Annons:
Etikettandligt
Läst 449 ggr
[Sol69]
2014-04-27 20:58

Ta vara på sina egna energier

Det kan vara jobbigt att vara nära andra när de inte är i balans och känna av deras energier och det kan rent ut sagt dra ur ens egen energi något enormt. Så att man känner sig oerhört matt och orkeslös.

Men ibland är det ju svårt att undvika dessa personer, Utan man är ändå tvungen att umgås med dem för att det är en person som står en nära. Men vad kan man då göra för att inte tappa allt för mycket av sin egen energi och kraft??

Vet att många gör ett skydd runt sig som ett äggskal av guld. Sen kan man ju ha en sten som man känner att man får stöd av som hjälper till att bevara energin hos en själv och hjälper till att blockera dennes andra energier från att ta musten ur en.. 

Men ett enkelt knep är nog att inte ge näring till det som den andra personen gör för att få energier. Är det en stackars lilla mig person, Så ger du den ju näring genom att stryka den medhårs och tycka synd om den och den får chansen att ta din energi..

Är det en person som har taggarna utåt och vill diskutera i all oändlighet och inte kan ge då är det kanske bäst att undvika att komma i en situation som man måste ha en uttömmande diskussion med den personen för att man vet att det inte leder någonstans..

Men har ni några tips om hur ni brukar göra när ni kommer i närheten av energi tjuvar??

TW har även en finfin artikel som jag länkar till..

http://druidoshaman.ifokus.se/articles/523b165c8e0e74319a00052b-energitjuvarna

Annons:
Älvan
2014-04-27 23:35
#1

När jag ex är i ett väntrum och det kommer en mycket negativ person som söker bråk sätter jag en mental spegel mellan mig och den. Fungerar bra. Annan teknik är att "gömma" mig under ett vitt täcke jag föreställer mig om jag inte vill bli uppmärksammad. :)

Upp till toppen
Annons: