Annons:
Etikettandligt
Läst 1630 ggr
powerofthebass
3/10/14, 8:45 AM

Döden

Har någon utav er fått reda på att någon har dött andligt innan någon berättat att personen är död? Detta har hänt mig, först börja man utan anledning tänka på personen. Och sen fylldes man utav en kännsla av att personen inte lever. Dagen efter så fick jag telefon samtal. Där de berättade att hen var död. Ganska så jobbigt tycker jag att man får sådana inblickar att personer är på vägarna att dö. Önskar hela tiden då att man kunnat göra något, men man är ju inte en Gud/ Universum.

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Annons:
Tolv12
3/10/14, 9:37 AM
#1

Har inte upplevt det själv men min mormor berättade nyligen om sin egen far som var fiskare. En gång när de var ute till havs blåste det upp till storm och de tvingades gå iland på ett litet skär och söka skydd i en stuga för att vänta ut stormen. Medan de satt där så ska han a sett sin brors ansikte i fönstret och ropat till de andra fiskarna att nu håller brorsan på att dö.

De andra trodde att han blivit galen och försökte lugna honom, det blev fullt slagsmål för han ville ta båten hem i stormen och de andra var säkra på att han i så fall skulle drunkna. Men min mormors far lyckades slå sig fri, ta båten ensam och bege sig av hemmåt i stormen.

Han klarade sig hela vägen hem över vattnet men när han kom fram hade hans bror dött bara tio minuter tidigare.

[Sacred Wolf]
3/10/14, 1:09 PM
#2

Det här händer mig ofta och har gjort under livets gång och man får antingen lära sig leva med den gåvan eller be guiderna om hjälpen att slippa undan just sån information för den är inte alltid lätt att bära beroende på hur man själv är som person.

Personligen har jag inget problem med den men det tog många många år att lära mig leva med.Man måste också lära sig leva med den begränsningen att man aldrig någonsin förmedlar död till andra människor.

Inom mitt shamanska arbete möter jag det här då och då,jag kan se kommande sjukdom,olyckor eller för hastig död men man får lära sig att inte agera på saken för hur det är kan man ha fel men framför allt att man aldrig skrämmer upp andra människor i sin väg för hela andligheten går ut på trygghet,glädje och välmående inte att förmedla så tunga saker och händelser.

Mitt tips Power är att antingen lära dig leva och handskas med som exempelvis genom olika kurser alternativt att du helt enkelt ber dina hjälpare och andra på andra sidan att inte ge dig just sån information.

Var tydlig med det du vill och var också tydlig med om du inte vill stänga ner helt men för just sån här information.Man kan göra mycket med deras hjälp men så även med shamanens men vi går ju i deras tjänst så det är dom som utför medan vi enbart är kanalen.

Hoppas du får stil på det där för du ska inte behöva gå runt och har det jobbigt då får du säga till dom på skarpen att sånt här vill jag inte veta🌺

Jinaum
3/10/14, 2:57 PM
#3

Nå jag vet inte redigt om mitt "gäller". Men det känns så i alla fall.

Min morfar fick ett brustet livpulsåderbrock som sprack. Pågrund av många komplikationer låg han nedsövd och när det närmade sig slutet var han bara sövd och låg i sin säng.
När de ringde in oss för att de trodde det var på sista versen så hade jag mått redigt dåligt hela dagen och orolig som få. Så det kröp i skinnet på mig.
Väl på sjukhuset stod vi alla runt om sängen när de hade kopplat ur maskinerna och det bara var att vänta på det sista.  Innan maskinerna sa att det var slut och han drog sitt sista andetag fick jag som en stund när jag kände och såg honom, sa adjö och därefter drog han sitt sista andetag.

Blev lite häpen över tajmingen men jag var ju där och visste vad som skulle ske.

Enda andra gången jag minns är min gammelmorfar när jag var runt 7 år. Vi hälsade på min Farfar medans mamma var hos honom då det antagligen inte var långt kvar heller. Fast de fatta ju int jag kl 1 på natten när jag vaknade i bilen. Väl hos Farfar tittade jag på klockan och konstaterade att nu vart han dö precis som gammel mormor. Sedan efter en stund ringde mamma å ville bli hämtad.

powerofthebass
3/10/14, 8:19 PM
#4

Tack föralla texter som skrivits här. 2# jag tror att det är något jag får lära mig att leva med.

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Tarotstollan
3/10/14, 9:33 PM
#5

Inte jag men min kompis satt och läste på nyheterna på text-tv en gång för några år sedan.
Då ser hon att det hänt en döds olycka med ett  fordon i trakten där hon har släktingar, då tänker hon med en gång att det måste vara xxxx som förolyckats.  Ca 30 min senare ringer hennes mamma och säger att hon har ledsamma nyheter, jag vet säger min kompis, xxxx är död. Hur vet du det frågar hennes mamma chockad?
Jag läste det just nu på text-tv och kände att det var xxxx, svarade hon då.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

agneta-43
3/10/14, 9:41 PM
#6

Hur menar du med andligt? Enbart att den som det handlar om meddelar sin övergång eller? 🤔

Jag har tre gånger fått veta fast första förstod jag inte förrän långt efter, andra lite efter och sista direkt, men jag berättar inte förrän jag vet hur du menar för jag har ytterligare en som ligger utanför de tre jag tog upp först då det var annorlunda… Alla fyra blir ju på sitt vis, men ja jag kan inte berätta hur jag menar 😇🤔

Medarbetare på Druid & Shaman 

Annons:
powerofthebass
3/10/14, 9:56 PM
#7

Japp personen som hade gåttbort visade sig . Och det var ungefär den tiden som personen hadde gåttbort . Jag såg hen i dörren . Det var df jag skrevndligt. Personens ande visade sig och man fick då kännslan av att personen försvunit borrt i levande fysisk form . God natt.

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Tride
3/11/14, 8:10 PM
#8

Det har hänt mig när båda mina föräldrar gått bort och nu, senast, en god vän. Hon var svårt sjuk, men vi hoppades alla att hon skulle stanna kvar hos oss. Några timmar innan hon gick bort kände jag hur hon kom och sa adjö. Sambon ringde på kvällen och berättade vad som hänt.

Jag tycker inte att det är otäckt.  I själva verket tyder det på en djup kontakt med personen som vandrat vidare. Döden kommer till oss alla, och vi styr inte över liv och död. Men både vänskap och kärlek finns med oss bortom liv och död.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Sacred Wolf]
3/11/14, 8:35 PM
#9

 I själva verket tyder det på en djup kontakt med personen som vandrat vidare. Döden kommer till oss alla, och vi styr inte över liv och död. Men både vänskap och kärlek finns med oss bortom liv och död. 

Underbara tankar och ord Tride,kan bara instämma med dig till fullo i dessa ord 😎

Upp till toppen
Annons: