Annons:
Etikettallmänt
Läst 479 ggr
Tolv12
2014-03-24 21:42

Harmoniexpo kropp & själ mässa

Såg info i helgen om att det är en stor kropp & själ mässa, harmoniexpo, www.harmoniexpo.com helgen som kommer nu , är det någon som varit på det tidigare? Verkar ganska stort?

Annons:
Grodan
2014-03-24 21:57
#1

Åh, det lät mys


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ALPHIRA
2014-03-24 23:09
#2

Kära Tolvan.

Gå dit och bilda din egen uppfattning.

Har besökt Mässan tre gånger, någon fjärde gång blir det inte för min del.

Plus och minus.

[Sol69]
2014-03-25 05:23
#3

Mässor brukar vara dyra tyvärr 😕 Men var många år sen jag var på en mässa nu,

Twinflamewolf
2014-03-25 05:23
#4

Såna där jippon gillar jag inte alls det visar bara på hur kommersiellt andligheten är och pengar som styr och inte längre känslan för att finnas till som medium,tarotläggare shaman eller annat för människor som behöver helt utan egen vinning.

Det handlar enbart om att tjäna pengar och få reklam för sitt så fruktansvärt tragiskt och går inte hand i hand med andligheten över huvud taget.Sånt slår bara tillbaka för det man sänder ut kommer trefalt tillbaka både ont och gott och dessa som promotar sig själva via mässor och annat plockas snart ner många pinnhål,en del har även blivit av med sina gåvor just för dom inte kunnat hantera och pengar styr deras väg inte äkta andlighet.

Vi ser ju också på flera av världens kända medier,den ena efter den andra tappar sitt just för att det lyser dollartecken i ögonen och inte äkta andlighet och kärlek för folk som behöver andra sidans insats och hjälp.Allt mer får dom ta till knep och fusk eller står och babblar en massa rapparkalja som kan stämma in på vem som helst och lyckas inte gå på djupet och där ser man hur andra sidan successivt avläsgnar gåvan just för pengar styr och inte längre det äkta andliga och allt vad det står för.

Sen ska vi inte glömma hur många på dessa mässor som inte ens är äkta och seriös,en del är så klart men det råder girighet och sånt uppskattas inte av universum.

Så jag är alldeles emot allt vad gäller andlighet och pengar för dom hör bara inte ihop och det är otäckt hur pengar byts under dessa mässor,fruktansvärt tragiskt och är enbart billighets basarer 😕

Bojkotta skräpet säger jag.

Denna kommentar har tagits bort.
Tolv12
2014-03-25 11:57
#6

I reklamen stog det just "som kända från TV" och likande, klart det är ett säljande event, annars hade det väl inte anordnats för kostar ju med mässhall osv. Om jag hinner ska jag ta ett besök dit, fast lutar åt att det blir att hjälpa brorsan flytta istället vilket jag misstänker kommer ta mesta av helgen🙂

Annons:
Grodan
2014-03-25 18:32
#7

Själv skulle jag behöva gå på lite gratis andlighetsmässa o få lite prover o tanka. Jag är så slut som människa… så tom på energi och kraft… och plånboken är lika tom den

Det var väl främst att tanka energi som jag tänkte på, att jag kanske skulle lyckas med på en sådan mässa. Hitta något…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tolv12
2014-03-25 21:45
#8

Såg det var 120kr inträde till denna. Kan vara bra att veta precis vad man är ute efter eller vara väldigt nyfiken. Klart det är ett jippo, samtidigt så växer intresset för övernaturligt i samhället. Syns tydligt i media, det är fler o fler tv-program om övernaturligt. Fler o fler tidningar skriver om dessa ämnen. Helgbilagor till kvällstidningarna har nu regelbundna reportage med medium om övernaturligt.

Mässan kanske är mer bogus än annat, men lyfter ändå fram intresset och gör det mer accepterat i samhället. Så ser att den har god mening också, även om det leder till smoke and mirrors.

ALPHIRA
2014-03-25 22:21
#9

Tolvan. Allt vad du skriver här ovan är korrekt och rätt tolkat.

Sen är det upp till var och en som besöker…

Med tanke på hur accepterat det övernaturliga är i olika samhällen:

Såg en engelsk Antikrunda där en man presenterade sin objekt till en antikexpert. Mannen sa att det VAR EN ANDE som hade lett honom till det här föremålet….och han hade köpt det.

Ingen i publiken reagerade negativt eller ens höjde ögonbrynen.

Garanterat att i en SVENSK Antikrunda, skulle en sådan episod ha klippts bort.

Timmorn
2014-04-01 23:18
#10

Jag gick på mässan i år, min andra gång. 

Det finns mycket skit på mässan i stil med vi ska kristna dig och allt kommer att bli perfekt… 
En del är fortfarande mäktiga och bra i kraften (oftast i de mindre båsen) Jag är duktig på att känna av folks energier och 3 män den här gången vände jag mig på, pekade till mamma och sa HAN är duktig. Tar du healing av honom kommer du verkligen att känna av det. 

Jag kommer gå dit igen, och där handlade det om att jag fick ett par stora kristaller för ruskigt bra priser. Och där har jag velat utöka min samling att använda i healing.
 Om någon har tips på någon bra hemsida där det faktiskt är billigt är ni välkomna med tips :P Men jag fick en gigantisk rosenkvarts 1,5kg för 75kr till exempel som fullkomligen oozade kraft.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Upp till toppen
Annons: