Annons:
Etikettandligt
Läst 674 ggr
[Sol69]
2013-12-08 10:55

Lika dras till lika...

Sitter och funderar på en sak.. Kom att tänka på att min väninna sa till mig en gång att du träffar alltid på andliga vänner på din väg och jag har bara träffat dig. Hur gör du för att träffa på alla.

Men det är inte så att jag har medvetet gått in för att söka andliga vänner i livet.. Utan det har varit gåtfulla sammanträffanden som har fört oss samman..

Några exempel.

Min själsbror träffade jag genom en vän som tog med sig sin kusin som i sin tur är kusin med min bästa vän. Så genom släktbandet så mötte jag denne person efter att antal år.

Min bästa väninna sen ett antal år tillbaka mötte jag genom att jag gick med på att en bekant kom och drack kaffe med din vän trots att jag inte hade lust att ha främmande utan sa ja av artighet.

En annan andlig vän hittade mig genom att hon började att jobba på samma jobb som mig.. 

Kan nog fortsätta och rabbla om sånt.. i evigheter. 😃

Men det känns som om lika dras till lika för har även märkt den tendensen som ung när man var ute på krogen. Men då var det inte andliga personer. Utan musikaliska personer som jag råkade börja prata med..😂

Har ni också märk att det är ofta som man dras till likheterna på något sätt.. att det sker titt som tätt..

Annons:
Tolv12
2013-12-08 12:01
#1

Ja och många är de 🙂 dessutom så finns det så många som är lika varandra till sättet eller rent av ser ut som dubbelgångare av varandra. Människor tycker om att sticka ut och visa på den egna stilen och personligheten men precis som löv som var och ett ser unikt ut så är vi trots allt rätt lika varandra vi människor.

Ghosthunter
2013-12-08 20:47
#2

Svaret har du redan i rubriken; Lika dras till lika. Det är lagen om attraktion, som vi alla har inom oss, medvetet eller omedvetet. Det sänds i frekvenser, mellan hjärta till hjärta eller själ till själ. Men aldrig hjärnan, som skulle kunna liknas vid en illusion.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: