Annons:
Etikettandligt
Läst 1495 ggr
Twinflamewolf
2014-01-20 10:21

New Age

Hur ofta får inte vi shamaner höra att vi inte är äkta och att vi för oss med New Age och här skulle jag vilja säga att det finns både och.Jag har själv lärt mig av ursprungsfolk och aldrig någonsin gått en shamansk kurs för en blekfis men jag använder mig av olika former av andlighet däremot när jag jobbar shamanskt blandar jag aldrig in annat i mitt arbete utan det är ren shamanism som inte har det minsta new age med sig.

Men jag har börjat fundera på varför så många skriker att new age skulle vara fel,det är väl inget fel med new age men ärligt kan jag inte se det ihopblandat med shamanism.

Många människor är sökande och hittar in på vägen new age och senare i livet kanske landar i sin tro och finner den som för dom känns rätt.För att finna behöver människan söka sig fram och inom new age finns ett smörgåsbord av olika religioner och tro så när man tänker efter har ju new age en stor fördel för det gör att människan kan finna sin andliga plats och väg.

Att vi har så lätt att slå ner på orden new age övergår mitt förstånd för alla är vi barn i början och måste söka oss olika vägar för att finna vår plats i en andlig tillvaro.

En del stannar kvar inom new age men då är det rätt väg för dom och under 80-talet sökte jag själv inom den för att sen landa på tidigt 90-tal och vandra den shamanska vägen.Utan new age kanske jag inte funnit min plats så jag tycker det är dags att inte fördöma människors sätt att söka sig andliga vägar utan istället uppmuntra för på så vis finner alla sin plats där dom hör hemma.

Jag skulle aldrig kunna tänka tanken att blanda shamanismen med new age men jag har insett och lärt mig att den vägen går många för att till slut finna sin plats.

Så vem är jag att döma andra när jag en gång sökte samma väg själv? så här fick jag ändra min egen inställning för jag lyssnade på andra och var en gång lika dömande.Men vad sjutton jag kom ju in på den vägen själv innan jag landade i ren shamanism så där ser man hur lätt man dömer andra helt i onödan och det är väl för tur man kan ändra på sig och få insikten om hur olika vägar vi alla går för att hitta vår egen plats i en andlig tillvaro ❤️

Annons:
[Sol69]
2014-01-20 18:16
#1

Mycket kloka tankar TW.

New age är ju en port in i den andliga vägen för många som är sökande och inte riktigt vet vad de ska inrikta sin andlighet emot. Så vi ska nog istället vara tacksamma för att det existerar och att det leder in många på den andliga vägen. 🙂

Twinflamewolf
2014-01-20 19:00
#2

Så tänker jag också att det är bra det finns så alla kan finna det som för dom känns rätt 🙂

Tarotstollan
2014-01-20 19:30
#3

Tycker det är svårt att veta vad jag skall kalla det jag håller på med, säger jag andligt sökande, ja då tror folk att jag är religiös! Säger jag att det är inom New Age, ja då är jag flummig! Säger jag att jag lägger tarot, ja då är jag häxa eller "bara allmänt" knäpp i huvudet!😃
Folk som inte vet något tror alltid något helt annat än vad man själv kallar det, så det är svårt!🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Denna kommentar har tagits bort.
Twinflamewolf
2014-01-21 07:18
#5

# 4 Inlägget borttaget och vi ber dig respektera sajtens inriktning,vi är inte intresserade av den formen av inlägg så en varning delas ut och två till så råder skrivförbud.

Du är välkommen att delta på sajten men med respekten för den inriktning vi har.Det råder skrivförbud för dig på flera andliga sajter så vill du vara kvar hos oss och slippa förbud var så vänlig och repsektera vår övertygelse och tro.

Twinflamewolf !

Upp till toppen
Annons: