Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 926 ggr
[Sol69]
2014-01-15 10:21

15 Januari

God morgon!

Nu har verkligen vintern kommit till oss. Det snöar ju nästan varje dag nu. Har hunnit bli ett rejält vill täcke ute. Barnen är ju alla fall glada över att de får åka pulka. För min del betyder det att mitt jobb tar länge tid att utföra och att det blir bökigare. Så har som sagt lite delade tankar om att det är snö. 🤔

Idag har jag en ledig dag. Så funderar på att åka och handla lite vad det lider. Men är bara skönt att vara hemma och vara.. Så får bli lite senare under dagen. Kaffe tanten måste ju få sitt först 😃

Önskar er alla en bra dag i snöyran 🤗

Annons:
Pysslan
2014-01-15 12:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vill bara påminna er alla att idag är det tulpanens dag 🙂

Själv är jag inte alls förtjust i snön och vill bara ha den över jul och nyår, det som faller nu känns bara så onödigt

Kram

(foto Pysslan)

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Twinflamewolf
2014-01-15 14:28
#2

God eftermiddag på er "

Wow vilken tulpan bild,så himla vacker 😎

Jag älskar snön och kylan,har gått en fyratimmars promenad i skogen nyss och riktigt fått pulsa i snön men vi har bara sex minus och jag föredrar 20 minus för man blir både pigg och frisk av kall luft.

En dag att bara njuta nu när kroppen fått sig en genomkörare,så nu tar jag lite datortid och bara är.

Ha en fin dag på er 🙂

agneta-43
2014-01-15 22:05
#3

Stängningsdag idag och massor av stora flingor dalar ner var dag 😕. Barnen åkte stjärtlapp idag alla utom tre för de hade inga hjälmar, men de hade kul i träden 🙂

Tack och lov har jag nu i söndags köpt mig nya termobyxor som jag har på mig även till och från jobbet och jag tycker de är sååå sköna 🙂. Min promenad hem var dock inte lika skön och inte kul heller då plogen varit framme en stund innan jag larmat och skulle knalla hem… Vad händer då de skrapat och packat snön och det lagt sig nytt på??? Jo, det blir svinhalt!!! Jag höll på att falla handlöst ett par gånger 😡 och varje gång det händer hugger det till smärta i kroppen och så blir jag arg och det kom en harang "jävla skit!!! Faan!!!" 😞

Väl hemma blev det en vila på ca 20 minuter med slutna ögon 😴 därefter tvätta och laga mat. Så nu väntar jag på att tredje maskinen tvätt ska bli klar så jag kan hänga den, matlagningen blev korvgryta, med fläsk och purjolök och en tetra krosstomater med chili och ris 🙂

Sov gott när det blir dags att luta huvudet mot kudden och sluta ögonen för att träda in i drömmarnas land 🤗

Medarbetare på Druid & Shaman 

Upp till toppen
Annons: