Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 738 ggr
ALPHIRA
12/6/13, 11:33 PM

Övning den 7 dec

Sa att jag skulle försöka hitta en klurig fråga och nu blir det en riktig Kluring, eller sen blir det väldigt lätt…

Jag försökte få kontakt med min avlidna bror som dog för några år sedan, inte fyllt ens 50. Hjärnblödning.

När jag väl kände att han var närvarande (och är det nu) vid skrivande stund så tänkte jag fråga er vad ni tror han heter.

Brorsan hade först svårt att förstå vad jag menar med allt detta, vad jag håller på med. Det var konstigt tyckte jag, han som var så klipsk på alla sätt. Men till sist förståd han men i samma stund kom han med ett annat förslag vad man man skulle fråga angående honom. Men jag gick inte med på det eftersom jag inte vet svaret själv. -"Det vet du när du tänker efter", sa han. Men det var jag osäker på. (Fast egentligen vet jag, när jag tänker efter…)

Vi kom överens till sist att jag ställer denna namnfråga. Men han ville byta plats mellan Jukka och Esko.

Vi kom även överens om att ALLA skulle svara rätt!!! Han ska hjälpa till, det slog vid hand på.

Jag frågade om jag skulle berätta lite hur du ser ut etc. Han sa att jag får berätta vad som helst om hans utseende men inte säga att han var nästan flintskallig! Han var en evig humorist och bjöd på sig själv!

Han är med "på noterna", säger han som fd musiklärare. Han håller på med musik fortfarande, förresten.

Så vad heter han, min kära lillebrorsa?

Nefer är diskad. Hon har hört namnet förut, tom träffat honom. (Fast vet inte hur hennes minne funkar…)

I en mening här uppe " Vi kom överens om…". Så det GÅR INTE att få fyra ord med fet text, inte på något sätt. Är det fel på datorn, eller…

Annons:
ALPHIRA
12/6/13, 11:42 PM
#1

Jukka.

Han sa att ska vara med var och en som röstar och TJATA på…
🙂

ALPHIRA
12/7/13, 5:50 AM
#2

Var håller brorsan hus??!!😃

Jobbar idag och i morgon 7-22, dock med 3 tim ledighet mellan arbetspassen. Är osäker om jag har möjlighet till privat datoranvändning. Passar på och sover på jobbet, har så långt dit… Även övermorgon har jag en lång dag.

Sen är jag ledig fyra dagar…ta hand om er!

[NeferNefer]
12/7/13, 7:14 AM
#3

Jag är diskad, men jag svarade ändå för jag ville se om han lyckades få alla att gissa rätt, den härliga mannen! ❤️

[Sol69]
12/7/13, 10:01 AM
#4

Jag blev motvals och svarade Matti men det beror nog på att min stora favorit heter Matti i verkliga livet Men har ett artist namn..

Tarotstollan
12/7/13, 9:29 PM
#5

Och jag fattar knappt någonting och gissar på Martti, eftersom det för mig är ett ovanligt finskt namn som jag aldrig hört förut.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pysslan
12/7/13, 9:36 PM
#6

Martti fick jag till mig och det var ju fel …

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Annons:
[etsan]
12/12/13, 3:54 PM
#7

Jukka fick jag, första gången jag fick RÄTT! (Även om det var 5 dagar sent… :D) jag färsökte fråga honom pch fick då fram Jukka.

ALPHIRA
12/12/13, 4:34 PM
#8

Grattis etsan. Verkligen grattis!🏆

PS Nefer var diskad eftersom hon har träffat lillebrorsans ande.

Och mig veterligen svarade Nefer rätt. (Hon svarade bara för att kunna kolla läget.) MEN har kommit på nu efteråt att jag tror inte jag någonsin sagt min brorsans namn till henne utan har pratat hela tiden bara om lillebrorsan. Eller…?

Upp till toppen
Annons: