Annons:
Etikettkraftdjur
Läst 2723 ggr
Cahira
8/12/14, 3:03 AM

Intensiv dröm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade en dröm inatt som var otroligt kraftfull både i känsla och färger. 

Först var drömmen som vanlig, jag var hos mina föräldrar som bor på en kulle och tittade ut genom fönstret som jag alltid gör när jag går ned för trappen. Det var REJÄL översvämning och tydligen hade det varit det ett tag för jag reagerade inte så mycket på det. Men sen såg jag fenor i vattnet. Delfiner!

Jag sprang runt och letade min kamera och minneskort och sprang ut för att ta bilder men delfinerna var redan borta. Besviken skulle jag just gå in igen när färgerna blir intensiva och jag känner kraftfull energi i bröstkorgen och ser fenor och hör ett läte. Mot mig kommer nåt hundratal späckhuggare och de tittar över vattnet för att titta på mig. De ropade mot mig, jag svarade och de simmade snabbare mot mig. Vissa såg ut som de skulle stranda. Jag stod med kameran i handen och tar en bild men sen står jag mest och bara försöker ta in vad jag ser. Jag ser fenorna av STORA vackra hannar och ser nättare honor med deras ungar. Ungarna tittar över vattnet och "pratar" med mig.  Sista jag minns i drömmen är att jag såg Keikos fena bland dom alla. Ni vet, valen i filmen Rädda Willy. Jag minns att jag tänkte Åh du mår bra, du är med din familj. För jag vet att Keiko är död. Sen vaknade jag.

Jag hade glömt hur intensivt jag älskade Keiko. Jag har på min "innan jag dör" lista att träffa späckhuggare och visa dom min respekt. Samma med örnar (gjort), buffalos (gjort) och havssköldpaddor. Har gjort till stora galapagossköldpaddor med.

Min poäng är, jag känner mig övertygad att detta var en kraftdjursdröm. Med all kraft i drömmen känns det otvekbart. :) 

Länk till den lånade bilden på Keiko och hans fena: http://images6.fanpop.com/image/photos/36900000/Keiko-keiko-the-orca-36918187-606-357.jpg

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[NeferNefer]
8/12/14, 3:34 AM
#1

Så fantastiskt! Ja, det är säkert en kraftdjursdröm 👍

Tarotstollan
8/12/14, 3:35 AM
#2

Vad underbart vackert du har drömt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
8/12/14, 11:51 AM
#3

Lät som en helt underbar dröm. Tror de ville visa att de är med dig ❤️

[Mellma]
8/12/14, 1:06 PM
#4

Kan bara instämma. Fantastisk dröm!❤️

[Bettanbop]
8/12/14, 10:59 PM
#5

Viken underbar dröm 🙂

Vad står delfiner och späckhuggare för? är det någon som vet?

Cahira
8/13/14, 12:41 AM
#6

Delfiner har jag ingen direkt koppling med.. känner nästan som att de är "motståndare" eller vad man ska säga. Känner mig inte dragen till dom alls mer än att dom är häftiga i flock. Men späckhuggare ger mig sån där vibrerande känsla i bröstkorgen. Det får jag av buffalos och örnar med iofs men. Ändå. :) Denna dröm var helt otrolig när späckhuggarna pratade med mig. Det är nog mitt favoritläte i hela djurriket!

Lyssnar på detta och det pirrar och drar i hela mig!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Cahira
8/13/14, 12:43 AM
#7

Och späckhuggarbebis.. 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: