Annons:
Etikettandligt
Läst 760 ggr
[Sol69]
2013-12-03 22:00

Oändligt

Vad betyder ordet oändligt för er??

För mig är det något om är utan början och slut. Det är något som man inte kan ta på och som man inte kan får riktigt grepp om..Som är svårt att beskriva för det är så pass djupt att det inte riktigt går att få grep om.. 😃

Men har ni en bra förklaring på det ordet?? 🤔

Annons:
Twinflamewolf
2013-12-04 08:16
#1

En sluten cirkel som varken har någon början eller slut,evighet,oändlighet något som aldrig kan brytas .

[Bettanbop]
2013-12-04 10:03
#2

Äh, det skulle ju jag skriva T-wolf 😃 får väl hitta på något annat fyndigt 😉

Nämen seriöst. Kärleken ❤️ kärleken kommer alltid att finnas, den är oändlig. Vi kan vara bli svikna och bedragna, men kärleken kommer ändå att finnas kvar på ett eller annat vis.

[Sol69]
2013-12-04 10:18
#3

Smart tanke Bettan. Kärleken kan ju vara oändlig som till våra barn, Men kärleken kan ju också ta slut och sina om den inte får den omtanke som den förtjänar då är den inte oändlig

[Bettanbop]
2013-12-04 10:37
#4

Jo men då riktar du din kärlek åt något annat håll i ställer, eller hur. Tex om kärleken tar slut mellan dit ex och dig, så har du ju dina barn, som du ger extra kärlek och till dig själv, för oftast så peppar man ju sig själv. Du kanske köper något nytt som du ger din kärlek till eftersom du kanske är extra stolt över ditt fynd. Kärleken kan man även ha till ike levande ting.

[Sol69]
2013-12-04 10:43
#5

Det har du rätt i kärleken i sig tar aldrig slut men den kan förändras och gå till andra personer eller materiella ting,, 😃

Loris M
2013-12-04 20:23
#6

Det var en fin och smart tanke Bettan. 🌺

Sol,

någonstans så hoppas jag att du har sett mitt inlägg om oändlighet/evighet på en annan sajt och blivit inspirerad att skriva detta. För annars så börjar det här bli lite för läskigt. 😮Du startar trådar om sådant jag tänker på just då, du tänker det jag tänker, jag skriver det du tänker… 🤔

Jag har ingen bra förklaring till ordet utan har snarare tänkt att snurra till ordet. 😎Jag har alltid haft lite svårt för det ordet. Hur kan något vara oändligt? Hur kan något finnas i all evighet? Jag kommer fortfarande ihåg ögonblicket när jag som liten insåg att jag skulle dö en dag. Att alla dör. Blev jätte ledsen ,men kommer ihåg att jag rätt så snabbt kom även till insikten att det finns ett liv efter detta och fann lugn. Vet inte var denna insikt kommer ifrån då mina föräldrar pratade aldrig om detta eller om andlighet.

Men i alla fall, när jag hittade lugnet så kom nästa chock och bekymmer. Hur länge då? Hur länge kommer jag att finnas på andra sidan innan jag försvinner för gott? Det är faktiskt något som jag fortfarande inte har något svar på. Allt som har en början har också ett slut. Därför har jag jätte svårt för ordet evighet och oändlighet. Om mitt liv har en början, så måste det också ta slut någon gång. Allt annat känns för obegripligt. Även om jag tror att detta liv jag lever nu inte är det första eller sista, då min kropp är något som själen lånar under sina inkarnationer… så kan jag fortfarande inte se att det inte finns en början. Även själen skapades en gång. Jobbigt att tänka så.

Vad tänker ni om detta - Att själen är odödlig?

Annons:
[Sol69]
2013-12-04 22:55
#7

Jag läste nog ett inlägg som du skrev Mesa och snappade upp ordet och började tänka på det.. 😃

En tråd om själen kanske skulle vara bra att ha.. Men jag hinner inte skriva något om det nu.. Men vi kanske kan få inspiration till en tråd om den.. ☝️

[Sol69]
2013-12-05 17:31
#9

Kanon mesa då har du startat din första tråd som Medarbetare 👍

Upp till toppen
Annons: