Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 402 ggr
[Sol69]
2014-07-05 09:46

Ny dag ny start

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag på er alla!

Då va det helg och ledigt. Sitter och njuter av kaffet och funderar på om jag ska ta en lång promenad innan jag startar dagen 😃

De har ju lovat varmt och sol i helgen så tänkte att det kan vara skönt att gå ut och gå innan det blir för varmt.. 🤔Men än så länge hägrar kaffet.. ❤️

Jag har ju haft en del jobb så det blir att bege sig ut och rensa lite i rabatterna utanför.. Regnet har ju gjort att det har blivit en hel del.. Så blir ingen badstrand för min del.. 😃

Fast kan tänka mig att många packar en kappsäck och beger dig till stranden och har det mysigt.. 🙂

Vad har ni för planer denna underbara dag🤔

Vad ni än har tänkt att göra så önskar jag er en trevlig dag 🤗

Annons:
åkerhumla
2014-07-05 10:35
#1

Mina hönor åker till ny ägare idag sen blir det storstäda hönshus så det är klart tills kycklingarna kläcks på måndag. Kommer att bli varmt, vi har redan 20 grader i skuggan.


☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

Zeffe
2014-07-05 13:26
#2

Hej alla vänner!

Idag har gräset fått sig en avhyvling och det var i mitt tycke en fuktig värme som inte var helt behaglig. 25,3 grader och lite lätt bris. Mördarsniglarna har dessutom intagit trädgården, hua läbbiga saker 😃. Men vem vet, det kanske har någon funktion de också då de ingår i Guds skapelse 🤐

[Sol69]
2014-07-05 13:40
#3

Jo det är varmt och kvalmigt här också,, Hoppas Tor vill besöka oss sen.. För det går knappt att andas här.. men ut i landen och rensa ska jag… 😃

Men först blir det lite mera kaffe på altanen tror jag.. 🤔

[Bettanbop]
2014-07-05 13:59
#4

Hej hopp alla vänner ☀️

Jag har gjort lika som Zeffe och gett gräsmattan en avhyvling och fått motions runda samtidigt, för våran gräsplan är inte jämn och fin samt att klipparen är sååå tungstyrd 🥵 Nu blir det kaffe paus 😎

[Sol69]
2014-07-05 14:49
#5

Det har ju regnat något fasligt innan så allt har ju växt enormt.. Har man gräs så måste kan ju ut och hålla efter det om man inte vill ha en vildäng 😃

Fast grannarna kanske inte vill se en äng för att man är lat 🤪

Snart ska jag försöka bege mig ut och handla lite.. Men det är ju så varmt att man inte alls har lust att göra något.. Kanske ska passa på att bada i glassdisken 😂Skulle ju vara svalt och skönt..

Klart står det 26 grader på och min termometer i solen är det 32 på 🥵Så varmt är det. Men jag klagar inte för jag klarar värme ganska bra ändå 😎

[Bettanbop]
2014-07-05 20:01
#6

Jag vill också ha kycklingar ju…

Har en oanvänd hundrastgård där de skulle bli utmärkt med några kycklingar 👍

Du råkar inte ha 2 eller 3 förmånga  åkerhumlan 😉

Annons:
åkerhumla
2014-07-05 20:05
#7

#6 Bettan, jag har kläckare så nog kan jag fixa fram några till dig :) Av de jag kläcker nu blir ingen över, tyvärr :( möjligen ett gäng tuppar :/


☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

Upp till toppen
Annons: