Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 1241 ggr
[Sol69]
8/8/14, 1:15 PM

8 Augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj oj oj vad tiden kan rusa iväg 😃

Visserligen gick jag upp sent idag 😊Men tiden har bara rusat iväg och det är ju dags att laga lunch nu.. 🤔

Idag är det en ganska lugn dag för min del.. Lite smått och gått att plocka med.. men inga större grejer att fixa..

I kväll blir det bio med min son för han ville se en film som har premiär idag.. Vad katten den filmen hette 🤔Men ni vet de där gröna gubbarna med mask för ögonen ville han se 😃

Önskar er en bra dag, 🤗

Bilden är tagen på Visingsö när vi var där för på en utflykt för någon vecka sen..

Annons:
Tarotstollan
8/8/14, 1:46 PM
#1

Jag har tvättstugan idag, urtråkigt! Har passat på mellan springandet upp och ner att vara ute med papper och kartonger till återvinningen. Har ju tur så vi har en lite återvinningscentral strax utanför dörrarna här i bostadsområdet.
Vädret är växlande molnigt och just nu + 22,8, alldeles lagom i skuggan. Tycker det är kvavt, kanske får vi åska senare i kväll, det vore skönt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[NeferNefer]
8/8/14, 1:59 PM
#2

Gröna gubbar med mask? Jag tänker bara på Ninja Turtles, jag! 😃

God middag. Här sitter jag och sitter. Ska ta en kopp kaffe strax.

Ha en underbar och magisk fredagseftermiddag och dito kväll, allihopa!

[Sol69]
8/8/14, 2:57 PM
#3

Ja Nefer det är de små gröna gubbarna han vill se.. 😃 Nu blir det lite kaffe för mig också 🙂Känner att jag behöver en rogivande kopp nu,, 😃

[Bettanbop]
8/8/14, 3:25 PM
#4

Själv har jag jobbat i dag, första veckan efter semestern. Tog ut komp och slutade två timmar tidigare 🙂 här har det mullrat ordentligt en stund, och liiite regn kom det.

I morgon kommer jag inte vara anträffbar på hela dagen, för jag och maken åker ner till Härnösand på kalas 🎈

[Sol69]
8/8/14, 3:51 PM
#5

Låter ju mysigt med en liten släktträff Bettan🙂 Kommer ni förbi Motala får du hojta till 😃Jag har alltid Gevalia om jag får oväntat besök.. 😎 Gäller alla goa medlemmar här inne 🤗

[NeferNefer]
8/8/14, 3:53 PM
#6

Motala, där har jag inte varit sen jag var liten … mina kusiner bodde där ett tag. 🙂

Annons:
[Sol69]
8/8/14, 3:59 PM
#7

Du är välkommen Nefer om du har vägen förbi 😃

[NeferNefer]
8/8/14, 4:00 PM
#8

Tackar tackar, vi får se, det vore trevligt 🙂

desti
8/8/14, 4:08 PM
#9

Härligt Motala. Har varit på en snabb besök någon gång på 90 talet. Läser och njuter. Tack mina fina att Ni gör min sängliggande period så roligt om man kan säga så. Jag läser och så blir jag nyfiken på något läser mer. Mediterar. Fantiserar. Jo helt bortkastad tid är inte. Jag väntar tills kroppen läker ihop fint. Själen också. Är lite arg för att just nu är vädret så fint och jag hade kunnat bada eller göra en massa roliga saker med barnen. Men de fic ändå några veckor med en fungerande mamma och pappa i Italien och Kroatien i år. Hoppas inte deras små huvuden har glömt det redan. Tur att morföräldrar är friska och aktiva. Det är bara roligt för de att hjälpa med barnen. Mannen jobbar extra hela tiden. Kanske är det hans sätt att undvika se sin hjälte sin starka kvinna sjuk. Nä. Man vet inte. Pengar lär vi behöva. Och han har visat sig vara duktig på några fler hushållsarbete så det får man komma ihåg då jag börjar studsa runt här hemma. För jag är sådan överaktiv eller underaktiv sällan är det något mittemellan. Ha en fin fredag alla fina. Kram Desti

[Sol69]
8/8/14, 4:14 PM
#10

Allt har en mening Desti och det är en lärdom för alla som står dig nära. inte bara för dig. Kul att du uppskattar att läsa och skriva här inne. 🙂

desti
8/8/14, 4:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Har nu lite tid för mina dikter ;) Tack Sol69 jag tror också att allt händer av någon anledning så nu får vi se om jag kommer lära mig nåt utav det här;)

[Sol69]
8/8/14, 4:23 PM
#12

Så fin Desti ❤️

desti
8/8/14, 5:18 PM
#13

Tack Sol 69 😊

Annons:
[Bettanbop]
8/8/14, 7:48 PM
#14

Att du var sån hejare på dikter 😃

Toppen Deati 👍

desti
8/8/14, 8:20 PM
#15

Ahha tack Fina B ettanbop;) Nä det är en av mina hobbys Är med på poeter.se En bra sida där man kan skriva lite av sig.

Tarotstollan
8/8/14, 8:43 PM
#16

Då får man kika in på den sidan och se vad mera för fint du har skrivit.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
8/8/14, 8:55 PM
#17

Då har jag varit på bio med grabben. men de var inte många av kvinnligt kön på den filmen.. Många unga killar. Få äldre män 😃

[Wolf.]2
8/9/14, 10:03 AM
#18

Oj den här tråden har jag missat och måste instämma med övriga,underbar dikt Desti 😎Tack som delar med dig av så vackra och sanna ord 🌺

Vilken magiskt vacker bild Sol 😎

[Sol69]
8/9/14, 10:11 AM
#19

Vist det var mysigt där.. Om det inte varit så fasligt dyrt hade vi hyrt en stuga nästa sommar. Men vi komma och det blir nog billigare hyra en på Gotland istället. Så vi satsar nog på det istället 😃

desti
8/9/14, 10:28 AM
#20

Tack Wolf. 😊

Annons:
Upp till toppen
Annons: