Annons:
Etikettallmänt
Läst 496 ggr
[Sol69]
2014-03-12 08:49

Hur kan man klaga på Katten??

Hur kan man klaga på att en katt blir rädd och vill försvara sig själv? Om man har sparkat katten. Det är väl inte undra på att den blir aggressiv om du inte behandlar den väl 😕

http://www.expressen.se/tv/galna-klipp/galen-katt-tvingade-familjen-att-larma-polis/

Annons:
agneta-43
2014-03-12 18:58
#1

Inte sparkar man katten för att katten försvarar sig 🤔 Sedan är det ju föräldrarnas ansvar att se till at inte barnet drar katten i svansen! Men somliga tycker att barnen ska få göra vad de vill så blir det djurets fel och ägaren har rätt att sparka katten sedan kalla den galen. Jag har svårt att tänka mig att det bara var en spark och var det en spark måste den varit hård om katten blev "galen" snarare tror jag katten blev på sin vakt så den inte blev sparkad igen. Han ägaren borde tänka på hur han skulle reagerat om han blivit sliten och dragen av någon och efter det sparkad i baken, vad skulle han gjort och vill han bli sparkad igen eller vaktar han sin/sina plågoandar??? Troligen gör han det tror jag…

Medarbetare på Druid & Shaman 

Tarotstollan
2014-03-12 22:00
#2

Stackars katt! Den kanske redan hade ont i baken och så sparkar de den. Något annat måste ha hänt innan! De kunde ju bara lyft bort katten och sen inte brytt sig mer. Hoppas att de kollade upp den hos veterinären för en spark kan orsaka svåra skador!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sacred Wolf]
2014-03-13 08:04
#3

😡Man blir så jädra lack på oförstånd hos en del,ingen som helst förståelse för djurens naturliga beteende alls.Sparkar nån på mig försvarar jag ju lika så med djuren och dom kan ju inte med ord säga aj låt bli för det gör ont 😕

Spydde nyss galla i en tidning i Oregon och många har sagt sitt.Både katten och hunden behöver nytt kärleksfullt hem omedelbart men hussen menar jag ger katten en chans till,no way säger jag vissa ska bara inte få ha djur och barnet måste lära sig att inte dra djur i svansen för det var ju det som utlöste hela händelsen och katten försvarar ju sig.

Man ser dessutom på filmen hur rädd han är och är dom så in i vassen blinda att dom inte ser det själva 😮

Jag osar och ryker av ilska när jag ser sånt här 😡

Tride
2014-03-13 19:23
#4

Ja visst är det sorgligt att människor faktiskt inte verkar kunna förstå att de gör djur illa och att djuret måste försvara sig, helt naturligt!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Upp till toppen
Annons: