Annons:
Etikettmedialt
Läst 2695 ggr
[Sol69]
2013-11-27 18:58

Pendla

Sitter och funderar på att pendla.. Men måste kan ha en pendel för att pendla?? Borde det inte gå med vilket smycke som helst i en kedja?? Varför ska det nödvändigtvis vara en pendel??

Bestämmer man själv vad som är ja och vad som är nej?? Någon som har testat lite och kan ge lite tips och råd 🙂

Annons:
[Mhm]
2013-11-27 19:10
#1

Jag är relativt ny inom pendling, och den pendel som jag har är en köpt. Dock kände jag lite extra speciellt för den pendel jag valde att köpa, även om den inte var den märkvärdigaste utseendemässigt bland dom som fanns att välja bland.

Men vad jag vet kan det mesta användas som en pendel, speciellt om du har ett känslomässigt band med det. Ex. ringar, amuletter etc.

Tant Grön
2013-11-27 19:11
#2

En mutter i ett snöre var min första pendel. Fungerade bättre än min fina i bergskristall 😃

Ghosthunter
2013-11-27 19:14
#3

Ta en vanlig ring i metall i ett snöre, det brukar kunna fungera lika bra. Annars, om man ska köpa sig en riktig pendel, så är väl det bästa att känna vilken som känns bäst.

Nej, du frågar pendeln vilket som är ja eller nej. Vanligtvis så brukar pendeln snurra runt i en cirkel för ja och pendla i sidled för nej, och mot dig och tillbaka om den är tveksam.

Lycka till!!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Sol69]
2013-11-27 19:30
#4

Tack för informationen. Då ska jag testa med ett av mina smycken när andan faller på 🤗

åkerhumla
2013-11-27 19:44
#5

Jag köpte en pendel som jag inte alls kom överens med. Sen blev nya pendeln ett kors min mamma fått av sin mamma som jag nu har, snöret blev en fläta av tunt ullgarn. Fungerar MYCKET bättre.


☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

Ghosthunter
2013-11-27 21:13
#6

Men det är inte lätt att pendla för att få svar. Att få pendeln i rörelser kommer automatiskt…..men det gäller ju att få korrekta svar också. Man måste vara totalt tankelös, så man inte påverkar pendeln.

Det bästa sättet är (om man är själv) är att fråga pendeln efter ett föremål som man helt har glömt bort var den finns. Då kan man i efterhand  kontrollera. Det har jag lyckats med många gånger.

Men jag har ännu inte full tillit och kan ännu inte detta med pendeln till fullo, när det gäller andra frågor, som är svåra att bekräfta. Ibland får pendeln spel och vill inte alls svara korrekt. Men jag antar att man får öva öva och åter öva och försöka få bort tankarna som kan påverka.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[Sol69]
2013-11-27 21:15
#7

Man brukar ju säga att övning ger färdighet. och du kanske ska ta det som med taroten som vägledning.

Ghosthunter
2013-11-27 21:19
#8

Yeah mam😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Loris M
2013-11-27 21:19
#9

Jag har pendlat i några år lite från och till. Har aldrig köpt en pendel, tycker att det är onödigt då man kan använda sitt eget smycke. En vanlig halskedja och ett hänge med lite tyngd i. Gärna något man använder så det är fyllt med din energi. Har hört att man ska gå på känsla om man bestämmer sig för att köpa. Man ska hålla i, känna efter hur det känns.

Som GH redan skrivit, ska du fråga pendeln viket som är ja och nej. Jag brukar säga: Visa mig rörelse för JA! o.s.v. man kan även ha Kanske. Rörelser som GH skriver är vanligast men det kan vara olika. Jag brukar alltid få samma svar när det gäller rörelser, men jag frågar ändå varje gång, för att försäkra mig om att det är rätt. Sen kan ju de också ändra sig från gång till gång, har jag hört.

Det är bra att komma ihåg - att pendla passar inte alla. Olika andliga redskap passar olika människor. Jag är inte så medial, men pendel har jag inga problem med att kommunicera genom. Jag får den i rörelse direkt. Har en vän som är väldigt medial, ser andar helt fysiskt, kan prata med sina guider och få budskap, duktig på tarot… men hon kan inte få pendeln i rörelse. Hon har provat att både köpa och tillverka egen, men hon kan sitta hur länge som helst, men pendeln rör sig inte.

Men det är roligt att testa och ännu roligare när svaren visar sig stämma. 🙂

Ghosthunter
2013-11-27 21:22
#10

Du behöver inte vara medial för att ställa frågor och få svar på dessa om du kommunicerar med ditt högre jag. Ska du däremot koppla upp dig till andevärlden, så underlättar det att vara medial……………….eller rättare sagt mer eller mindre, för jag anser att alla är mediala.🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Sol69]
2013-11-27 21:24
#11

Jag ska testa på det vad det lider.. för det är alltid kul att utveckla sig mera och det har jag ju inte hunnit med att testa än.. 😃

Bra tips att fråga pendeln om vad som är ja och nej eller kanske om man blir osäker. 👍

Ghosthunter
2013-11-27 21:26
#12

Dock är inte pendeln eller några hjälpmedel bra sätt att utveckla sig på. Man ska känna intuition i kroppen och hjärtat🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Loris M
2013-11-27 21:29
#13

Håller med GH, viktigt att vara "tankelös" men det är inte helt lätt. Men man ska försöka rensa bort alla tankar. När man börjat pendla ska man försöka att tänka intensivt på frågan och inte svaret.

Viktigt att vara tydlig i sina frågor, d.v.s. det ska gå lätt att svara ja eller nej. Ibland har jag varit otydlig eller tvekat, pausat och då har pendeln snurrat åt alla möjliga håll och även snurrat snabbt och häftigt.

Jag brukar alltid be om beskydd att inget ont kan komma igenom. En del menar att det inte är nödvändigt men jag tycker att det är bättre att vara på den säkra sidan.

Annons:
Loris M
2013-11-27 21:32
#14

#10 Helt rätt GH! 👍

Allt beror på vem man ber om svar, sig själv eller någon annan.

Ghosthunter
2013-11-27 21:34
#15

Beskydd??…..jo, det kan man ju be om. Men det behövs inte om man talar med sitt högre jag, bara om man är inställd på andevärlden. Men jag ber aldrig om några beskydd, vad jag än gör😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Sol69]
2013-11-27 21:34
#16

Vet du nu måste jag vara lite motvals kärring här,,😃 Jag har utvecklat mig mycket och fått mycket förståelse hur jag fungerar medialt pga jag har använt tarot och gjort tolkningar. så det har för mig varit ett bra sätt att öppna upp mig och förstå hur mina symboler fungerar. Men tror inte att en pendel fungerar på samma sätt men kan säkert vara lite vägledande om man behöver hjälp ibland. 🙂

Ghosthunter
2013-11-27 21:37
#17

Visst, bra hjälp är det……men man ska kunna känna det och veta med kroppen, för att vara riktigt duktig…….men vem har begärt att man ska vara riktigt duktig…hahaha😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Sol69]
2013-11-27 21:38
#18

Har för mig att du har lite kort hemma du också Gh??

Tarotstollan
2013-11-27 21:39
#19

Jag och pendlar går inte ihop, har testat sisådär ett 30-50 tal olika och ingen vill jobba med mig!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ghosthunter
2013-11-27 21:40
#20

Ja änglakort har jag.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Ghosthunter
2013-11-27 21:41
#21

Och tarotkort som jag aldrig har använt och som legat och samlat damm i 20 år😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Sol69]
2013-11-27 21:44
#22

Men alla tarot kort är inte till för dig utan du måste hitta en lek som talar till just dig. En del kan vara jätte vackra men ändå inte säga ett dugg.. Så om du hittar rätt kort kanske sen pratar med dig.. 😃

Funderar att prova o se om Rune är duktig på att pendla 🤔 Tror i att Rune kan vara duktig på det 😃

Loris M
2013-11-27 21:47
#23

Jag har också änglakort men det blir bara fel hela tiden. I början fungerade det, men sen blev det mest fel. Har renat dem hur många gånger som helst men jag förstår inte budskapet. De säger något som jag oftast inte kan relatera till. Kan hända att jag är dålig på att tolka 🤔

Ghosthunter
2013-11-27 21:48
#24

Nej, jag köpte den för att jag tyckte det var häftigt…….var ju dum och var inne på satanism i tonåren….hahaha… och trodde att tarotkorten passade bra till det….tur man vet bättre nu😃

Nej, tarot är inget för mig, för jag har inga vänner att lägga korten för och det funkar väl inte så bra att göra det på sig själv?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Sol69]
2013-11-27 21:50
#25

Mesa tolkar du åt dig själv eller åt andra med dina änglakort?? Jag kan inte tolka åt mig själv då blir det kaos i leken.. men åt andra kan jag lägga. Men jag har vanliga tarot inte ängla kort..

Ghosthunter
2013-11-27 21:52
#26

Änglakort drar jag åt mig själv.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Tarotstollan
2013-11-27 22:02
#27

#22. Där sa något Sol, jag har inte testat Rune!😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Sol69]
2013-11-27 22:05
#28

Jo funderar på om Rune är duktig på det han är ju med mig varje dag och måste besitta massor med energi 🤔

Loris M
2013-11-27 22:09
#29

Bara åt mig själv, men jag tror att jag valde fel kort helt enkelt. Det kändes inte rätt, men en vän till mig köpte dessa och hon tolkade åt mig och jag var alltid nöjd. Så jag köpte samma, men borde ha gått på känslan istället.

[Sol69]
2013-11-27 22:31
#30

Jo känslan är du bästa sättet att hitta rätt kort.. Jag har några olika tarot lekar men jag använder mest min Pagan lek när jag gör läggningar 🙂

Ska nog hitta min pendel också va det lider om det nu är något för mig det får vi se. 🤔

Ghosthunter
2013-11-28 07:31
#31

Vem sjutton är Rune?…haha😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Sol69]
2013-11-28 09:44
#32

Rune är en alruna som jag har som smycke som kommer från sagan om isfolket och heter Rune när han vandrade på jorden 🙂

Ghosthunter
2013-11-28 18:56
#33

Haha…okay, trodde det var en gubbe😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Sol69]
2013-11-28 18:59
#34

Tarotstollan och jag hänger upp var sin gubbe i ett snöre och kör pendling med honom. Fasen va vi måste vara urstarka 😂Men skulle ju se kul ut.. i alla fall 😎

Annons:
Ghosthunter
2013-11-28 19:00
#35

Hahaha😂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Tarotstollan
2013-11-28 22:16
#36

😂😂 Måste ut och leta efter en gubbe som heter Rune nu!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
2014-09-22 12:05
#37

Jag har försökt pendla med Rune ibland och han kommer i rörelse i alla fall.. Men Tarotstollan har du hittat din Rune än 😃

Tarotstollan
2014-09-23 00:29
#38

Nä, ingen Rune här, mer än den lille som hänger runt min hals!
Han hälsar till din Rune!👋

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
2014-09-23 08:14
#39

Ska hälsa till min Rune från dig 😂

Upp till toppen
Annons: