Annons:
Etikettmedialt
Läst 1884 ggr
[Sol69]
2013-11-28 17:36

Privat sittning hos medium

Brukar ni gå på vägledning hos medium?

Själv har jag aldrig varit hos ett medium som har tagit betalt. Var hos en väninna som har gjort några privata sittningar just för att ha gjort det någon gång. Jag är nog inte så mycket för att gå till medium för att få information. Utan jag tror att den informationen som jag behöver kommer till mig på ena eller andra sättet om det är meningen att jag ska veta något..

Hur tänker ni om den biten?? 🤔

Annons:
Twinflamewolf
2013-11-28 17:55
#1

Det finns flera upplägg av privata sittningar och normalt går jag inte till medium eftersom jag inte behöver men nu gjorde jag det till min fd medium lärare här om dagen som jag inte sett på väldigt länge och hon hade ingen aning om att jag och Wolf var på G.

Dom flesta är ju ute efter att få kontakt med anhöriga,det är den sortens sittningar som oftast görs men sen finns det även dom av oss som kan tycka det känns gött att bara sitta där och höra en massa bekräftelser på saker man redan vet men att en annan,ett annat medium säger exakt vad man vart med om inom den andliga utvecklingen.

Det finns medium som jobbat i 40 år som själva går på sittning ibland,det sker inte så ofta men hur det är och hur mycket man än har kontakten själv med andra sidan så kan det kännas gött att nån annan får exakt samma information som en själv.

Jag går sällan numer för jag kan själv heter det ju men faktum är att oavsett hur långt vi kommit i vår mediala utveckling behöver alla få bekräftelse på sig och sitt.

Min senaste för några dagar sedan var så klockren som den bara kunde bli vilket också stärker mig i min egen mediala resa.Så oavsett hur mycket erfarenhet vi har så går många medium till medium inte för att få upprätta kommunikation med anhöriga eller guider för det kan dom ju redan men få en bekräftelse i att även andra ser,hör,känner och vet det man själv redan vet om.Det är en härlig känsla som i sin tur bara stärker på vår andliga resa.

Tarotstollan
2013-11-28 22:35
#2

Jag var iväg på en sittning i förra veckan. Det var första gången och det var kul. Tyvärr bara i 30 min och i 20 av dem höll hon på att läsa av min kropp och vi diskuterade mina "krämpor och värk", allt stämde!

Skulle gärna gå längre tid men det kostar ju lite mer och just nu har jag inte råd. Hoppas att jag kan gå senare.
Har massor av frågor men ingen att fråga, så för min del tycker jag det är mer än ok att gå till mediums för att få svar!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Bettanbop]
2013-11-28 23:21
#3

Jag har aldrig varit till ett medium, varit på seance men det är ju något annat det 😉

daisy55
2013-11-29 12:38
#4

Har haft kontakt med några, en del saker stämde men sen sa den ena saker som inte alls stämmer med vad jag får till mig och känner i mitt hjärta. Jag fick väldig ångest en lång tid efteråt. Jag tror en del medium bollar rätt frisk med människors liv, tycker det är för j-ligt. Den mest seriösa som jag kände mest förtroende för var en mycket ung, duktig tjej som inte vräkte ur sig massa flum utan gav klara och raka besked som också stämde in 99 procent. Nu blir jag väl utskälld härinne men jag kan helt enkelt inte höja alla medium till skyarna, så är det bara.

Loris M
2013-11-29 13:08
#5

#4 Nej, varför utskälld? Du har ju rätt! Det finns duktiga medium sen finns det de som inte är det och gissar sig fram till saker. Det är ju hemskt att det finns människor som utnyttjar andra människors sårbarhet. Jag går inte på sittningar, seanser m.m. just av den enkla anledningen: Vem ska man tro på?

Men jag har tagit kontakt med medium (via mail) för vägledning men då var det efter rekommendationer. Det är nog det säkraste sättet om man inte vill bli lurad. Har varit nöjd och det har stämt. Ibland är det faktiskt bra att få lite hopp och vägledning om man står inför olika val eller svåra situationer, men man ska välja med stor omsorg den man vill be om hjälp.

daisy55
2013-11-29 13:27
#6

Mina seanser var via mail, den ena var rent vidrig och gav mig fruktansvärd ångest även om vissa saker stämde in bra. Men hon gick helt klart över gränsen, svamlade iväg om en massa flum och försökte pådyvla mig en identitet som inte är jag! Konstigt nog är denna människa väldigt populär, folk sväljer allt med hull och hår. Jag ifrågasatte henne och fick svaret att allt kom från Gud(!) hon förmedlade alltså vad Gud sa. Gillar inte sånt, hon har ett ansvar för vad hon vräker ur sig har man inte sin fris vilja kanske? Den unga däremot var ödmjuk och kom med klara, raka svar som sagt stämde detta in 99 procent och inte minsta tillstymmelse till flum och konstiga påståenden. Inte ett ord om Gud (som jag absolut tror på och får mycket hjälp av )men jag tycker det är så lågt att skylla på Gud när man försätter en människa i svår ångest med sina dillerier! Hoppas jag fortfarande slipper stryk härinne…

Annons:
Twinflamewolf
2013-11-29 14:37
#7

Du kan andas lugnt Daisy ingen ska ha stryk här inne kan jag lova 😎

Nä men det är ju så att både bra och dåliga finns vilket jag ser mer och mer att universum jobbar för att rensa ut.Hela tiden kommer nya både bra och dåliga men faktum är att andra sidan tillåter dom inte i långa loppet att fortsätta om dom inte är seriösa.

Förr eller senare skiter det sig för dom och dom bra kommer istället framåt.Jag går ju sällan men den jag går till är verkligen kanon och jag har även gått medium utbildning för henne så där vet jag och det är stora krav på eleverna och hela mediumskapet.

Egentligen behöver jag inget medium eftersom jag klarar det här själv men det är ibland skönt att få höra bekräftelse för det växer vi bara starka ur på vår andliga resa.

[Sol69]
2013-11-29 17:56
#8

Just för att det finns så många som är bluff och båg och bara är ute efter att tjäna pengar istället för att hjälpa så har jag inte varit på mer än en privat sittning och den sittningen kostade mig inga pengar förutom mina egna utgifter för resan.

Men hon påstod sig inte heller vara medium utan bara medial och hon hade inte en tanke på att ta betalt utan gjorde det för att hjälpa. Har jätte svårt att tänka mig att betala för att få informationen från andra sidan i och med att jag anser att det är en gåva och en gåva tar du inte betalt för. Men däremot fick hon en blomma av mig som tack. Lika lite som jag kan tänka mig att ta betalt för att hjälpa 🙂

Men vist har du rätt Twinflamewolf att vi alla behöver bekräftelse från någon annan att det vi känner är rätt. För bekräftelsen gör ju att vi utvecklas. Men man kan få bekräftelse på annat sätt än att gå till ett medium som tar betalt för att hjälpa dig.

Jag tror på att jag får den bekräftelse och den information som jag behöver på ena eller andra sättet om det är menat att jag ska få det för att det hjälper mig att utveckla mig både andligt och medialt. 😃

Twinflamewolf
2013-11-29 18:07
#9

Jo visst kan man ju det men den här damen är dynamit och en av dom mer kända inte från tv men hon har enormt fint rykte om sig så där gör det mig inget att hon tar betalt.

Däremot tar jag personligen inte betalt för andlighet men det här är nåt så in i bomben bra så det tycker jag är helt okey 😎

Jag skulle inte nöja mig alls med vem som helst och har hur höga krav som helst på vad ett medium ska kunna prestera och det vet jag att jag får ut av den här damen så kommer säkert att gå igen om nåt år eller två.

daisy55
2013-11-29 21:07
#10

Jag tycker det är helt okej att ge en blomma om man är nöjd, jag skulle gärna ge en hel blomsteraffär till det unga mediumet jag fick så mycket bekräftat av. Nu tog hon iofs betalt men jag får nog lov att erkänna att det var värt pengarna. Jag konsulterade henne enkom för att få bekräftat det jag upplever och känner och som sagt det fick jag vilket är värt hur mycket som helst för…

Upp till toppen
Annons: