Annons:
Etikettandligt
Läst 3695 ggr
[Sol69]
9/25/14, 9:11 AM

Kurser på distans

Läste inne på FB att det fanns mediala distans kurser som man kan gå på. och man kan arbeta i sin egen takt och att de sen ger ett diplom när man gått klart kursen.

Vad tror ni om kurser på distans 🤔

För mig blir det lite flummigt 😃 Vist kan man utveckla sig andligt själv och lära sig mera. Men jag är tveksam till en distanskurs. 🤔 Det får jag fundera mera på vad jag tänker om. 🤪

Annons:
[NeferNefer]
9/25/14, 9:51 AM
#1

Jag har gått kurser för ett medium i 1,5 år, och den stora fördelen tyckte jag var kurskamraterna. Vi kunde öva på varandra och få omedelbar feedback så fort vi var klara. Jag har aldrig provat en distanskurs, och personligen tror jag det kan vara knepigt … men som sagt, jag har aldrig provat. Du får känna efter själv om du tror att det kan ge dig något eller inte. (Min spontana känsla är att det kan vara ett lurendrejeri för att kamma in pengar utan någon större ansträngning)

[Sol69]
9/25/14, 9:53 AM
#2

Ungefär min känsla också Nefer. Ville bara höra vad i andra tänker om distanskurser. 🙂

[NeferNefer]
9/25/14, 9:56 AM
#3

När det gäller andra ämnen kan distanskurser säkert fungera bättre, men när det handlar om människa till människa (mediumskap, nagelteknologi, healing, massage, ja, det finns många exempel) så är jag tveksam till distanskurser. Sen finns det ju såklart medier och healers som kan arbeta på avstånd från klienten, men de är ju redan klara, så att säga. Kurser … 🤔

Linda Häxans Hus
9/25/14, 10:41 AM
#4

Får väl bara hålla med er kloka kvinnor. Distanskurs är super om man t ex läser vid högskolan eller så men medialt och andligt så vill jag iaf ha direktkontakt. Jag känner att riskerna i att vi inte riktigt förstår varandra p.g.a. olika "språk" blir så mycket större om vi inte ser varandra. Om jag är lärare så vill jag se i mina elevers ögon att de förstår vad jag säger och också se om de inte hängde med så att vi hela tiden är överens om vad vi menar.

Alltid med högt buren svans.

desti
9/25/14, 1:28 PM
#5

Jag är en som har försökt gå flera distans kurser i andra ämnen men föredrar fysiska kontakt. Så visst det kan gå men svårt att tänka mig att jag skulle kunna gå en sådan kurs.

[Bettanbop]
9/25/14, 9:35 PM
#6

Jag kan avslöja att jag är en av dem som anmälde mig till kursen jag tror Sol syftar på. Kände att priset var rimligt och att jag kunde stå för det om jag inte lyckades.

Distanskurser är bra för dem som bor avsides och har svårt att ta sig till fysiska utbildningar. Men det kräver ju också att man har lite självdisciplin så att man verkligen gör sina uppgifter. För många tror jag inte det passar med distans kurs.

För min egen del så var denna kurs inte något positivt samt en besvikelse på kursledaren. Kursledaren lovade att finnas till hands och svara på frågor. Nu upplevde jag att hon inte var till hands för mig och svarade inte på mina frågor jag ställde. Så jag körde fast och la ner projektet.

Annons:
Tolv12
9/26/14, 12:36 AM
#7

Det är kanske fullt möjligt att det går bra att läsa/lära på distans men då krävs också desto mer arbete. personligen tror jag at just sådana kurser handlar mer om snabba pengar än om intresse att lära ut något oavsett ämne. Man ska aldrig säga aldrig men bra att låta sunt förnuft råda samt lyssna på magkänslan. Har noterat att fb formligen exploderat av reklam och olika erbjudanden nu i september. Vi utsätts för över 3000 annonser per dag. För den som är uppkopplad mot fb under lång tid av dagen kan den siffran vara tio ggr fler!

Mandra
9/26/14, 6:31 AM
#8

Jag har haft kurser i shamanism på distans, dock med träffar IRL blandat och det har gått bra.
Just nu erbjuder jag privatundervisning i shamanism, både för nybörjare och mer avancerat per distans.  Med både mejlkontakt och möjlighet till telefonkontakt (mestadels sker kontakten via telefon). Jag gör detta för att jag själv har svårt att ta mig någonstans och också hellre lär en och en i taget än i en stor grupp (eleven får ut mer på det viset). Eleven har ALLTID möjlighet att komma hem till mig IRL om hen önskar.
Det här funkar väldigt bra för dem som redan har grundkunskaper, något lite sämre för rena nybörjare. En nybörjare behöver ofta hjälp med att komma igång med resande via hjälp IRL.
Jag kan också direkt säga att detta inte är en annons. Jag har ingen plats för fler elever just nu och dessutom tar jag inte emot alla (jag väljer själv vilka jag vill lära ut till).

Jag tycker att det känns fel att alltid utgå ifrån att det ligger ekonomiska intressen bakom. Tror jag inte alltid det gör. Själv gör jag det för att jag tycker det är roligt att undervisa och det blir lite tröttsamt med bara healing jämt. Kul med lite omväxling. dessutom lär man sig mycket själv av sina elever. :)

[Sol69]
9/26/14, 9:43 AM
#9

Mandra självklart så finns det de som är seriösa när de ger kurser via distans och de som bara är ute efter pengarna. Skönt att du tycker att det fungerar bra för dig att ge kurser på distans, Men det krävs nog en hel del av både eleven och även av läraren. För på en vanlig kurs har du ju flera personer samlade och man kan utbyta erfarenheter och öva på varandra vilket du inte kan på en distans kurs

[Walk In Beauty]
9/26/14, 11:33 AM
#10

Det finns alltid både bra och dåliga och genom ryktet kan man få veta mycket,vilka som verkligen engagerar sig och vilka inte.Nu går jag inga kurser utan anser andra sidan är dom bästa lärarna men skulle jag gå skulle jag kunna tänka mig distanskurs men som sagt man kan luras samtidigt som man kan få nåt väldigt bra utbyte av men några kurser är det inte tal om för min del.

En del har bra erfarenhet av distans andra raka motsatsen så det handlar nog mycket om vad som passar bäst för oss som individer.

Linda Häxans Hus
9/26/14, 11:40 AM
#11

Ja, du har säkert helt rätt WIB.  Vi är ju alla olika så de olika formerna passar väl olika bra beroende på vem man är. Jag har ju också mina lärare i andra dimensioner. Tror ett upplägg med både möten irl och en del på distans är ett bra grepp också . Då får man möta läraren och få en uppfattning om denne men ändå jobba på i sin egen fart och hitta sig själv.

Alltid med högt buren svans.

[Walk In Beauty]
9/26/14, 12:00 PM
#12

Kan bara nicka instämmande med dig kloka Linda ❤️

Upp till toppen
Annons: