Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 391 ggr
agneta-43
5/1/14, 8:50 AM

1 Maj...

redan! Tiden rusar på och vi med den 🙂 Här är det mulet och höstligt med kall blåst 🥶 hade hoppats på varmare väder kan jag ju erkänna 🙂

Denna morgon blev det att stiga upp tidigt för både gubben och mig, han redan 6,30 pga att han var hungrig och jag en kvart efter, men inte pga hunger. Sedan min behandling på vårt alternativ sover jag bättre så nu händer det ofta att gubben går upp före mig och då är det runt 6.30-7.00 🤐

Idag far han ju iväg till stugan medan jag håller ställningarna här hemma, han ska rusta med att klippa gräs och förbereda gaveln där murgrönan sitter kvar. Den ska han klippa i så den inte växer för när semester börjar ska vi riva resten av växten och väggen för att bygga upp den på nytt. Jag jobbar fredag, men hade turen att få öppna så jag slutar senast 15.00 och har jag "tur" så kan jag sluta tidigare, men det beror på om barnantalet minskar till mellanmålet.

Vad ska ni göra en dag som denna? Ha det gott 🙂

Medarbetare på Druid & Shaman 

Annons:
åkerhumla
5/1/14, 9:26 AM
#1

Jag hade tänkt göra klart rabatten ute men det snöar så det blev inget av det. Lillan ligger med magknip, förmodligen en kombo av sen kväll och lite/fel/fet mat. Håller i alla fall tummarna för det, jag är allergisk mot det andra. Nu sitter jag här surfar på mobilen och stickar lite emellanåt… Inte vad jag planerat…


☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

Twinflamewolf
5/1/14, 9:32 AM
#2

God Förmiddag !

Gårdagen bjöd på rejält snöoväder flingor stora som pingisbollar och lite snö ligger kvar idag.

Vi anlitade catering och det var så mycket mat att man fortfarande än i dag känner sig mätt som om man inte skulle kunna bli hungrig igen man fick så man teg med andra ord.Mat finns kvar i massor men är så mättad på'n så den vill jag inte ha idag 🤢😃

En lugn Valborg tycks det ha vart men det var väl vädret som fick folk att stanna inomhus.

Ha en fin 1:a Maj 🙂

agneta-43
5/1/14, 10:04 AM
#3

Hua vilket valborgsväder ni haft Åkerhumla och Tfw 🥶 

Hoppas Lillan snart blir av med magknipen och att vädret slår om och blir varmare så ni kan utföra det ni önskade.

Härligt med Catering mat, det brukar alltid bli suveränt gott och mycket att nagga på dagar efter 😃

Ha en underbar 1:a maj önskar jag med 🤗

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Bettanbop]
5/1/14, 10:29 AM
#4

Vi slapp snöovädret här 👍 det blåste lite på dagen men stillade sig mot kvällen.

Men vi tände inte brasan, den tar vi vid ett lägligare tillfälle 😉

Jag jobbar också i morgon. Vi skall ha 8 barn av 19 huuur ska vi orka det 🥵 😃

agneta-43
5/1/14, 10:42 AM
#5

Skönt Bettan 🙂 Jag tyckte allt att våra grannar skulle strunta i brasan också, men icke 😕 Varje år sätter de igång en brasa och det är ca 10 personer där och minglar och dricker sedan går alla hem till sitt. Jag kan inte få ro för jag har inte sett någon ute som kollar till glöden fast jag går ut flera gånger fram till ett på natten. Vinden ven och röken drev långt vilket gör att glöden också virvlar och kan antända gräset eller att det kan bli rotbränder…. Visst att det regnade kopiöst mycket kändes det som, men hur blött det blev i marken av detta lilla efter stekheta dagar det vet vi ju inte… Där vi bodde innan i Skärskind blev det en mindre skogsbrand den 1 maj pga att barnen med jämna mellanrum rörde om i glöden under förmiddagen… de såg inte att det glödde så lite var det men ändå efter antal omrörningar startade en brand så stor att de var tvungna att ringa brandkåren 

Hahahaha 😃 det blir slitigt du Bettan 😃 och det får vi med för vi slår ihop 5 avdelningar så av ca 95 barn har vi 12 😃

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
5/1/14, 5:55 PM
#6

God kväll på er!

Nu har jag kommit hem och börjar känna att jag lever i alla fall.. Har varit en tuff vecka på jobbet och det har en tendens att ta musten ur en.. 🥵Men nu får jag vila och ha de bra i kväll och i morgon innan jag ger mig på jobbet igen.. 😃

Om man ska vara ute här gäller det att hålla i hatten för fy katten va det blåser ute.. och de krävs nästan vinterkläder för att inte frysa 🥶

Men idag på morgonen såg jag en jätte vacker Räv vid vägkanten. Såg ut som som om den tog en morgonpromenad. Synd att man inte kan ha dem istället för hund.. 😃

Men undrar vad räven har för andligt budskap med dig 🤔

I vilket fall som helst önskar jag er en trevlig kväll 🤗

Annons:
Tolv12
5/2/14, 5:54 PM
#7

Trevlig Maj och ha en bra helg till er!

Är inne på iFokus mindre nu när det är ljusare ute men kikar in ibland.

Ha det bra!

Upp till toppen
Annons: