Annons:
Etikettkraftdjur
Läst 2148 ggr
Ghosthunter
11/9/14, 9:32 AM

Totemdjur

Detta med totemdjur eller kraftdjur är nåt som jag funderar på. Jag vet vad själva fenomenet är och jag har själv mött kraftdjur i trummresor. Men vad är ett kraftdjur egentligen? Är det en själ av ett djur som levt på jorden eller är det ett typ ett annat namn på skyddsänglar?🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Cahira
11/9/14, 9:52 AM
#1

Totemdjur och kraftdjur är skilda saker. :)

Totemdjur är oftast sammanknippat till en hel klan, typ turtle clan. Kraftdjur är något varje enskild individ har. Det kan vara flera, det kan vara en. Det kan skifta i livet på vad du behöver eller vara samma djur hela livet. Det är mer som guider än skyddsänglar. Det är också ett djur som ger dig enorm kraft när du fått en relation med djuret. 

Sjukt svårt att förklara när man är jättetrött, förhoppningsvis kan någon ge ett bätttre svar. ☺️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
11/9/14, 9:53 AM
#2

Nu är väl inte jag den som är bäst lämpad att förklara den biten.. 😃Men för mig är ett kraftdjur med dig för att du ska få stöd av djuret och den ger av de egenskaper som den har som är speciella för just det djuret.. Har du en uggla med dig så hjälper den dig att bli klarsynt och se detaljerna i situationen och har du en räv med dig så stödjer den dig med att se lösningarna på problemet. 🙂

Ghosthunter
11/9/14, 10:32 AM
#3

Tack! Jag har tydligen ett helt zoo med mig, för att jag har mött en massa olika kraftdjur😃Okay…..mer som en guide då. Men varför djur? Det kunde väl lika gärna vara en hop olika människor?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Sol69]
11/9/14, 10:46 AM
#4

Ghosthunter du har även guider med dig för att stödja dig i din utveckling. Så du har både djur och även människor som vandrar vid din sida och de har nog ett samarbete med varandra för att du ska må så bra som möjligt i kropp och själ. Balansen är ju en viktig del av utvecklingen och en del av livplanen för att du ska klara av att hantera alla lärdomar som kommer till dig. Men ibland kan man undra om man va bra plakat och katig på andra sidan när man gjorde upp sin livsplan. 

När jag ändå är i farten ska jag passa på att även välkomna dig in till oss på sajten 👋

[Vandringen Med Wolf]
11/9/14, 10:47 AM
#5

Du har fått bra och kloka svar och varför djur kan man undra,skulle vilja säga att det handlar om att lära även från djur inte bara människan utan det finns en sån bred visdom och där har vi väldigt mycket att lära från djuren.

En del av kraftdjuren har vart inkarnerad andra inte så det där är väldigt olika hur dom i sin tur har sina uppgifter.

Men visst är det underbart med dessa kraftdjur 😎

Ghosthunter
11/9/14, 10:59 AM
#6

Ja, helt klart och jag gillar ju verkligen djur och tänk om dom kunde tala som oss människor……dom har säkert mycket klokt att säga. Djur gör ju aldrig fel av sin natur, det är alltid vi människor som gör fel…..något att tänka på nästa gång som man tycker att hunden eller katten gör nåt tokigt!!

Yes, härligt med dessa kraftdjur. Jag ska börja göra mera trummresor/trummeditationer i framtiden…..ska köpa en skiva med trummslag!!🙂

Spl69 - Tack, men jag är väl mest här tillfälligt….kanske bli mer om jag fördjupar mig i shamanism….haha😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[Sol69]
11/9/14, 11:09 AM
#7

Du behöver inte bara skriva om shamanismen här inne Ghosthunter.. vi skriver om allt som är andligt här och även om vardagliga ting om vi känner att det är något vi vill ventilera. Sajten hade redan namnet när vi tog över den. Men det är inte ett måste att skriva om just den biten.. utan alla  tankar och funderingar är okej,,, 🙂

Upp till toppen
Annons: