Annons:
Etikettandligt
Läst 1892 ggr
[Sol69]
2013-12-19 06:48

Vad är ni ämnade att göra??

Kanske är en ganska djup fråga att fundera på 😃

Det sägs att vi alla skriver i en livsplan innan vi går ned på jorden. Så vi har ju skrivit under ett papper på vissa lärdomar, för att vi ska lära oss något och vi är säkert ämnade att göra något under vår vandring i detta liv. Har ni någon aning om vad det är som ni är ämnade att göra under er vandring?? 🤔

Annons:
imke
2013-12-19 08:32
#1

Det va en bra fråga! Jag har tyvärr inte listat ut det ännu… Men jag försöker :-D


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

[Bettanbop]
2013-12-19 09:44
#2

Nää jag har ingen aning än 🤔

Funderar och funderar……..men nää 🥵

Jag tror att min uppgift på något sätt är att jag ska hjälpa mina medmänniskor, men hur är en annan fråga 🙂

Twinflamewolf
2013-12-19 09:44
#3

Jag vet precis min bana men den går jag inte in på inför andra för det kan störa den plan Wolf och jag har.En härlig resa med många insikter,möten om än jobbig men jag ser fram mot den med stor innerlig glädje 🙂

[Sol69]
2013-12-19 10:01
#4

Jag har väl inte heller kommit fram riktigt till vad det är jag ska göra helt och fullt, Men med att jag har ett vårdyrke och även har ett andligt intresse så måste det ju ha med att hjälpa andra människor 🤔

Loris M
2013-12-19 10:11
#5

Oj oj Sol, vilket djupt ämne en torsdag morgon! 🤔

Har tänkt på det en hel del faktiskt och försökt lista ut. Någonstans har jag en känsla att det kanske inte är meningen heller att vi ska veta exakt för då blir det kanske för lätt. Vet vi vad det är kan vi jobba med det.

Däremot så är det nog bra att man har en liten aning. Själv har jag en vag aning om vad det skulle kunna vara. Många gånger får vi ledtrådar men det är inte alltid man är uppmärksam.

Är på jobbet just nu och jag tror att tanken är att jag ska jobba. 😃😊Får återkomma med fler tankar. Men tror absolut att vi har en livsplan. Kan hända att jag skriver en lite artikel om det under helgen. Sylvia Browne har skrivit mycket om det och om olika livsteman.

Bra och intressant tråd! 👍

Twinflamewolf
2013-12-19 10:19
#6

Livsplanen går djupare än våra olika yrken och är vi andligt kallade så får vi ofta ganska jobbigt med dom uppgifter vi tagit på oss om än vi växer av dom.

Det hamnar på ett så djupt plan som med ord inte är lätt att beskriva utan det här kommer inifrån oss sen är det upp till oss att våga följa det flödet och våga hoppa.

Här kommer ju livets begränsningar in och dom har vi alla mer eller mindre av.Personligen har jag klarat av ett hinder som jag nu satt stopp för och bara det öppnade många nya dörrar som gör att jag kan fullfölja det Wolf och jag planerat.

Vi möter ju också tanken hos oss själva,att oj det kan jag ju inte göra vad ska folk tro och säga men är man kallad så når man en dag den punkten när allt värdsligt inte längre är viktigt och man vågar bara kasta sig ut där man släpper hela sin ande fri.

Ingen lätt uppgift för med i planen finns ju dom där begränsande hindren men det är dom som får oss att växa i vår andliga roll och en dag släpper vi allt och bara ger oss in i full tillit,fullt förtroende till våra guider,skaparen,änglar eller vilka vi nu valt att ha med vid våran sida.

Det handlar så mycket om tillit,att våga släppa,våga låta sig ledas i fullaste förtroendet till andra sidan att allt som sker,sker av en mening både på ont och gott.

Kommer vi förbi den spärren,kommer vi förbi alla rädslor för vad har vi egentligen att vara rädda för om det så skulle leda till vår fysiska död med tanke på att vi är eviga och omslutna av den absolut säkraste kärleken som finns och inget eller ingen kan ta verklig död för anden är evig och vi borde våga hoppa och ta alla dom där stegen som känns rätt inom oss för där har vi våran livsplan som pockar och kallar på våran uppmärksamhet att våga slutföra,fullfölja det vi kom hit för.

Så våga hoppa,våga ta steget och följa den känsla din ande ger dig då för du ut massor och fullföljer också din egen livsplan.

Annons:
[Sol69]
2013-12-19 10:24
#7

Vist vågar vi hoppa??

imke
2013-12-19 10:39
#8

Spärrar ja. Jag är rätt säker på att vi har många spärrar som sätter käppar i hjulen för att komma fram till vår livsuppgift/livsuppgifter. Jag är faktiskt VÄL medveten om en av dom. Det är även en spärr jag har som hindrar mig att utveckas medialt är jag rätt säker på. Att våga öppna mitt hjärta och släppa in…. En VÄLDIGT svår uppgift för mig. Har man en gång svikit mitt förtroende rejält har jag nästan omöjligt att släppa denna människa nära inpå mig igen.. Något jag måste jobba med. Att våga öppna, chansa och se framåt.


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

[gryningen67]
2013-12-19 15:08
#9

Vet mig verkligen inte om att jag har skrivit under något papper på mina lärdomar Sol.😮kanske missförstår dig på något sätt.😮

Alla följer vi vår egen vandring,hur sned och krokig den än må vara.
lärdomar och karmatiska följder tar vi med oss på vår väg. våga vara i nuet är nog det viktigaste, det som har varit har vi passerat och framtiden vet man som bekant ingenting om.

Intressant att ta del av era berättelser.🙂

[Sol69]
2013-12-19 15:27
#10

Vi tänker olika ibland. Men det sägs att vi har bestämt vilka lärdomar som vi ska genomgå i livet. 😃

[NeferNefer]
2013-12-19 15:30
#11

Jag har en aning om vad det är jag är här för att göra den här gången …

[gryningen67]
2013-12-19 15:36
#12

🙂 Så kan det vara,och inte alltid så lätt att urskilja hur en annan tänker och skriver ibland.(inklusive mig själv).😃

Tarotstollan
2013-12-19 21:15
#13

Jag har ingen aning!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
ALPHIRA
2013-12-20 01:38
#14

Mycket "rolig" tråd, Sol!

Och mesa, detta är ett djupt ämne inte bara på en torsdag morgon utan även prick halv två på natten mot fredag. 🤦‍♂️

Jag tror faktiskt att jag har ett hum om mitt eget livsplan men tror mig veta att jag har strulat till det en hel del…😕

Men samtidigt tror jag mig veta att jag INTE har strulat till det…har nog följt manuskriptet men har "improviserat" rejält under resans gång…🙂

Cahira
2013-12-20 04:00
#15

Motfråga: Vad är det som säger att man har ETT mål i livet att genomföra?

Jag har räddat mängdvis med deprimerade människor från självmordförsök och tagit sig upp ur deras grop de fallit in i. Jag jobbar nu på att stoppa den värsta mobbingen av alla; självmobbing. Alltför många är deprimerade och mår dåligt för de tror de inte förtjänar bättre så de klankar på sig själva. "Usch jag är så äckligt fet" "Jag är värdelös" "Vem kan nånsin älska mig?" etc. 

Jag har räddat livet på min hund. Det kanske inte förändrar världen, men det förändrar världen för min hund. Jag lär adoptera fler hundar så de slipper avlivas bara för att ingen vill ha dom. 

Jag kommer bli hunduppfödare, en dröm jag haft hela mitt liv. 

Och på tal om konstiga sammanträffanden så kom jag på bara för 1-2 dagar sedan att jag troligen har ett till kall i livet, får se hur det går med det. Jag älskar djurträning och har tänkt försöka lära mig träna hästar och åsnor. Om jag räddar åsnor, rehabiliterar och hittar dom ett forever home eller om jag tränar ponnies får vi se. Jag är lättvikt och kort nog att rida ponnies trots att jag är vuxen vilket få vuxna är. Och de som är föredrar stora hästar ändå för ingen har tålamod eller ork att träna en "envis ponny". Det är stor marknad för barnponnies här och de allra flesta blir aldrig tränade då ingen är intresserad. Alla tränar bara större hästar att bli snabba sporthästar. 

Och absolut ingen har tålamod att träna en åsna, och det är kanske bara jag som är dum nog att vilja ge mig på det. Men vi får se. Alla mina livserfarenheter kommer samman i denna plan att träna hästdjur att det är nästan läskigt. 

Dagen jag slutar dagdrömma, planera och hoppas, är dagen jag slutar andas. :) Vem vet vad mer jag kommer genomföra innan livet är över? Jag kanske inte förändrar världen, men jag tror starkt att livet är en GÅVA, och gåvor ska spenderas såsom man helst önskar. För mig räknas inte livskvalité i vem som har mest prylar eller högst inkomst, det är den som har flest livserfarenheter och upplevelser. Upplevelser är för livet, lärdomar likaså. Förmögenheter ger inte lycka. Lycka kommer inifrån. Och att sträva efter att vara lycklig är nåt alla borde göra. Det borde vara allas mål i livet.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Loris M
2013-12-20 09:36
#16

Vad fint och klokt du skriver Cahira. 🌺Gillar din slutkläm, att alla borde sträva efter att vara lyckliga. Det är som i min signatur: Lycka är ett val! 🙂Tror också på det och att det inte handlar om materiella rikedomar utan om den inre frid och den inre rikedomen.

Ang. mål du skriver om, så är det kanske inte ett mål, men det är ett tema i alla dina mål: Att vara hjälpande, stöttande, att rädda andra, få dem att se sin potential och få dem att inse att de är värdefulla.

Cahira
2013-12-20 09:49
#17

#16 Åh det har jag inte tänkt på! Tack! 🌺🤗

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Loris M
2013-12-20 09:53
#18

#17 Tack själv för att du delar med dig av dina kloka och intressanta tankar! 🙂🤗

Twinflamewolf
2013-12-20 10:02
#19

Cahira du har så många kloka tankar och underbar läsning du delar med dig av 🌺

Det finns ju inte bara ETT kall i livet utan vi har ju så många och det ser vi ju på din läsning att det finns massor med uppgifter att utföra.Hela livet består av uppgifter,lärdom och erfarenhet så,så länge vi lever lär vi inte gå sysslolösa.

Håller helt med er att sträva efter lycka,den där inre lyckan gör så ofattbart mycket i våra liv 🌺

[Sol69]
2013-12-20 16:39
#20

Många mår dåligt och ser inte sitt eget värde och jag de kommer in i en negativ cirkel och kanske inte orkar med att vända det helt själv. Men då är det bra att det finns såna godhjärtade personer som du Cahira.
För det kan förändra den negativa spiralen och göra skillnad mellan liv och död. Många kramar till dig Cahira. 🤗

Annons:
Cahira
2013-12-20 23:09
#21

Fy vad goa ni är! 🤗

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
2013-12-20 23:13
#22

Som du är Cahira. Vet du om att du gör en stor skillnad för många 🤗

Cahira
2013-12-20 23:29
#23

Era värmande ord är välbehövliga idag. Idag känner jag mig kraftlösare och hjälplösare än någonsin.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

linnease
2013-12-21 14:25
#24

Chilla!!! ❤️🌈☀️✨🎂 Och ha kul! Och göra massa spännande grejor! Och magi!✨

Upp till toppen
Annons: