Annons:
Etikettkraftdjur
Läst 1223 ggr
Ribessa
2014-09-23 23:44

Meditation, guider, kraftdjur

Hej! Jag är ny här på Druid & Shaman, men jag brukar kika in då och då, jag dras så till denna del av iFokus, så nu beslöt jag mig för att gå med! 

Jag undrar lite om meditation och sånt, att hitta sitt kraftdjur eller sina guider, hur gör man? Vars börjar man? Jag ser ofta att folk säger att man ska meditera sig till det, men hur gör jag för att meditera "rätt" ens. Jag blir så förvirrad av alla olika saker jag ser och läser och att man måste tänka på ditt och datt osv.

Tror ni att ni skulle kunna hjälpa mig med det? En början? Vars börjar jag?

Kram!

Annons:
Cahira
2014-09-24 00:41
#1

Ju mindre elektronik du har runt dig desto bättre tanketömning kan du få. Jag har fått meddelanden från mina guider när jag varit på akupunkturbordet och när jag varit på väg att somna för då var tankarna som tommast. Det brukar komma när man är redo. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
2014-09-24 08:12
#2

Välkommen till oss bcah 👋

När det gäller kraftdjur och guider så kan du meditera och se om du hittar dem.  Men du kan även se täcken i universum om du är uppmärksam. Jag själv har alltid fått budskap om mina kraftdjur som bilder i molnen. Du kan även leta reda på en trummeditation och försöka följa trummans rytm.

Själv är jag urdålig på att meditera. Men är ganska mycket ute i naturen och går och hittar budskapen där.

Ribessa
2014-09-24 12:34
#3

Tack så mycket :) 

Jag vet inte vars jag ska börja med meditationen, hur gör jag? och vad gör man på en trummeditation? :)

[Bettanbop]
2014-09-24 19:59
#4

Det är så skönt att meditera. Meditera kan man göra på flera olika sätt och nivåer. Först tycker jag man ska veta vad man vill med sin meditation.

Men ett sätt att börja kan vara att sätta sig bekvämt och sätta en klocka på ringning på 10-15 min. Mer behövs inte som nybörjare. Man ska sitta så bekvämt så att man kan sitta still så och inte trillar om kull om man råkar somna. Se till att det är tyst och att ingen stör under tiden. Sen sitter du i tystnaden och slappnar av så mycket det går. Lyssnar på andningen och andas med magen. Efter ett par minuter kan man höra en förändring i andningen, hur den blir mjukare och lugnare och då känner man även hur kroppen har slappnat av ännu mer. Då har du uppnått ditt meditations tillstånd.

Så småningom om kan det börja dyka upp saker i ditt sinne, som t.ex ditt kraftdjur.

Jag sitter 15-20 min på min lunch rast. I dag pratade jag med min guide och då fick jag se ett öga för mitt inre.

Älvan
2014-09-26 21:03
#5

Bettanbop. Jag ser nästan alltid ett öga när jag mediterar. Vad betyder det?

Zeffe
2014-09-26 21:21
#6

#4 Håller helt med dig att ren meditation på det viset som du beskriver är något som är underskattat idag. Det verkar som att dagens människor är alldeles för rastlösa för att ta sig den tiden, men det ger så oerhört mycket att på det viset påbörja sin inre resa och det är helt fantastiskt. Dessutom väldigt välgörande på många sätt.

Annons:
[Bettanbop]
2014-09-26 21:28
#7

Jag vet inte vad ögat betyder, men jag tror det är min guides öga eller mitt eget "tredje" öga.

Tack Zeffe 🙂 så sant. Man behöver inte krångla till det med stora förväntningar. En ren enkel meditation ger så mycket som den är, och väldigt välgörande och rogivande.

Cahira
2014-09-26 22:04
#8

Ju mindre man förväntar, desto bättre kan man slappna av. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: