Annons:
Etikettallmänt
Läst 555 ggr
[Sol69]
5/8/14, 12:58 PM

Färg fundering

Har tänkt på en sak.. ett tag så gick jag ofta omkring i svarta kläder.. Nu har jag börjat att använda lite färger också..

Funderar på om man dras till de färgerna som ens energier harmoniserar med eller som man behöver för att få balans på något sätt.. 🤔

Idag har jag en riktigt lysande tröja på mig.. neonfärgad något mellanting mellan rosa och orange. kanske kan kalla den skarpt aprikos eller något åt det hållet.. 😃

Men det är inte alls en färg jag normalt sätt skulle köpa och använda men ändå lockar den mig på något skumt sätt 🤪

Då kan man ju även tänka steget länge.. hur är det med mönster sånt på kläder.. påverkas vi när vi köper och använder det på något sätt.. Hur kommer det sig att vi väljer just det vi väljer 🤔

Ja det är ju något att spåna i.. 🤪

Annons:
åkerhumla
5/8/14, 1:17 PM
#1

Jag skulle gissa på balans. När jag är Depp eller mår dåligt inombords brukar mina kläder ha färg. Nu då jag mår bra är det oftast svart vitt eller grått. Nu är det här en snabb analys av mig själv och ingen avhandling så jag kan lika gärna vara ute på cykeltur.


☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

Twinflamewolf
5/8/14, 1:39 PM
#2

Absolut att vi påverkas av färger,jag väljer jordfärger mestadels för dom är lugn och harmoniska och jag älskar Moder Jord.

Sällan går jag i skarpa färger för jag tycker dom i sin tur stressar upp med några få undantag så jordfärger är dom som jag väljer och trivs enormt bra med.

Det finns en uppsjö av förklaringar även på det här men det ska man ta med en nypa salt för allt handlar om hur man är,tycke och smak och vad man själv känner att man för stunden vill ha på sig.

Skarpa färger har jag ytterst sällan men dom få gånger jag har då är det enbart för att jag just då känner för.

Vi är ju även individuella vad gäller färgval både med kläder och i våra hem.

Cerese
5/9/14, 5:54 AM
#3

Jag går mest i svart, grått, vitt eller ibland brun, beige. Åt lunch med min dotter igår och köpte en svart/grå småprickig blus, med vit botten på HM. Brukar inte ha mönster men den här var ändå ganska diskret GladTrevlig Dag

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Upp till toppen
Annons: