Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 378 ggr
[Wolf.]2
2014-08-04 06:09

God Morgon 4 Augusti

Redan fjärde Augusti och oj vad fort tiden går nu mot hösten.Har vart uppe i Hälsingland att par dagar och kom hem igår där jag möttes på kvällen av ett hej dundrande åskväder.Blixtarna gick konstant så nu mår datorn därefter igen och jag är begränsad att använda den som jag vill.

Röken från Sala ligger som en dimma över oss,otroligt hur den kan färdas och luktar gör en också,gläch :-( 

Önskar er en fin fin dag !

Annons:
*~HamsterHamster~*
2014-08-04 06:12
#1

godmorgon, här så åskar det flitigt vidare ;)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[Sol69]
2014-08-04 07:50
#2

God morgon på er..

Ska strax bege mig till VC och ta bort en leverfläck.. Här är det soligt och varmt redan. igår var det 33 grader i skuggan och ingen Tor. Syret tog slut. Så snacka om matt.. 🥵 De har hotat med att det kan blir värmerekord idag. Så vi får väl se hur varmt det blir idag.. 😃

Kanske dags sätta fart så man kommer i tid 🤐Önskar er alla en bra dag.. 🤗

[NeferNefer]
2014-08-04 09:12
#3

God morgon alla kloka shamaner och druider! Här är det också varmt. Jag har en läkartid idag, och så ska jag till banken för att snacka lite med dem angående min mammas ekonomi. Jag är god man åt henne.

[Sol69]
2014-08-04 09:24
#4

Nefer undra om vi har några Druider som gömmer sig i ett hörn av sajten 😂

Nu har jag varit på Vc och de har tittat på leverfläcken och de var inget farligt så väntar med att ta bort den tills det är höst och lite kallare ute för infektionsrisken

[NeferNefer]
2014-08-04 09:29
#5

Någon liten druid sitter nog och dricker morgonkaffe och skummar igenom rubrikerna nånstans … 😃

Åh, vad skönt att höra att det inte var något knas med fläcken!

[Wolf.]2
2014-08-04 14:35
#6

Ta en titt i högra hörnet längst upp där sitter en stackars druid och känner sig rätt utanför eftersom vi vet så lite om dom,stackare i värmen och allt😕 😕😉😃

Skönt att höra Sol och inget roligt i värmen att behöva gräva i kroppen 🌺

Nefer vad fint av dig att vara god man ❤️

Själv sitter jag och mår aningen pyton,stick i halsen,illamående och en lätt huvudvärk,ta en titt på det här hur ska dom inte ha det dom stackare som bor i Sala eller närmare än vi.Vad hemskt och jobbigt för både människa och djur.

Här ligger röken konstant som ett dis,ingen ide att ha öppet mer än korta stunder och nu börjar man känna av den ska erkännas 🤢

Hoppas nya insatser på plats får stopp på den där,några stackare är ju instängda också 😕

Tänk hur rök kan sprida sig 😕

Ha en fortsatt fin dag 🙂

Annons:
[NeferNefer]
2014-08-04 15:32
#7

Oj då, Wolf, jobbigt … hoppas de får den där elden under kontroll snart.

[Wolf.]2
2014-08-04 16:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Uch ja man har visst påbörjat evakuering också,hemskt för dom som är mitt i detta scenario.

Tog en bild alldeles nyss från övervåningen mot skolan bakom tomten och där ser man normalt berg över skoltaken men inte nu 😕

Har bommat alla ventiler i hela huset men inne känner man ingenting eller så är man avtrubbad av lukten.

Nu regnar det lite lite  i alla fall så röken kanske sjunker undan men regna i Sala istället där det verkligen behövs.

Vi får innerligt hoppas att ingen kommer till skada varken människa eller djur,att inte hem och hus brinner ner😕

[Sol69]
2014-08-04 16:44
#9

Jag har läst på nätet om det och det är för hemskt.. och de säger att de kan vara svårsläckt om jag förstått det rätt 😕Men vi får hoppas på massor med regn..

[NeferNefer]
2014-08-04 18:42
#10

Vi får dansa regndans!! ☝️

[Bettanbop]
2014-08-04 21:18
#11

Ja Nefer regndansen får vi göra👍

Upp till toppen
Annons: