Annons:
Etikettallmänt
Läst 1480 ggr
[Vandringen Med Wolf]
11/10/14, 5:31 PM

Advent och Juletid

Inte så väldigt långt kvar nu innan pyssel,ljus och annat smått och gott ska fram efter årets vila och åter förgylla den mörka årstiden.

Sitter här och bara funderar lite på hur vi är med minnen från barndomens Advent och Jul.

Finns det nåt som ni liksom inte kan låta bli för det var en tradition som barn att det fanns eller som man köpte hem för så skulle det bara vara.

Nåt som ni bara känner att det här det måste jag ha för så var det när jag var barn och så ska det förbli som vuxen också ?

Personligen måste jag varje år köpa en adventskalender med choklad i för en sån köpte alltid min far och självklart nallade jag ur luckorna innan och stod alltid som ett fån och försökte lura far att OJ det fanns inget godis i luckan,kan du tänka dig far sa jag varje gång Förskräcktgick han på't nehejdå men försöka duger Skrattar

Är inte alls för det här med Julpyssel och sånt men såna små saker dom tycker jag det är roligt att bevara och nu har jag köpt en kalender med godis till min gamle far så får vi se om han försöker lura mig 85 år gammal som han är Skämtar

Det finns ju massor vi bara minns med underbar nostalgi och även om jag idag inte har gran inne pga katter så har jag ett par utomhus och dom heter Jonas allihop för det var så jag alltid döpte mina granar som barn Skrattar

Berätta era underbara nostalgiska minnen och sånt som ni inte kan vara utan som vuxen just för det minner om underbara barna tider så som Julen och Advent var 🌺

Annons:
[Sol69]
11/10/14, 5:58 PM
#1

Jag har i alla år köpt en adventskalender till mina barn sen de var små och den äldsta är nu 20 år. Choklad naturligtvis.. När de var mindre så höll de sig till en per dag men nu nallar de alla på en gång.. 😃

Brukar alltid ha en äkta gran, men i år blir det nog en i plast för katternas skull.. Men gran ska vi i alla fall ha,, 😎

fridelfina
11/18/14, 9:52 AM
#2

Pappersstjärnan i orange som hängde i mitt fönster har gått sönder för längesen, men de nya jag köpt blir inte samma känsla.. .

 
 

Tarotstollan
11/18/14, 7:32 PM
#3

#2. Vi hade också en sådan orange pappersstjärna och så var det något rött mönster på den. Det blev ett väldigt vackert sken av den och det kan jag sakna ibland.
Det jag mest saknar och som inte går att efterskapa är det stora julbordet när vi i hela släkten satt och åt tillsammans, de flesta av dem är på andra sidan nu.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
11/18/14, 9:25 PM
#4

Ja, en sån stjärna! Julaftonsmorgon med varm choklad, mammas hembakta kanelbulle och jullovsmorgon är också nåt jag saknar. . . Förväntansfullheten på det där magiska

 
 

[Sol69]
11/19/14, 4:22 PM
#5

Finns en sak jag kan sakna ibland och det är faktiskt att baka pepparkakshus.. Gjorde det ett par gånger med pappan till barnen och det var en mysig känsla inför julen.. Han ritade av vårt hus och bod och sen gjorde vi en kopia.. 😎

[Bettanbop]
11/20/14, 5:13 PM
#6

Pepparkakshus gjorde vi också 😃 och vanliga pepparkakor men i större modell som vi garnerade med våra namn och hängde upp. Vi torkade äppel och apelsin skivor som dekoration, och gjorde ischoklad och knäck 👍

Vi sparade allt möjligt material hela året till olika pyssel 🙂

Annons:
[Sol69]
11/22/14, 9:52 AM
#7

Vist är det mysigt 😎

Upp till toppen
Annons: