Dagens Hälsningstråd

Ny dag ny start

2014-07-05 09:46 #0 av: [Sol69]

God förmiddag på er alla!

Då va det helg och ledigt. Sitter och njuter av kaffet och funderar på om jag ska ta en lång promenad innan jag startar dagen Skrattar

De har ju lovat varmt och sol i helgen så tänkte att det kan vara skönt att gå ut och gå innan det blir för varmt.. FunderarMen än så länge hägrar kaffet.. Hjärta

Jag har ju haft en del jobb så det blir att bege sig ut och rensa lite i rabatterna utanför.. Regnet har ju gjort att det har blivit en hel del.. Så blir ingen badstrand för min del.. Skrattar

Fast kan tänka mig att många packar en kappsäck och beger dig till stranden och har det mysigt.. Glad

Vad har ni för planer denna underbara dagFunderar

Vad ni än har tänkt att göra så önskar jag er en trevlig dag Kramas

Sajtvärd på Druid & Shaman och på Astrologi i fokus

Anmäl
2014-07-05 10:35 #1 av: åkerhumla

Mina hönor åker till ny ägare idag sen blir det storstäda hönshus så det är klart tills kycklingarna kläcks på måndag. Kommer att bli varmt, vi har redan 20 grader i skuggan.

Anmäl
2014-07-05 13:26 #2 av: Zeffe

Hej alla vänner!

Idag har gräset fått sig en avhyvling och det var i mitt tycke en fuktig värme som inte var helt behaglig. 25,3 grader och lite lätt bris. Mördarsniglarna har dessutom intagit trädgården, hua läbbiga saker Skrattar. Men vem vet, det kanske har någon funktion de också då de ingår i Guds skapelse Tyst

Anmäl
2014-07-05 13:40 #3 av: [Sol69]

Jo det är varmt och kvalmigt här också,, Hoppas Tor vill besöka oss sen.. För det går knappt att andas här.. men ut i landen och rensa ska jag... Skrattar

Men först blir det lite mera kaffe på altanen tror jag.. Funderar

Anmäl
2014-07-05 13:59 #4 av: [Bettanbop]

Hej hopp alla vänner Sol

Jag har gjort lika som Zeffe och gett gräsmattan en avhyvling och fått motions runda samtidigt, för våran gräsplan är inte jämn och fin samt att klipparen är sååå tungstyrd Pustar Nu blir det kaffe paus Cool

Anmäl
2014-07-05 14:49 #5 av: [Sol69]

Det har ju regnat något fasligt innan så allt har ju växt enormt.. Har man gräs så måste kan ju ut och hålla efter det om man inte vill ha en vildäng Skrattar

Fast grannarna kanske inte vill se en äng för att man är lat Galen

Snart ska jag försöka bege mig ut och handla lite.. Men det är ju så varmt att man inte alls har lust att göra något.. Kanske ska passa på att bada i glassdisken GapskrattarSkulle ju vara svalt och skönt..

Klart står det 26 grader på och min termometer i solen är det 32 på PustarSå varmt är det. Men jag klagar inte för jag klarar värme ganska bra ändå Cool

Anmäl
2014-07-05 20:01 #6 av: [Bettanbop]

Jag vill också ha kycklingar ju...

Har en oanvänd hundrastgård där de skulle bli utmärkt med några kycklingar Tummen upp

Du råkar inte ha 2 eller 3 förmånga  åkerhumlan Skämtar 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.