Annons:
Etikettmoder-jord
Läst 1290 ggr
[Sol69]
11/25/13, 9:36 PM

Stenar och kristaller

Tror ni att stenar och kristaller har några egenskaper som kan hjälpa oss?? eller tror ni att det är påhitt för att vi ska köpa dessa saker??

Annons:
[Vegg]
11/25/13, 9:43 PM
#1

Köpa? De flesta stenar kan plockas själva. 😎

Annars så tror jag de kan hjälpa då jag känner att efter man renat och fyllt stenar med ny energi så får man trevligt hjälpmedel i vardagen. Bergskristall är något jag älskar. Har stött på stenar som "vibrerar" när man håller i dem, vilket jag då brukar ta med mig hem, eller köpa om det är i en butik så klart!

Men många säger att de inte fungerar och skrattar åt en, men det är inte min huvudvärk vad andra tror. 😛

[Sol69]
11/25/13, 10:01 PM
#2

Jag har alltid min månadsten en citrin på mig och även en alruna som jag inte vill vara utan 🙂

Annars så har jag ett antal stenar som ligger i mitt vardagsrum och om jag känner att jag behöver dess stöd mera nära mig så sover jag med dem under huvudkudden eller stoppar dom i fickan och bär dem med mig..

Twinflamewolf
11/26/13, 3:43 AM
#3

Skrev en artikel om just andliga redskap där jag även tar upp lite om kristallerna för några år sedan som jag nyss la in med tanke på din tråd Sol.

Kristall är ett levande material som utvinns från jorden,har moder jords egna energier och en enorm läkande kraft på alla vis.

Andliga redskap över lag pratas det gärna illa om idag av nån underliga anledning.Jag är inte i behovet av exempelvis pendel men är allmänt road av att se hur väl dessa fungerar där även kristall.

Väljer man rätt kristall för rätt tillfälle är dom till fantastisk hjälp i olika skeden av ens liv.

Balansera chakran exemplvis,aktivera tredje ögat för den som inte öppnat upp.

Reducera negativa energier,tillföra positiva energier,rena auran,fokus vid meditation samt att med vissa stenar kunna lättare förflytta sig astralt (bergkristallen är dynamit där för många).

Användningsområden är oändliga vad gäller kristall men jag tror att dåliga rykten som uppstår rör sig åter om konkurrens i dessa kretsar för vissa vill inte att andra ska klara av andlighet själva utan vill mot betalning anlitas så kristaller,rökelser,pendlar mm åker på en propp men dom fungerar alldeles utmärkt vad än en del skriker och gapar om.Låt folk gapa säger jag och använd det du själv känner fungerar för dig för motståndare möter vi i allt vad än det må röra sig om 😎

När vi ändå är inne på andliga redskap publicerade jag en till artikel från 2012.05.08 om rökelser.Även dom får ju på nöten och det kallar jag okunskap både gällande rökelse och kristall.

[Sol69]
11/26/13, 10:31 AM
#4

Tack för att du ger oss alla din kunskap och gör oss lite klokare. 😃

Upp till toppen
Annons: