Annons:
Etikettandligt
Läst 2221 ggr
Loris M
2013-12-16 19:17

Telepati

Jag undrar vad ni anser om telepati (tankeöverföring). Jag är en sådan person som alltid vet vem som ringer, vet vad någon ska säga innan de ens öppnar munnen o.s.v.

Sedan så finns det vissa personer som jag har starkare själsliga band till och kan känna om något är fel, om de tänker på mig just då…

En av dessa är en vän till mig som inte bor på samma ort och vi träffas eller pratar inte så ofta. För någon månad sedan skickade jag ett kort till henne och när det gått två veckor kände jag att jag blev lite sur och tänkte: Hon kan väl åtminstone mejla och tacka för kortet. Jag mejlar inte och frågar om hon fått det. När det gått tre veckor vaknar jag jätte tidigt en morgon ca kl. 6 och får en obehaglig känsla att något är fel. Jag tänker på henne och att jag borde mejla. Men sen tänker jag, nej, det är jag som skickat ett kort, hon får mejla först. 😃Jag går upp, dricker kaffe men känslan att jag borde mejla blir bara starkare och jag tänker att hon kanske inte mår bra. Till slut bestämmer jag mig för att mejla. Efter tjugo min. får jag svar och hon skriver: Så märkligt!! Jag tänkte på dig hela morgonen och att jag ännu inte svarat på det vackra kortet. När jag loggar in för att skriva till dig kommer dit mejl. 🙂Hon berättar också att hon var tvungen att söka läkarhjälp p,g.a. stress. Alltså min känsla stämde, plus att vi tänkte på varandra samtidigt.

Igår hände det igen något liknande, hon tänkte på mig (enligt vad hon sa) och jag får ett infall att bara höra av mig till henne fast jag inte tänkt göra det.

Det finns många andra exempel, men skriver en till. En gång skulle vi träffas. Vi pratade i telefon och bestämde att höras dagen därpå. Vi skulle bestämma en tid när vi skulle träffas om några dagar. Vi sa bara att någon av oss mejlar och föreslår en tid när vi kollat upp hur det ser ut i veckan. Så jag mejlar till henne dagen därpå och föreslår kl, 14. Så fort jag skickat iväg mejlet får jag ett nytt mejl i min inkorg och då var det hon som också föreslår kl.14. 🙂

Händer det er också och tror ni på telepati? Fungerar det bara med vissa personer som för mig, de som står mig nära, eller spelar det ingen roll?

Annons:
[Sol69]
2013-12-16 20:28
#1

Jo du jag har ofta känt av telepati och även haft föraningar om vad som ska hända. En av mina äldsta väninnor brukade jag känna på mig när det är dags att ringa och prata med henne. Så jag brukade starta med att fråga när jag ringde.. jaha vad är det som har hänt nu. vad behöver du prata om idag.. 😃

När jag hade tappat kontakten med min själsbroder så kände jag på mig i flera månader att jag skulle möta honom snart men jag viste inte när var och hur. Men min granne var på Ikea och jag erbjöd henne att hämta henne på vägen från jobbet och hon tackade nej och sa hon skulle åka buss hem. En timme senare ringde hon och bad mig hämta henne på stationen för hon hade kommit på att det var bökigt att åka buss med alla stora grejer. Där på buss stationen satt min själsbror och väntade på bussen när jag skulle hämta henne 😎

[Sol69]
2014-01-28 21:55
#2

Undrar om ni andra har upplevt några telepatiska kontakter?

Tarotstollan
2014-01-28 22:04
#3

Spännande det här! Tyvärr inget hos mig som ni vet, jag är ju helt död när det gäller att känna in sådant här!😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Loris M
2014-01-28 22:10
#4

#3 …. eller så tänker du inte på att du gör det. 😉För en del människor är det så självklart att man inte ens reflekterar över det. 🙂

Tarotstollan
2014-01-28 22:31
#5

#4. Tyvärr inte, jag är helt avstängd när det gäller sådant. Har testat och gått "pröva på kurser" och det är dött!
Fast det är spännande ändå att läsa vad alla andra har för kontakter, vad de hör och upplever!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Loris M
2014-01-28 22:52
#6

#5 Det var synd! När jag skrev inlägget #4 till dig så kom jag på att jag är en sådan person som jag skriver om. 🤪D.v.s. det är så självklart för mig att känna sådana saker att jag ibland inte ens tycker att det är något märkvärdigt med det. 😃

Det händer hela tiden. Jag kan så gott som alltid känna när någon (som står mig nära) ska ringa till mig. Ibland kan jag hålla på och laga mat och känna och tänka: Åh nej nu ringer A. Jag har inte tid nu. Jag får snabba på och göra färdigt så jag hinner.. och mycket riktigt ringer personen strax därpå.

Eller så känner jag att en viss person kommer att ringa så tänker jag att nu ska jag ringa först. Det har hänt att jag hinner bara ta upp telefonen så ringer denna person. Ibland hinner jag före och då säger oftast den jag ringt att han/hon skulle precis ringa till mig. 🙂

Jag kan ofta känna när min man är på väg hem. Om han ex. är ute och jag vet inte exakt när han kommer. Igår ringde han från jobbet kl. 15.00 (han skulle sluta då) och sa att han skulle vara försenad. Han väntade ett samtal och det skulle kunna komma allt från inom en kvart till två timmar.

När klockan var 16.15 kände jag att han kommer. Gick till köksfönstret och tittade mot parkeringen för jag "visste" att han kommer när som helst. ca två minuter senare kör han in på parkeringen.

Faktiskt nu när jag skriver det så tycker jag att det är jätte märkligt. Men annars så tycker jag inte att det så märkvärdigt.. 😎😃

Annons:
Tarotstollan
2014-01-28 23:02
#7

#6. De är ju praktiskt också, eller hur? Vill du inte prata med X i telefonen kan du ju alltid dra ur jacket och ringa upp personen senare när du både hinner och känner för det!👍
Folk som "vet" säger att jag har besökare / andar i min lägenhet men jag märker inget. Har sagt till dem att de får vara här om de inte skrämmer mina djur eller mig! Såvitt jag kan se och märka så har ingen av mina djur blivit påverkade av dem. Inte jag heller!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Loris M
2014-01-28 23:18
#8

#7 Ja, visst är det praktiskt! 😃Ska tänka på det här med att dra ut jacket nästa gång jag känner att någon ska ringa. Då slipper jag stressa med maten eller vad det nu är jag håller på med. 👍😃

[Sol69]
2014-01-29 09:06
#9

Jo det med att någon ska ringa. Jag kan ofta ha en känsla av att nu kommer det ett mess och sen efter en liten stund dyker det upp ett. Och det händer även att jag har fått höra att nu säger du det jag tänker. Så för mig är det nästa en naturlig del av vardagen. Så man reflekterar inte så mycket över det utan det bara finns där. Men det går i perioder som allt annat med hur öppen och mottaglig man är 🙂

[MotherEarth]
2014-01-30 12:41
#10

Jag älskar allt som har med stark intuition och telepati att göra :-)

Har en otroligt stark intuition och kan även läsa andras tankar..Finns vissa vänner jag haft där det näst intill varit lite läskigt..Som när man sitter bredvid en annan person och bara!! Hjälp ..jag känner verkligen vad du tänker..känns lite som man faller in i en annan dimension..Vid dessa tillfällen har vi faktist tagit varsitt papper och skrivit ner våra tankar vi känt gentimot varandra..Bara för att vara 100% säkra..

När jag känner så här starkt så är känslan starkt via mitt tredje öga,och d känns att just min vänstra del av hjärnan..seendet påverkas..Har aldrig kollat upp varför d känns mer åt d vänstra hållet..Litta intressant om någon här kanske har ett svar på detta *L*

[MotherEarth]
2014-01-30 12:50
#11

Här sitter jag och skriver att jag har starkt intuition haha..så missade jag intuitionstestet Nefer fixat *S*

Sådan intuition är jag kass på..Men djur och människor är d som jag fungerar starkast på..Har en lustig förmåga att näst intill få en hund att falla ihop av avslappning..lite punkter jag hittat själv och har varit med tokiga stora hundar vid kloklipp hos veterinär som ett lugnande medel..En veterinär vart helt paff *fniss*

Har även haft vid 2 tilfällen en slags kommunikation med häst..Ja d finns mycket och man undrar varför vissa människor känner så starkt..Har ju läst lite att personer med typ adhd och autistiska är mer sensetive å visst kan väl d stämma..Vet även en blind man som öppnade upp många dolda sinnen och vart supermedial efter sin synnedsättning :-)

[Sol69]
2014-01-30 13:14
#12

Vist är det intressant när man kan läsa vad andra tänker och känner. Men det med att kunna hjälpa djur att lugna ned dig har jag inte lyckats med. Mina katter vägrar att lyssna på mig när jag försöker. Tror det hör och förstår men inte vill lyda matte 😃

[MotherEarth]
2014-01-30 13:24
#13

Hihi ja men katter lever ju sina egna liv ;-) kurr kurr!

Annons:
[Sol69]
2014-01-30 13:32
#14

Jo de gör ju det. Jag kan prata med dem och jag märker att de förstår men de gör ändå det som de känner för. Brukar få muta dem med godis när jag vill ha ut dem från ett rum. Oftast är godiset lockande nog

Twinflamewolf
2014-01-30 17:20
#15

Ni vet väl om att ni kan stänga av för andras intrång i era tankar och känslor,eller sånt ni vart med om eller komma ska.Jag har stängt ner mig och släpper inte in andra att känna in mig om jag själv inte vill så nu bromsar Wolf alla som försöker och endast med min tillåtelse öppnar han upp.

Vem vill ha andras intrång om hur man känner sig eller tänker alla gånger,inte jag i alla fall och det roliga är att när jag stängt ner för andra att ta sig in men om nån försöker sig på blir det alldeles fel information 😃

powerofthebass
2014-01-30 18:41
#16

Morsan blev förvånad när jag frågade henne om hon vill att jag hämtar paketet i. Affären. Hon blev tyst och frågade hur viste du att jag just fick smset om paketet . . Men hon hade frågat några dagar tidigare om jag var hemma för att ett paket skulle komma hem. Men de gick till affären istället , vilket mamma fick reda på i smset XD lite små roligt var det allt

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[Sol69]
2014-01-30 19:14
#17

Jag låter inte alla komma in i mina tankar och mitt hem. Har en vän som brukar kunna beskriva hur andra bor. Men mig kan hon inget se hos alls- Så jag skyddar mig och mitt hem omedvetet. Men de jag tillåter känner in mig och den jag är och hur jag bor. 🙂

[MotherEarth]
2014-01-30 20:11
#18

Jag släpper inte många in på djupet, och kommer vissa för nära bildar jag en mur runt om..Detta är för mig både positivt..men även i viss mån negativt..För man kan ha skelett i sin garderob som behövs bearbetas..Har hört detta många gånger med folk som vill komma riktigt nära..Här var d stopp…och som skrevs innan av Sol..även här omedvetet, men inte alltid..ojj detta vart kanske förvirrat ;)

Tolv12
2014-01-31 00:29
#19

En del av alla de "sammanträffanden" ja råkar ut för kan vara lite så här. Ringde min mormor idag och då hade hon precis kommit på tanken att hon skulle ringa mig. Sedan jobbar jag och en kollega i ett nära samarbete men på olika orter, han brukar svara med att "jag visste att det var du som ringer nu" och vi brukar ofta känna det på oss när den andra är på gång att ringa men långt ifrån alltid.

Upp till toppen
Annons: