Annons:
Etikettandligt
Läst 470 ggr
[Sol69]
12/10/13, 9:25 PM

Vad händer med själen när vi dör??

Vad händer med själen när vi dör?? Vad tror ni? Hamnar vi i kunskapens hus med själen tills vi väljer att gå ned i en annan kropp och leva ett till liv.. 🤔

Min tanke är att vi kommer till andra sidan och möter våra guider och de som har stått oss nära som väntar på oss. och att vi bearbetar och pratar ut om de lärdomar vi har fått i detta livet. och att vi sen när vi är redo börjar planera för nästa liv eller om vi är klara med våra liv. Så kanske vi går ned på jorden som guider och hjälper och ger stöd åt andra personer som behöver vårt stöd.. Eller så kanske vi får ta en välförtjänt rast och vila och bara vara på andra sidan och njuta av tillvaron.. 🙂

Annons:
Weasley
12/10/13, 9:28 PM
#1

Jag tror att vi först kommer till ett underbart land. Men när det föds en ny människa/djur så lir vi den. Det är det jag hoppas att det är.

Trololololololololololo

[Sol69]
12/10/13, 9:33 PM
#2

# 1 tack för att du delar med dig av dina tankar om vad som händer här vi kommer till andra sidan🙂

Mandra
12/12/13, 10:10 AM
#3

Sol69 Vad är kunskapens hus?

[Sol69]
12/12/13, 5:39 PM
#4

Om jag har förstått det rätt så är det där som vi har våra livsplaner och som vi har gjort upp våra planer för livet innan vi kommit med på jorden. Men det kan säkert kallas olika namn 🙂

Mandra
12/12/13, 5:51 PM
#5

Ok, det här begreppet förekommer i Sylvia Browns (heter hon så?) böcker, eller hur?

[Sol69]
12/12/13, 6:31 PM
#6

Jag har hört det på nätet eller läst det där.. Vem som har skrivit det vet jag faktiskt inte.. 😃Tyckte bara namnet lät fint och vi har ju säkert våra livsplaner i ett hus på andra sidan 🙂

Annons:
Mandra
12/14/13, 7:13 PM
#7

Men för att svara direkt på frågan då; Vad händer med själen när man dör?

Kort och koncist svar: Det beror på vem man är? 😉

Upp till toppen
Annons: