Annons:
Etikettandligt
Läst 1323 ggr
Twinflamewolf
2014-06-09 17:50

Försvårad Andlighet

Det här tycker jag är så innerligt sorgligt och trist 😕och vi möter det mestadels via nätet men inte lika ofta i sammanhang där man står öga mot öga med andra människor.

Nu handlar inte det här om mig och mina erfarenheter för jag kan uppriktigt säga jag mötts av en stor öppenhet men visst har jag mött även motstånd men skulle vilja säga ändå att jag vart väldigt förskonad men med några undantag och naturligtvis handlar dessa undantag om mestadels internet.

Nu tänker jag främst på människor som är sökande och som glatt delar med sig av sitt men kan mötas av ord som du är sjuk,du är påverkad av än det ena och än det andra 😕

Sorgligt i all den tid man inte via nätet har koll på vem som befinner sig bakom ett nick och i god tro skriver en person på olika ställen för att få råd av andra med liknande erfarenheter.

Nu menar jag inte enbart i fokus för nätet är ju stort och jag ser det här på så många håll där man medvetet förringar en människans syner,hörsel och upplevelser.Man menar att man har rätt att ifrågasätta men nej det anser inte jag för det finns bara en och det är den som var på plats när det skedde som kan svara på vad han eller hon såg/hörde.Endast den personen på plats vet vad som verkligen hände ingen annan.

Med dessa tankar tänker jag också på andevärlden,dom är så enkla men med människans framfart att analysera tills det inget finns kvar av händelser så försvårar vi ju deras jobb att komma igenom.

Det här rör sig om både dom icke troende människor som finns men även andligt troende som med alla medel vill förstöra för andra och deras upplevelser.Varför ställer jag mig frågan ?

Sen har vi alla underbara som verkligen uppmuntrar och tycker det är roligt att få ta del av vad andra har att dela med sig av i sin erfarenhet inom det andliga.

Men min undran är varför försvårar vi andevärldens sätt att komma igenom många gånger genom att ifrågasätta andras upplevelser och syner.Har vi den rätten? jag säger nej men vad säger ni ?

Det här växer lavinartat att även troende faller offer för att analysera sönder sånt som är så enkelt,en ande visar sig eller talar till oss så varför inte bara tacksamt ta emot ❤️

Annons:
Tarotstollan
2014-06-09 18:44
#1

Bra skrivet TW!👍

Jag tror det beror på rädsla, okunskap, avundsjuka och tankar om att "det kan inte vara så lätt att få prata med en ande" osv.
Vad de inte tänker på är att dessa människor som har kontakt med andar osv. oftast inte haft det så lätt att komma dit, de har fått kämpa med många olika saker som de som är elaka inte har en susning om.
Är man dessutom född med gåvan så är det andra saker som de fått kämpa med ända sen barndomen, sina egna rädslor för vad som är så konstigt runt dem, föräldrar, släktingar, skolan osv.

Jag erkänner att jag kan vara avundsjuk på dessa människor som kan få kontakt, men jag förringar verkligen inte dem! Tvärtom jag är glad och väldigt nyfiken på att de hunnit så långt i sin utveckling, att de kommit så långt och att de kan berätta för oss andra som håller på och kämpar på "lägre nivå" i vår utveckling. Det blir ju en "morot" för oss att inte ge upp utan kämpa på!🙂
När vi lärt oss tillräckligt mycket om oss själva och bygger upp oss andligt, så till slut (kanske inte ens i detta livet) kommer vi att vara där också!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Bettanbop]
2014-06-09 20:36
#2

Jag är inne på samma spår som Tarotstollan, att det handlar om rädslor för det okända och osäkerheten om det är sant eller inte och kanske deras oförmåga att ett så pass öppet sinne så att de vågar tro på det.

Många har byggt upp en skyddsmur omkring sig, en fasad som skapas ganska tidigt i ålder. Många blir så van med muren/fasaden att de inte längre är medvetna om den, sen när de blir tillräckligt mogna och börjar slappna av och muren inte längre behöver vara så stark, det är då rädslorna kommer för vad som finns utanför t.ex andevärlden.

Jag kan också känna en liten avensjuka ibland så som T-Stollan, jag vill också ha lätt för att kommunicera med andra sidan, jag vill också kunna och veta en massa, men det går himla trögt här just nu. Men missunnar absolut inte de som har kommit så långt och har det lättare än mig, ni/de ska ha en eloge för arbetet ni lägger ner. 

Jag har haft turen att komma ganska lindrigt undan vad gäller icke troende på andligheten. Jag har en arbetskamrat som inte tror på det andliga, men vi har valt att inte diskutera om det 👍 men det är väldigt svårt att skapa en konflikt med mig och det kanske många känner 😉

Twinflamewolf
2014-06-10 07:20
#3

Underbara kloka ni ❤️vet ni jag hade inte en tanke åt det hållet när jag skrev den här tråden att det kan bottna i avund och rädsla.Var tvungen att sätta mig ner innan jag svarade här och fundera för själv känner jag inte avund mot andra men var ändå tvungen att tänka efter rejält om nåt skulle få mig att bli avundsjuk men det sitter oerhört långt inne så inte undra på jag inte ens tänkte så långt.

Visst kan jag tänka oj vad fint en sån skulle jag vilja ha eller kunna men sen liksom bara lämnar jag och det sticker inte i mig.Var mer så i mina tonår och i min ungdom men nu,,,,nä det verkar ha lämnat mig.

Underbara tankar ni delar med er av och vad gäller andligheten så anser jag att där finns inget som heter lägre stående än andra det är något som vi människor med våra värderingar sätter en etikett på medan andra sidan inte ser så alls och menar vi är alla lika oavsett vad vi lärt eller inte.

Men ni har helt rätt för så ser vi människor ofta på oavsett det rör sig om andlighet eller annat så är vi drillad att sträva högt och har vi inte nått då anses vi "lägre".Det här är svårt att sätta i ord men jag önskar innerligt att människan inte tänkte eller kände så men nu finns det och är svårt att bara radera ut men faktum är vi är ju lika med olika kunskap men för det är ingen lägre än nån annan.Jösses vad svårt att få till det här då 😃

Ser jag på exempelvis min förra arbetsplats så rådde det en väldig hierarki och var det nån som gick från tågförare till trafikmästare kunde en del bli så gröna av avund att dom helt enkelt slutade prata med den personen😮helt otroligt hur människan kan reagera många gånger och som du skriver Tarotstollan bottnar det mycket i människans egna rädslor.

Men tänk om alla kunde skala av sig den biten så mycket lättare allt skulle bli och hur bättre man skulle må själv om inte saker stack inom oss för att andra har,får eller kan.

Kommunikationen med andevärlden den har vi alla och har alltid haft sen handlar det om att våga lita på och det är en träningssak som många kan behöva jobba med men kommunikationen den finns och har alltid funnits.Den är ju egentligen enkel men vi försvårar det lätt genom att förneka oss själva i att vi både kan och har rätt.

Vi har väl egentligen bara olika uppgifter,en del ska jobba som medium andra med annat men kunskap,visdom det har vi allihopa bara det att vi lätt blockerar flödet.

Tack för härlig läsning,kan bara instämma i hur det ser ut men jag tänkte inte ens så långt igår när jag skapade den här tråden men ni har så rätt så ❤️

[Bettanbop]
2014-06-10 15:44
#4

Min avensjuka är en bara en liten del som försvinner nästan direkt eftersom jag blir så glad för den andres skull 😃 

Jag tror inte att många inser och tänker på att deras reaktion förmodligen är av avund och eller rädsla. I reaktionens stund har man tankarna på helt annat hål så man tänker inte ens på att reaktionen är en reaktion.

Som personal på en förskola som jobbar vi med just VARFÖR gör vi si och så, vad får det för följd och reaktion.

[Sol69]
2014-06-13 06:20
#5

Så bra ni skriver alla. Finns inte mycket att tillägga alls. 😎

ALPHIRA
2014-06-17 21:57
#6

Tycker precis som Sol. 🙂

Annons:
Cahira
2014-06-20 01:00
#7

Haller med jag med. 

Svenskar ar sa uppfostrade att aldrig upprora, aldrig ga emot strommen, aldrig dra uppmarksamhet mot sig och absolut aldrig vara stolt eller annorlunda, alla ska vara lagom.

Sa sa fort nagon visar sig annorlunda sa ar det nastan som alla som lever lagom far lite angest och panik och maste ratta till ordningen. 

Detta ar min teori efter skillnaden att bo har i USA dar det ar sa gott som tvartom, alla ska vara fria att vara sig sjalva och det ar en mansklig rattighet att vara stolt.

Jag ser himla manga fler vilsna suicida svenska tonaringar an jag ser amerikanska tonaringar. Alla svenska tonaringar som kanner sig annorlunda tror att det ar nagot fel pa dom bara for att det pa nagot satt blivit tabu. 

Om vi istallet larde vara barn vad deras styrkor ar och vaga vara stolt over vad man ar bra pa sa tror jag folk hade matt battre aven i vuxen alder.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: