Annons:
Etikettallmänt
Läst 601 ggr
Tant Grön
4/4/14, 11:08 AM

Små gåvor från ovan.

Brukar ni få det? Det händer mej ibland.

T.ex. en gång behövde jag en golvlampa men min ekonomi var inte så bra. Så när jag gick till sopsorteringen för att slänga tidningar, så stod det precis en sån lampa där som jag ville ha. Men jag skämdes för att ta den. Ångrade mej sedan men då hade sopgubbarna varit där och rensat.

Några dagar senare fick jag för mej att gå ner till källaren för att boka tvättid sent på kvällen. Kunde ju lika gärna gjort det nästa morgon, men ville absolut göra det direkt. När jag kom ner stod en tjej därnere vid ett förråd och var jättearg. En kille hade flyttat och dumpat en massa skräp där i gången så hon kom inte in i sitt förråd. En massa tomkartonger, trasiga möbler och gissa vad mer…..jo precis en likadan lampa, t.o.m. samma färg. Bara foten var lite sönder, men den gick att laga.

En annan gång så behövde jag ett sådant där metallband med hål i, ca 80 cm. Tänkte att det var onödigt att köpa en hel rulle. När jag nästa dag var ute och promenerade så hittade jag ett sådant i ett dike. Mätte det hemma och det var 79 cm 😃 Tänkte då, lite på skoj, kan jag inte få en lott också men mycket pengar.

Ett par dagar efter fick jag en lott av en gammal tant, hon har aldrig gett mej någonting innan, men hon tyckte jag skulle ha den. Det var inga miljoner, men 100 kr på den.

Annons:
Twinflamewolf
4/4/14, 2:24 PM
#1

Härligt Tant Grön och ibland blir det bara som det ska,saker hittar hem till sin rätta plats.

Har väl hänt mig genom åren men kan inte komma på just nu på rak arm när var och hur men visst är det mysigt när det bara blir som det ska bli 😎

GråttNyttHår
4/4/14, 2:33 PM
#2

Händer mig lite då och då. Pengar har en tendens att komma till mig när jag behöver. Jag ser det som att mina avlidna släktingar vill ge en slant. :-)

Den enda som kan ändra dig är du.

Upp till toppen
Annons: