Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 355 ggr
Twinflamewolf
6/7/14, 2:37 PM

God Eftermiddag 7 Juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Eftermiddag på er !

Hoppas ni har en skön Pingst.Här blev det full fart en stund för grannens ena undulat smet när vi satt ute i hennes trädgård och pratade,tredje gången hon och jag går på fågeljakt och andra gången med samma fågel men vi fick till slut tag i den men den för några år sedan gick det inte bra med alls och vi hittade fjädrar efter att skatorna vart på den 😕

Men den här fågeln fick vi tag på andra gången så visst kan man få tag på burfåglar när dom smiter ut.Nån fri fågel hade hunnit hacka den i huvudet så vi hoppas hon fixar det och såg ut att må bra i buren efter i alla fall men dom är ju så sköra och hoppas burkompisen inte reagerar negativt nu när hon blev lite skadad.

Mitt i alltihop fick jag syn på en igelkott bredvid grannens bro,in efter kamera men allt jag fick med var en liten kotterumpa 😃synd för den låg där och solade så skönt men lite ser man så fram med förstoringsglaset så ser ni kotterumpen närmast hitåt under bron 😃synd bilden blev så för hade den legat kvar har det blivit en mysig bild men men man kan inte få som man vill alla gånger.Tydligen är den där rätt ofta enligt grannen och bor i deras granhäck så bättre lycka en annan dag men det här blev verkligen en flopp,den ser ju ut som en sten ☺️

Annars en lugn helg bortsett från fågelstohejet,varmt och gott men rätt molnigt så lite åska kan det nog tänkas bjudas på.Såg att det är lite åska på gång på sina håll.

Önskar er alla en fortsatt skön Pingst 🌺

Annons:
[Sol69]
6/7/14, 6:48 PM
#1

God Kväll på er alla!

Här har det varit ömsom sol och ömsom regn.. Så helgarderat väder.. för alla smaker 😃

Här började vi att äta igår eftermiddag sen Stefan kom hem.. 🥵Potatisgratäng och fläskfilé och rabarberpaj med vaniljsås.. Åt vi igår och idag har vi fortsatt med stark Currykycklinggryta med ris och glömmingetårta till fikat.. Så så vi kan inte klaga på att vi inte ätit gott 😃

Men det är rena plockepinn i kylen med alla saker som man handlat inför helgen och alla pytsar av rester som blir över 🤪Skulle behöva gå in till grannen och låna hennes kyl också 😂

Stackars lilla fågel.. Hoppas att den repar sig snart.. 😕 Men en riktig rackare som smiter ut så på äventyr 😃

Önskar er alla en underbar pingst.. 🤗

Upp till toppen
Annons: