskap om vad en person har upplevt och vad den känner och hur den mår idag.. Du kan ju se alla känslor i ögonen hos andra. Både glädje, sorg. ilska och kärlek.. Ögonen kan verkligen tala utan ord och förmedla enormt mycket,

[Sabina]
11/19/14, 7:11 PM
#3

#2 Ja, återigen så håller jag med. Så fint att du säger det jag vill uttrycka men inte vet hur jag ska säga 🙂

[Sol69]
11/19/14, 7:16 PM
#4

Tack Sis13 🙂och välkommen in till oss för jag tror inte jag har sett dig här inne förut 🤔👋

[Sabina]
11/19/14, 7:34 PM
#5

Tack Sol69 🙂 .

Jo, jag bruka komma in och hälsa på er ibland, då jag är intresserad av andlighet av olika slag. Men jag har aldrig skrivit i någon tråd förut. 🙂 Och eftersom jag är en "vetenskapskvinna" så tar det lite emot att bli medlem på sajten, då det krockar med mitt yrke så att säga, men som sagt; jag är inne och "tittar till er" då och då 😉

[Sol69]
11/19/14, 8:48 PM
#6

Men det kan ju bli bra tankar av det. Min väninna har mycket mera logiska tankar än jag och vi brukar få intressanta samtal.. Så det är inte bara en nackdel. Utan kan vara givande för alla. Har du några tankar och funderingar så skriv av dig så kanske du får några svar att fundera över… 😃

Annons:
Mandra
11/20/14, 5:02 AM
#7

Intressant uttryck detta att ögonen är själens spegel. Vi brukar ju tolka det som att man ser hur en människa är i hennes ögon. Men vit ni att begreppet är mer bokstavligt än så? Ögonen är rent bokstavligt "själens spegel" i det att i dem ser vi en bild av den själ som bebor ett visst väsen och att denna spegel ser precis likadan ut i varenda inkarnation som just det väsendet har/gör. Dvs ögonen ändrar sig aldrig mellan de olika liven, utan förblir desamma/har konstant samma uttryck. Vilket betyder att du kan känna igen gamla bekanta från tidigare liv på deras ögon. Jag har upplevt detta några gånger - mkt fascinerande. :)

Naznaz
11/20/14, 8:45 AM
#8

Hej! intressant det där med ögonen, jag håller med er ögonen är själens spegel. Man läser av varandra genom ögonen , de avslöjar en. Kärlek, hat, besvikelse, tro , elakhet, avundsjuka…. You namne it. Det räcker med en blick ibland, man får känslan direkt. Barn kan läsa av ögonen bäst, djur är bra på det också. Det gäller att lyssna på våra inre känslor , vi är födda med oerhört känslor , bara lita på er själva och lyssna på era inre . Tack för det intressanta ämnet. Kram/Naznaz

Kram/Naznaz

Upp till toppen
Annons: