Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2417 ggr
[Bettanbop]
2014-08-08 07:02

Facebook

Hej alla fina vänner👋

Jag är på väg till jobbet men tänkte ställa en liten fråga helt utanför ämnet. 

Använder ni facebook?  Om ni träffar på mig där så hår ni gärna säga hej och tala om vilka ni är. Jag använder mitt riktiga namn där. Jag vet att Sol och Agneta är på facebook, men det vore kul att träffa er andra där också, om ni vill altså😃

Annons:
[Sol69]
2014-08-08 10:59
#1

Jag säger också det.. Skulle vara kul att prata lite mera privat med er.. Jag och Bettan har hittat varandra redan.. Agneta har jag privat kontakt sen länge med..

Så jag säger som Bettan skicka ett meddelande där och tala om vem ni är här inne eller skicka ett pm här inne så kan vi skriva lite mera privat 😃

Tarotstollan
2014-08-08 13:34
#2

Har inte Facebook.  Det går ju alltid att PM också.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
2014-08-08 13:40
#3

Det har du rätt i tarotstollan 😎

[NeferNefer]
2014-08-08 13:49
#4

Jag har inte heller Facebook. Men ni når mig ju alltid här på iFokus 👍

[Bettanbop]
2014-08-08 15:05
#5

Det har ni så rätt i Tarottstollan och NeferNefer 🤗

[Sol69]
2014-08-09 23:25
#6

Putt putt 😂

Annons:
Zamizen
2014-08-23 09:16
#7

såg inte tråden först nu, men såklart jag har Facebook! 😉

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Zamizen
2014-08-23 09:23
#8

Men tyvärr så vet jag inte era fulla namn 😉

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Sol69]
2014-08-23 18:00
#9

Pm oss om du vill ha våra Fb adresser 😎

[Wolf.]2
2014-08-23 18:08
#10

🥶 Uhuu inget fasansfullt facebook här inte 🥶 stod ut ett par dygn en gång men aldrig mer,bara stress och en massa ytlighet  enligt mig 😮så aldrig mer fasansfulla boken inte 😃

Men många vet jag har nöjet i den men för mig var det inte ämnat 🥶

Hoppas ni finner varandra där 😎

Men Ni vet vi finns ju här också ❤️

[Sol69]
2014-08-23 18:13
#11

Jo då jag är inne där.. Men jag pratar mest med min dotter och med Bettan.. Så aktiv är jag.. 🤫Tycker det är bra när man skriver privat och det är den biten jag vill åt på Fb. 😃

[Wolf.]2
2014-08-23 18:19
#12

Men säkerheten då Sol det sker ju så mycket skumt,en del ger sig ut för att vara andra och lurar till sig både kontonummer,telefon och gud vet vad.En hemsk liten sida där man säger sig vara en släkting till dig eller mig.

Nä uch jag kan bara inte med Facebook för det pågår så mycket skumt men å andra sidan det har vi ju upptäckt även här på i fokus men man har ändå en viss distans än vad man har via Facebook.

Inget är ju helsäkert men FB har ju blivit en avfallsplats för allt skit man bara någonsin kan komma på och oskyldiga anklagas för än det ena och än det andra.

Uch ja ni ser ju min inställning till den där boken 😕

[Sol69]
2014-08-23 18:27
#13

Du har helt klart en poäng där Wolf. Säkerheten den är inte alltid hög tyvärr. Jag känner en person som inte har FB alls och som hatar det. Men personen är ändå medlem på Fb. Eller rättare sagt någon annan i dennes namn. Så jag är restriktiv och skriver inte alls mycket där inne.. Men skulle gärna luska ut vem som döljer dig bakom dennes namn,, Får se om jag får lust att forska lite… 🤫Utan skriver mera privat så att säga.. 🤔

iFokus känns säkrare på något sätt.. 🙂

Annons:
[Wolf.]2
2014-08-23 18:40
#14

Jag är rädd för att Du  redan vet svaret 😕 jag har sagt förr det och jag gör det igen var försiktig min vän ❤️

[Bettanbop]
2014-08-23 21:47
#15

Jag har också facbook mest för att ha kontakt med mina barn vara den ena bor på Nya Zeeland. Och mina vänner jag har kvar i Södertälje🙂

Sen är det ju sant att säkerheten där är inte att lita på. Mitt konto där blev kapat en gång😈

desti
2014-08-24 00:07
#16

Jag har gillat fb och det hjälpte mig mycket under mina perioder då kroppen inte orkar ta sig ut eller sådant. Man tittr på andras bilder , roliga citater och annat. Jag hittade alla mina barndomsvänner för jag är ju ett krigsbarn så vi flydde överallt och nu har man lite koll på var alla är. Roligt att se roligt att prata. Men börjar bli mera rädd nu. Några bekanta har sökt hjälp och pengar. Obehagligt. Men okej man vill hjälpa men jag vet inte hur vill ju se människa först och inte bekosta missbruk eller nåt. Sen var det min svärmor som hade en son som dog jag teor att vis sa sig känna honom fast ändå inte. Läskigt. Vet ej om de ville ha pengar eller nåt men svärmor nämner det aldrig men ett tag så var hon glad över att lära känna sonens gammal flickvän eller nåt. Nä skumt. Nä lite läskigt jag har min " hemliga namn" men ändå de som vill hitta mig kan göra det. Så bra på ett sätt för folk som inte kan gå ut och träffa folk så ofta eller är lite blyga eller fattiga jo name it;) Men man skall vara lite försiktig.

[Bettanbop]
2014-08-24 12:13
#17

Ja Fb är bra till mycket, ett bra sällskap. Men man ska ju vara lite misstänksam ibland. Det finns ju bedragare dom utger sig för att vara en vän eller släkting från förr. 

Nä jag skulle inte ge pengar till någon som ber om det på facbook. Då får de kontakta mig privat, men så beror det ju lite på vem det är som frågar också om jag vill hjälpa och varför. 

Jag spelar några spel i bland på Fb men när något program vill ha tillgång till mina kontakter och annat så avbryter jag.

Upp till toppen
Annons: