Annons:
Etikettandligt
Läst 789 ggr
[Sol69]
10/18/14, 8:16 PM

Positivt tänkande

För min del så känns det som om ett positivt tänkande är ett viktigt inslag i min vardag.. För tänker man positivt så blir livet lättare att leva. Inte för att det betyder att livet är en dans på rosor. Men det gör ju ändå att man uppskattar det som är bra lite mera och att de det som är mindre bra blir på så sätt inte lika jobbigt på något sätt.. 🙂

Du kan ha det tungt och jobbigt på jobbet och det är kämpigt att gå dit, Men om du ser det goda i dina kollegor och att det som är positivt med jobbet. Så blir ju inte det jobbiga lika tungt. Som om du fokuserar på det som är jobbigt och tufft. Om du ägnar dagarna åt att gnälla och tycka att allt är jobbigt och tråkigt så blir det ju inte alls lättare.. 

Tänkte om ni andra kanske har några idéer om hur man ska tänka för att få vardagen att fungera bättre och de vardagliga bekymren att kännas lite lättare 🤔

Annons:
Zeffe
10/18/14, 8:37 PM
#1

Det kan förstås vara väldigt svårt att försöka ha ett positivt sinne när livet kan kännas jobbigt. Men det är ett odiskutabelt faktum att man lite blir det man tänker och tankens makt över både kropp och själ är ibland mycket större än vi anar. Sen är vi alla olika och jag vet att vi alla har olika förutsättningar rent kemikaliskt och genetiskt att må bra, men jag tror det är nyttigt för alla att försöka träna sig i positivt tänkande. Och nu kommer jag osökt in på mitt tjat om meditationens välgörande sidor 😃. Jag vet att många i dagens stressade tillvaro har svårt att ta den tid vi behöver för meditation, men med lite övning tar det inte så lång tid att nå den nivå man vill och ju mer stressad man är desto mer behöver man det 🤔. I början när man startar tar det kanske 10-20 minuter innan man når den avslappningsfas som behövs men efter lite träning tar det klart under en minut och oftast bara 10-15 sekunder. Då är det lätt att ta en minipaus med några minuters meditation. Under meditation kan man förändra sitt tankemönster genom affirmationer om man så önskar och så vidare.

[Bettanbop]
10/18/14, 10:09 PM
#2

Det brukar ju heta att "Man blir som man umgås" och det gäller ju åt båda hållen. Umgås man med människor som är trötta och griniga så blir man det själv också oftast. Men om man vänder på det och försöker vara glad och positiv så kan man få omgivningen att bli det också. Så nog ska man försöka vara glad i tanken och uppträda som man är glad, då blir det ju lättare att vara glad och påverka dem man umgås med att bli lite gladare. 

Men jisses vad jobbigt det kan vara ibland 🥵

Jag håller med Zeffe om meditation, det kan göra underverk 👍

[Mellma]
10/20/14, 1:05 PM
#3

Javisst är det bra att ha positivt tänk såklart, men ibland så går det bara inte som typ när man har världens pms och mår skit för att hormonerna bara gör så att det blir kaos i kroppen. Då blir det lätt att man blir aggresiv, fast man inte vill det. Sen skäms man som en gris efterråt sen.. ☺️

Jag brukar försöka tänka positivt fast jag har pms också, men ibland så går det bara inte. Man fullkomligt exploderar för ingenting. Fast det går över lika fort som det började. Och visst drar man med sig familjen dessa ggr såklart, så visst blir det som en ond negativt nedåtgående spiral. Men jag ber alltid om ursäkt efterråt och förklarar varför jag gormat. 🤪

Ja det är en konst att vara människa men för det mesta så försöker jag tänka positivt. Men å andra sidan så skulle man aldrig vara arg eller deppig eller tänka nåt negativt, då skulle man ju heller inte kunna uppskatta när man blir positiv i tänket.

Tankens kraft är stor, det håller jag med om och meditation är bra för att få lugn och ro i kroppen. 🙂

Upp till toppen
Annons: