Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 605 ggr
[Walk In Beauty]
2014-10-01 16:38

God Eftermiddag 1 Oktober

God Eftermiddag på er 🙂

Första dagen på den riktiga höstmånaden så nu blev gräset klippt för sista gången i år tror jag i alla fall vi får välan se 😉

Sitter och är  förbannad för vi har en skola bakom vårt hus och hela sommaren innan höstterminen  har det gått att köra smärtfritt med gräsklipparen men nu hade ungarna slängt in stora jäkla stenar så jag körde sönder gräsklipparen som är ett år bara och inte nog med det när jag kollade bakom   uthuset har dom snott en massa saker som tillhör oss och värsta jäkla stenlagret som dom sen kastar in på min tomt över häcken 😡

Nu var det bara vackert att köra iväg en ny klippare på lagning jädrans små glin  att hålla på och räkningen den får skolan ta hand om för så där ska dom ju inte hålla på och vart håller lärare hus när dom är ute och leker kan man undra.

Man tycker ju att lite framförhållning får dom väl ändå ha och jag satsade stora pengar  förra sommaren på en helt ny kanon klippare som inte blir sig själv för dom ska  kasta  in stenar som skadar och inga små heller.Först gick jag över en och den klövs mitt itu för att nån halv meter senare köra över nästa som klövs den med,såna där plattor man har på gångar och som lyckas gömma sig i gräset så man inte ser när man kör.Tvi vale nu är kärringen arg och i morgon dag är det jag som går till skolan för nån pli får dom väl ha på ungarna  😕

Det här är ju inte första gången jag får köra över deras saker och nu är jag så sur så jag funderar på värsta feta stora bullerplanket 😕

Nåja nu ska jag svära vidare och passa på att önska er en fortsatt fin första Oktober 🙂

Annons:
[NeferNefer]
2014-10-01 16:41
#1

Men usch vad störande och onödigt 😡Ja, skolan måste absolut ta sitt ansvar. Har de inga vuxna ute på rasterna, eller är alla rastvakter blinda?

[Walk In Beauty]
2014-10-01 17:05
#2

Dom vuxna som finns är vid dagiset och dom har tydligen skygglappar på,jag har haft stora problem med vandalism på fastigheten med sönderslagna fönster gång efter annan under åren men peppar peppar inte den här hösten har nån ruta rykt Tystad

I annexet finns en lägenhet jag hyrt ut ibland och även där har man pajat fönster och slängt in grus och annat skräp när det stått på vädring.Bodde själv där en tid och råkade ut så en av katterna höll på att skadas rejält när en ruta kastades sönder.

Garaget är utsatt ofta och ligger intill grinden som går till dagiset och jag har klagat hos rektorn men dom vidtar inga åtgärder så nog är dom blinda allt och det här är både större och mindre ungar som håller på.

Men i morgon nu ska jag åter gå dit och gnälla,har funderat på att kontakta kommunen och åker en till ruta då spikar jag bara för,man kan ju inte hålla på att byta och laga allt hela tiden.

När jag bodde själv i annexet hade jag konstant trafik av ungar som sprang över tomten vilket resulterade i ett surt staket när jag hade ögon som kollade in genom rutan när jag satt och åt.Klagomålen ökade det hela så jag fick stå ut med skrik,banka i väggar på baksidan samt att få fönster krossade men just den biten har lagt sig men man är väl lagom lack när det hela tiden ska vara nåt och man undrar ju vart finns lärarna när sånt här händer.

Blinda är rätta ordet som om problemen skulle upplösas i intet av sig självt om man låtsas att man inte ser,än håller fönster (den här terminen)men peppar peppar dom brukar ryka antingen i slutet av terminen eller under hösten.

Nä fy jag blev på dåligt humör känner jag och mitt i allt så finns dom som bara sköter sig och sitt och är inte till det minsta besvär medan en grupp utmärker sig mest.

Uchiamig jag är visst lite putt känner jag men det här är så innerligt tröttsamt Kämpar

Kanske skulle man bygga en mur kring hela gården,det vore grejer det och en bra lösning ,sen kan dom kasta bäst dom vill men muren den håller 😎

[Sol69]
2014-10-01 17:53
#3

Låter som att de är bekymmer ibland. Jag är nyss hemkommen från jobbet och fick sitta i telefonväxel hos företag och vänta.. så kul..

Här är det höst och gult och rött ute.. nollan på jobbet och skrapa rutor..

Snart dags fixa mat.,. kvällarna går fort ibland..

Men önskar er alla en bra kväll 🤗

Upp till toppen
Annons: