Annons:
Etikettallmänt
Läst 2382 ggr
[Sol69]
2014-10-22 19:49

Vad är dina bästa egenskaper?

Ibland kan man behöva att berätta om sina bästa egenskaper och framställa sig i ett positivt ljus så att tex arbetsgivare tycker att man är intressant.. Men fy katten vad svårt det kan vara 😃

Men jag tror det är nyttig för själen att försöka tänka på sina positiva egenskaper och inte bara de egenskaper som man känner är ett hinder.. För att på så sätt stärka sin själ och ande.. 😎

Vad har ni för positiva egenskaper som ni tycker lyser lite extra om er.. 🤔

Annons:
VildaVittra
2014-10-22 20:01
#1

Min IQ, även om jag åker på mycket skit pga det, så är det ändå min bästa egenskap i mitt eget tycke.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Zeffe
2014-10-22 20:09
#2

Ska inte TS börja själv att berätta 😂

Jag är snäll, pålitlig, glad, generös, öppen, omhändertagande och duktig på att höra vilken fågel jag hör eller vilken blomma som tittar upp ur marken. Samt en mycket god lyssnare och medlare. 😊

Mindre goda sidor är blyghet, har svårt att prata om himmel och jord, en del kan därför tycka att jag är lite för seriös även om jag har självdistans, brukar kalla mig själv för ett socialt kalhygge 🤪. Gillar inte kallprat vid fikabordet. Hatar att prata om andra som inte är närvarande. Kan bli ganska obekväm om jag upplever orättvisor och jag vill ofta ta andra i försvar om de blir påhoppade utan anledning. Mobbare göra sig icke besvär. Uppriktig, vilket kan vara både positivt och negativt.

Nä, nu får det vara bra för min del i afton. 🤐

Ha en bra kväll

[Bettanbop]
2014-10-22 20:32
#3

Vilken svår fråga, men bra. Det är nog som du säger, nyttigt att tänka på vilka positiva sidor man har. Det är mycket lättare att peka på sina sämre sidor.

Låt seee . . hm . .  Jag är glad och snäll. Flexibel och ställer upp. Vill att andra har det bra. Generös och öppen. Bra bollplank och hittar oftast på lösningar på problem. Kan lite om ganska mycket.

Mina positiva sidor kan ibland bli mina negativa sidor. Blir ibland utnyttjad för mina positiva sidor.

[Sol69]
2014-10-22 20:32
#4

Jo det kan jag väl göra.. Jag Är snäll och omtänksam emot andra. lojal och trogen dem jag bryr mig om.. Ställer upp i vått och torrt. 😃Gör det lilla extra om det behövs.. 😎

Tarotstollan
2014-10-22 21:28
#5

Det enda jag vet jag är bra på är att sova, så sängtestare i möbelaffär skulle nog passa mig bra!😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
2014-10-22 21:30
#6

Tarotstollan du har humor och det är en mycket givande egenskap 😃

Annons:
Tarotstollan
2014-10-22 21:37
#7

Jo det kan vara så men måste nog säga att min humor kan vara ganska så konstig och alla människor fattar inte det, så det har hänt att det har uppfattats fel.😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
2014-10-23 21:15
#8

Den frågan brukade vara det värsta jag visste förr för jag tyckte inte jag hade några bra egenskaper. Men med ålder kommer visdom och jag har insett att det GÅR inte att lära känna sig själv och bli bästa vän med sig själv (vi ska ju leva med oss själva hela livet så vi måste ha ett bra äktenskap med oss själva, annars förgiftar vi bara oss själva med negativa tankar och självgräl) om man inte vågar berömma sig själv. 

Vi svenskar måste sluta tro att vi skryter för att vi har nåt positivt att säga om oss själva. Vi har så många goda egenskaper och kan ju inte hitta våra gåvor om vi inte törs må bra över det vi faktiskt har och kan!

Jag är duktig med djur och har en speciell gåva när det kommer till djuren. Jag är omtänksam, lojal, smart, rolig, snabbtänkt, problemlösande, lugn, högt tålamod, underhållande (duktig på att underhålla mig själv), duktig på att tänka mig in i andras situation för att kunna hjälpa dom, kreativ, jag ger inte upp när jag tycker det är värt att kämpa för, jag väljer mina strider och jag älskar mitt fotograferande. Jag älskar livets näktar och vet hur man njuter av varje dag av mitt liv. Jag är planerande och har ett starkt detaljsinne. Jag håller tider och tappar i princip aldrig bort något. Jag är även duktig på att se det positiva även i det negativa. Jag är även duktig med ord när jag vill och jag får ofta höra att jag är duktig på att förklara på sånt sätt att folk förstår. Jag använder ofta rätt så udda jämförelser men det brukar fungera. :)

Dom flesta av dessa fick jag lära mig hur man gjorde. Jag brukade vara SÅ negativ om mig själv. Jag började verkligen på botten och tillät mig hitta vad mina styrkor är. Jag lär mig fortfarande, jag är ännu ung. Jag kommer lära mig mycket och det ser jag fram emot! Livet är fantastiskt när man lär sig älska sig själv och sitt egna umgänge. :) Man behöver inte vara självupptagen bara för det, utan man bara helt enkelt känner inte självhat längre. En viktig läxa i livet. :) Jag ogillar fortfarande mitt utseende men ogillar är långt ifrån det hat jag en gång hade. Alla framsteg är goda. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
2014-10-24 05:31
#9

Känner igen det med att man inte ska framhäva sig själv som duktig. Men för självkänslan är det viktigt att se sina positiva sidor o våga jobba med de som är mindre bra. Utseendet har nog många svårt med. Men det har nog med att modevärlden framställer att man ska vara smal o docklik.

Upp till toppen
Annons: