Annons:
Etikettkraftdjur
Läst 2655 ggr
[Lindyhop]1
6/1/14, 9:37 AM

kraftdjur

Hej alla! Har förstått att alla har ett kraftdjur men hur hittar man sitt? När jag var liten hade jag en elefant med mej, vid ca 4 års ålder hindrade jag en hel spårvagn att köra innan elefanten hade klivit på. Blev helt förtvivlad så den stackars tågförarna väntade snällt tills den konstiga ungen (jag) gav klartecken. Jag vet inte om det är/var mitt kraftdjur. Jag är väldigt dragen till tigrar också, kan man ha flera? Och vad gör de för nytta? Hur hittar jag alltså mina kraftdjur?

Annons:
Skogshumblan
6/1/14, 9:38 AM
#1

Det finns guidade meditationer på youtube exempelvis.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Sol69]
6/1/14, 3:51 PM
#2

Nu tror jag att man kan byta kraftdjur efter vilken hjälp man behöver. När jag såg mitt kraftdjur såg jag det i molnen den gången. Så jag tror att det räcker med att vara öppen för budskapet så hittar kraftdjuret en väg att visa sig för dig.

Twinflamewolf
6/1/14, 5:18 PM
#3

Ha ha ha förlåt Lindyhop att jag skrattar men stoppa en hel spårvagn tills elefanten klivit av den var bara för jäkla skön,helt underbar ju 😂Det måste ha vart väldigt snälla förare som väntade, jag körde tunnelbana i dryga sjutton år och vete tusan om jag skulle haft ro och vänta med dörrstängning tills en andlig elefant klivit av 😃men där klev en fyraåring in och fick stopp på tåget en stund, I love it  😎

Men tillbaka till topic nu,blev bara så full i skratt och såg mig själv ombord på tåget med sur dyster tjänstemin ☺️😃

Det här med att finna kraftdjuren kan man göra på så många olika sätt,genom meditation som du redan fått tips om eller att se tecken i skyn eller på andra sätt.

Några fler tips är genom att be dom komma i en dröm eller att med en shamans hjälp få kraftdjuret hämtat till dig vilket shamanen sen blåser in i din själ så ni blir ett och sammansmälter.

Du kan också be djuret att visa sig antingen som en ren manifestering eller för ditt tredje öga.

Knepen och sätten tar liksom aldrig slut men jag skulle nog vilja påstå här att din egen intuition redan vet vilket ditt kraftdjur är med tanke på det du skriver om både tigern och elefanten.

Vi har alla ett huvud kraftdjur sen har en del flera djur med sig beroende på vad dom behöver hjälp med just då och vad det är man behöver jobba med men vi har alltid endast ett huvud djur vilket aldrig lämnar vår sida inte ens den dagen vi går över på andra sidan så finns huvud djuret för alltid med precis som vår huvud guide.

Du kan också be nån leda dig under en trumresa där du får besöka,över,undre och mellanvärldarna och kan på så vis samla ihop både guiderna och kraft djuren som finns med dig och framför allt finna ditt huvud kraftdjur samt din huvudguide.

Egentligen är det väldigt enkelt och du behöver bara känna in vilket djur som känns närmast för dig för där har du oftast ditt huvud kraftdjur vilka vi aldrig byter ut precis som med våra huvudguider.

Det låter svårare än vad det är både vad gäller guiderna och kraftdjuren,kraftdjuren är ju vår andliga guide men från djurriket medan andliga guiderna är dom som en gång levde i mänsklig form.

Det enda svåra med det mesta inom det andliga är att våga lita på sig själv,våga lita på det man ser och hör både fysiskt och inom sig väl man vågar lita på då är mycket vunnet och så många saker som bara faller på plats och blir självklarheter och är inte längre en massa frågetecken.

Det är verkligen inte svårt att finna kraftdjuren eller kommunicera med andra sidan och våra guider det är bara vi som komplicerar det för oss själva men ett gott tips är, gå alltid på den första känslan,bilden,manifesteringen,rösten,orden,doften mm för det är den som är rätt och gör inte om det sen utan stanna och lita på det som kommer här och nu 😎

[Lindyhop]1
6/1/14, 6:22 PM
#4

#3 När jag och elefanten åkte spårvagn var det början på det snälla 60-talet😃 och då var folk inte så stressade som idag - sen fick väl den stackars spårvagnschaffisen en rejäl chock också.Ett barn som skrek och gapade att elefanten skulle med-han vågade väl inte annat än vänta. Min moder som var med har berättat efteråt att hon skämdes förskräckligt.

Från det ena till det andra, jag har inte svårt att känna in andra sidan och jag umgås och talar varje dag med den som jag älskar allra mest och tyvärr har gått i förväg från mej…Men det är först nu som jag lärt mig att man har kraftdjur och då mindes jag direkt elefanten! När jag ser dessa djur på bild etc. känner jag mej väldigt trygg. Likadant med tigrar. Nu ska jag försöka känna in mej på mitt/mina kraftdjur så får vi se vad som händer. Tack TFW för svar, ja tack ni andra också.🌈🎈🤔

Upp till toppen
Annons: