Annons:
Etikettmoder-jord
Läst 1074 ggr
Cahira
2014-06-24 19:14

Lasa naturen

Jag har blivit kand som en levande vaderprognos just for att jag kanner i luften nar regn och aska ar pa vag. Jag laser molnen och himlen och jag till och med kanner smak och lukt av regn innan det kommer. Nar jag ar i Umea kan jag till och med saga ungefar hur langt borta regnet ar med. Det funkar inte riktigt med samma tidsplan har i USA men principen ar densamma. 

Vad galler lagtryck och aska sa far jag alltid en vidrig huvudvark och kanner mig elektrisk i kroppen. 

Ar det fler manniskor har inne som laser av naturen? Och vad ar det ni laser? :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Zeffe
2014-06-24 21:52
#1

Cahira, jag känner igen mig i det du skriver. Jag känner samma sak som du, dvs elektrisk i kroppen och huvudverk innan åska och det gäller även snabba lufttrycksförändringar. Jag vistas mycket i naturen och innan en front kommer kan det bli helt kav lugnt och allt tystnar (fåglar, djur) och det blir en väldigt speciell stämning och precis som du nämner lukten av regn kommer. 

/Uffe

Cahira
2014-06-24 21:56
#2

Ja gud tryckforandringar ar stor fiende for mig. Racker ibland att kliva ur en bil eller bus sa blir jag yr och illamaende om trycket ar stor skillnad utanfor bilen.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Twinflamewolf
2014-06-25 09:06
#3

Samma här men däremot kan jag inte långt före spå vilket väder det ska bli men när det är på gång med några dagar innan då känner jag in och samma som dig känner jag smaken av vädret.Hur fränt som helst för just den biten trodde jag mig vara ganska ensam om att känna smaken av olika väder 😃

Regn,sol,hetta,blåst,åska,blixten och alla smakar dom olika.Regnet och åskan smakar bäst men soltorka smakar som skit luktar,ursäkta men det är faktiskt sant 😃

[Sol69]
2014-06-25 09:20
#4

Jag känner också i kroppen om det är väderomslag.. Vilken huvudvärk man kan få då. Men jag ser inte annars hur vädret ska bli… 😃

Cahira
2014-06-25 19:26
#5

#3 Lackert! Jag kanner bara regn. :) Jag laser molnen mycket. Typ nar molnen ar rosa och hur tjocka eller morka molnen ar. Jag borjar lara mig att se hur det ser ut nar tornados ar pa G med men behover fler ganger for att vara saker pa att jag ar pa ratt spar.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Torahzen]
2014-06-29 10:41
#6

Jag är från Umeå och där lärde jag mig att känna på lukten när det skulle snöa. Nu har jag flyttat söderut och här regnar det mer. Känner av det också men inte lika tydligt. Jag får väl öva mig.

Annons:
Magi-cat
2016-03-25 15:48
#7

Fler som känner av väderomslag i förväg? 🙂☔️🌈


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2016-03-27 01:06
#8

Tyvärr inte mer än att jag ser när molnen är rosa när solen går ner, då brukar det vara väderomslag inom någon eller några dagar. Fast det antar jag att de flesta redan vet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: