Annons:
Etikettallmänt
Läst 3077 ggr
siddelina
2014-04-15 11:24

Blodmåne

Sprang på ett begrepp som jag inte hört innan. Blodmåne som innebär total månförmörkelse. Nu är jag nyfiken. Vad säger shamanismen/druidismen om just blodmåne?

Nån som vet?

Annons:
Zamizen
2014-04-15 11:42
#1

intressant 👍

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Twinflamewolf
2014-04-15 16:53
#2

Kul ämne du tar upp,nu vet jag inget om Druidismen men inom Shamanska områden beror det mycket på vart i världen,vilket folk,vilken stam och kultur.

Som med allt hedniskt har vi samma strävan men vi utför våra ritualer och ceremonier lite olika beroende på var i världen vi befinner oss.

Men blodmånen är väldigt effektiv för exempelvis svart magi och nu menar jag inte ond magi utan snarare det mer fördolda,lugna och tysta där man använder sig mer av mörker i en ritual eller en ceremoni.

Svart magi dom orden låter grym men när jag använder den formen av magi använder jag den i goda syften inte att sända ont i andras väg på något vis.Här handlar det om att använda sig av mörker för att ge plats för ljuset.Ett enkelt exempel av många är bannlysande magi där man hindrar ont att komma i både sin egen väg och i andras.Om nån sänder negativa energier i vår väg kan vi med svart magi bannlysa dessa så dom inte når fram till oss men vi får aldrig någonsin sända tillbaka det till avsändaren utan det ska ut i universum där ljusvarelser tar hand om och förvandlar det till renaste ljus men vi kan exempelvis stoppa olika negativa attacker som kanske riktats mot oss.

Genom att månen blir helt mörk så blir ju också allt tyst och lugnt omkring och där handlar det om harmoni och man använder sig helt enkelt av mörker för att skapa lugn,harmoni och sen när den ceremonin eller ritualen är i sitt slutskede sänder man allt ljus och hopp,helande,värme och kärlek och där behövs mörker för att kunna skapa en balans mellan mörker och ljus.

Det finns många olika månar och här kommer en lista på dom vilka både häxor och shamaner samt andra hedningar använder sig av i olika syften med magi.

Jan-Vargmåne 
Feb-Ismåne
Mars-Stormmåne
April-Harmåne
Maj-Älvmåne
Juni-Mjödmåne 
Juli-Örtmåne 
Aug-Kornmåne
Sept-Vinmåne
Okt-Blodmåne
Nov-Snömåne
Dec-Ekmåne.

Det här är ju väldigt enkelt förklarat och Blodmånen används till så mycket mer än så och är underbar att jobba med när man behöver det fördolda och lugna för att skapa olika former av balans både för sig och andra 🙂

[Sol69]
2014-04-15 19:46
#3

Tack för intressant information TW

[Mellma]
2014-04-16 19:50
#4

Ja det här var verkligen intressant att få veta! Tack för det .

Tolv12
2014-04-16 22:25
#5

Här kan ni se hur månförmörkelsen över Nordamerika såg ut natten mellan måndag-tisdag.

http://new.livestream.com/GriffithObservatoryTV/LunarEclipse

Upp till toppen
Annons: