Annons:
Etikettandligt
Läst 1476 ggr
imke
12/28/13, 2:12 PM

Hur hittar man lugnet igen?

Det har på senare tid varit så otroligt mycket dåliga saker som hänt runt mig och min familj. Så det känns som jag har tappat förmågan att "höra" vad dom på andra sidan vill mig. Och det känns inte som jag kan ta emot vägledning från mina guider som jag brukar.

Jag känner när dom är nära mig väldigt tydligt. Det piper dagligen i något eller båda öronen på mig. Men jag kan bara inte hitta lugnet för att "höra" dom. Jag har försökt meditera men det slutar med att jag sitter och somnar.

Hur gör ni för att hitta tillbaka till lugnet för att kunna känna och höra igen?

(Dubbelinlägg, finns även på spiritualism i fokus)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Annons:
Loris M
12/28/13, 3:26 PM
#1

När det händer många negativa saker så blir det ju naturligt att din uppmärksamhet och dina tankar finns i det vardagliga och de bekymmer som du brottas med. Man går och grubblar mycket, hjärnan blir nästan överbelastad med alla tankar och då blir det kanske svårt för andevärlden att nå dig.

När jag är i liknande situationer försöker jag finna lugnet genom att göra saker som gör mig avslappnad eller saker jag tycker om. Att meditera brukar vara svårt för mig också eftersom man är helt uppe i varv och det blir otroligt svårt att slappna av. För det första brukar jag försöka att inte ge uppmärksamhet åt problemet. Jag brukar fundera över: Finns det något i denna situation som jag kan förändra? Kan jag påverka utgången på något sätt? Om ja, så gör jag det. Om inte, så är det lönlöst att grubbla över det. Därför brukar jag släppa tankarna. Acceptera att läget är som det är och jag kan inget göra.

Men att slappna av brukar jag ta min favorit bok och läsa. Det är en bok med "djup" och många tänkvärda tankar om livet. Jag hittar alltid till lugnet och även upplever att jag får ett budsakp i texten. Ett annat sätt är att jag brukar handdiska. Det hjälper mig alltid att hitta tillbaka till lugnet eftersom jag gör något med händerna och får utlopp för min rastlöshet. Samtidigt behöver jag inte tänka på vad jag gör och då kan tankarna flöda fritt. Oftast kommer jag i en nästan mediativt tillstånd och det är väldigt många gånger som jag då upplever energier runt mig, ser skuggor och känner närvarao.

Det här hjälper mig men du vet ju bäst vad som hjälper dig att slappna av. Hoppas att det löser sig! 🌺

imke
12/28/13, 4:01 PM
#2

Tack mesa! Massa fina tips ❤️


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Loris M
12/28/13, 4:15 PM
#3

Tack Imke! 🙂Glömde säga…. du skriver att du nästan tappat förmågan att höra. Men var uppmärksam på det du ser. Det kan vara så att de försöker ta kontakt med dig på andra sätt än du är van vid om du nu inte är motaglig att höra. Tänker lite på det jag skriver om budskap i böcker eller på Tv, sånger… jag är en väldigt rastlös person och just hörsel i mitt fall har de på andra sidan lärt sig inte fungerar så bra på mig. 😃Därför har de hittat andra sätt.

imke
12/28/13, 5:55 PM
#4

Jag "hör" oftast saker inom mig. Det är så jag fått det mesta. Men jag får även bilder och känner saker.
Men det har du rätt i :-) Jag kanske ska uppmärksamma lite andra saker istället :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Cahira
12/28/13, 9:05 PM
#5

Avstressa dig själv, gör en riktig cleansing och troligen behöver du extra tillskott av magnesium för att sova bättre och hjälpa musklerna att slappna av. När du är avstressad kan du vara mer öppen igen. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
12/29/13, 7:10 PM
#6

Min tanke är att jag kan ju sällan meditera för att jag inte kan gå ned i varv så ofta. Så försöker när andan faller på.. Annars brukar jag gå ut och promenera i naturen och ta kort.. Det ger mig frid. har märkt att jag är tillräckligt bortkopplad från de vardagliga bekymren och fokuserad när jag kör bil. Så då brukar de passa på att prata med mig då jag ändå bara sitter där och kör.. 🙂

Hoppas att det känns bättre snart Imke.. och Du vet att du får pm och prata om du tror att det kan hjälpa dig.. för ibland behövs ett objektivt bollplank för att komma vidare.. 🤗

Annons:
imke
12/29/13, 7:56 PM
#7

❤️💐😊


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Upp till toppen
Annons: