Annons:
Etikettallmänt
Läst 528 ggr
Twinflamewolf
2013-12-23 17:10

Julmaten

Nu pratas det julmat på många håll,tips och trix inför julen och man blir ju bara så himla hungrig av allt matsnack så skinkan den hann inte ens svalna så har jag börjat karva på den fast jag skulle hålla mig till i morgon Skrattarfår se om det ens är nåt kvar att  bjuda på då Ledsen

Hur gör ni med julmaten,lagar ni allt själv eller är det köpt som gäller ?

Jag slår inte på stort med mat eller annat inför jul och brukar tycka julmat är lite för tungt men det jag har på bordet det ska vara hemlagat från grunden.

Minns när jag bodde i Sthlm blev jag som lantis mega förvånad över att man köpte färdig risgrynsgröt Förskräckthade inte ens hört talas om och den smakade ju plast när jag provade hos en bekant så det gör jag inte om än mindre köper en sån rulle Skrattar

Inget stort julbord här inte men det som ska fram på bordet ska vara hemlagat annars lär jag inte ens ta i maten med tång.

Nu har jag enormt stort intresse i mat även om jag inte slår på stort inför helgerna men det som är vill jag ändå göra själv så berätta hur gör ni med julmaten Glad

Jo en sak till med den goda maten hoppas jag ni skaffat hem sånt här för den tenderar ju att bli ganska mäktig när man ätit den i dagarna tre  Skämtar

Annons:
[Sol69]
2013-12-23 18:30
#1

Vi kör med hemlagad mat. men vi stoppar inte korven själva. men annars gör vi det som mesta själva. Men i år blir det ju jobb och inte mat på julafton..

Upp till toppen
Annons: