Annons:
Etikettallmänt
Läst 3232 ggr
Twinflamewolf
11/25/13, 10:45 AM

Tarot kort

Det här är inget jag är något vidare på att lägga men jag ser mer och mer hur viktigt det är med rätt sorts kort.Att dom på något vis passar just personen i både känsla,färger och utseende.

För mig är det mycket mysticism som drar och jag inskaffade en lek för en tid sedan som landar väldigt mjukt Cosmic tarot.

Hur väljer ni era kort,vad är det som är viktigt med just era val när ni skaffar en tarot lek ?

För mig är det både färg,bild,energi och hur dom känns att hålla i.

Annons:
Skogshumblan
11/25/13, 10:48 AM
#1

Jag håller med om att man måste hitta den lek man verkligen vill ha! Min Fey tarot är en lek jag bokstavligen trånat och suktat efter sen jag för tre år sedan ramlade in på tarot. Nu när jag väl äger den kan jag inte tänka mig att ha en annan lek fast jag ha två andra tarotlekar. De andra två funkar inte lika självklart med mig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Sol69]
11/25/13, 11:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Cosminc har jag hemma. Min första lek jag fick. Behöver en ny den är sliten.. 😃

Köpte ju en american native lek jag övade lite på här inne med.. som är fina kort. men den pratar inte jätte bra med mig än..

Har en Jolanda lek också. Men det är min Pagan jag gör läggningar med för den talar till mig just nu..

Men det kan ju ändra sig finns många fina lekar.. 😃Som står på kö att komma hem till mig.. Någon som känner igen det 🤪

Funderar på att öppna en tråd med tarotläggning vad det lider. Men har inte haft den tiden än.. Men det kanske kommer. Vi får väl se.. 🤔

imke
11/25/13, 1:14 PM
#3

När jag ser en tarot lek så tror jag det första som slår mig är en känsla jag får bara. Ofta ofta fänglsas jag av kort med magisk touch på. Lite av det mörkare slaget oxå. Jag har själv Gilded tarot som favorit.
Gärna häxor, trollkarlar och sådant av någon anledning.
Skarpa färger fängslar mig oxå. :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Tarotstollan
11/25/13, 9:11 PM
#4

Äger ju några😉, som Sol redan vet!
För mig är det färgerna eller temat, t.ex: katter, naturmotiv mm.

Den första jag köpte "Cat People Tarot" såg jag på en mörk, murrig bild i en tidning! Hade ingen aning om vad det var för någon lek jag egentligen köpte!
Den var väldigt fin så det var ett bra köp trots bristen på riktiga bilder!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
11/25/13, 9:16 PM
#5

Jo då jag vet att du har ett antal lekar som du kan gosa med när du känner för det.. Jag har bara 4 stycken än så länge och det är ju inte så många 😃

Pysslan
11/25/13, 9:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag väljer kort på magkänsla.

För ett par år sen hittade jag Osho Zen hos Vattumannen och kände "måste ha", det är ett köp jag inte ångrat. De är lite annorlunda jämfört med vanliga kort men ändå väldigt lätta att jobba med.

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/osho-zen/

Sen i vintras/våras (minns inte exakt när) hittade jag Witches Tarot och det var samma sak där, "måste ha". De korten är på riktigt magiska, man liksom känner deras närhet när man håller i dem. Helt underbara 👍

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/witches-dugan/

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Annons:
[Sol69]
11/25/13, 9:45 PM
#7

Pysslan den sista leken med witches den var enormt fin.. 😍 När det gäller tarot har jag märkt att jag gillar häxlekar 😃

[Zeffe]
11/25/13, 9:48 PM
#8

Jag har aldrig provat Tarot. I vilken ände börjar man och är det någon som har några nybörjartips eller nybörjarlänk? 🙂

Det var en kanske för flummig fråga och jag skäms nästan för att säga att jag vet absolut inget om detta, men jag är öppen och nyfiken. Kan aldrig bli för gammal för att lära 😊

/Ulf

Pysslan
11/25/13, 9:48 PM
#9

#7  Den är helt underbar!

Ibland känns det nästan som att den har valt mig snarare än tvärtom.  😃

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Skogshumblan
11/25/13, 9:52 PM
#10

Ulf för gammal för att börja är du inte. Välkommen in på tarot.ifokus om du vill läsa mer eller få tips!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Zeffe]
11/25/13, 9:54 PM
#11

Tack för det Skogshumblan, då kikar jag in där och läser lite.

[Sol69]
11/25/13, 9:56 PM
#12

Mitt tips är att inte öppna ett häfte som följer med leken eller att läsa böcker och att tolka korten efter vad du känner.. och titta på korten och känn in om det är en lek som talar till dig..

Många tips på lekar hittar du inne på tarot som skogshumlan säger,, Tarothuset och vattumannen har fina lekar man kan köpa via nätet och kolla på hur korten ser ut,,

[Zeffe]
11/25/13, 10:21 PM
#13

Tack för tipsen Sol, då ska jag kanske kika in hos Vattumannen när jag har ärende till huvudstaden.

Annons:
imke
11/26/13, 8:20 AM
#14

Ja witches tarot är såååå vacker! En jag vill ha!. Även Wizards tarot är underbar! Är såå sugen på den

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/wizards/


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

imke
11/26/13, 8:20 AM
#15

Sol69: Haha jag är samma när det gäller häxlekar 😉


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Twinflamewolf
11/26/13, 8:26 AM
#16

Det finns verkligen en hel del vackra lekar och det är ju för väl att vi alla kan finna dom kort som passar just oss.

Det här går ju tillbaka,minns jag rätt nu till 1300-talet ? nåja fel kan det vara men en gedigen historia ska finnas att läsa om korten men kan inte hitta nu vart jag såg just det.

Men intressant det är dom verkligen och att just hitta sin egen personliga lek 😎

imke
11/26/13, 8:27 AM
#17

Älskar mina tarot lekar. Tarot kommer alltid ligga extra varmt om hjärtat ❤️


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Twinflamewolf
11/26/13, 8:29 AM
#18

Jag erkänner mig usel på att lägga tarot men korten är så tilltalande på många vis men det där med lilla och stora arkanan,eller klädda kort hej och hå det vill visst inte fastna alls i mitt minne 😃

imke
11/26/13, 8:32 AM
#19

#18 Tror det är mycket det som är tjusningen med allt det här. Vi tilltalas av olika saker. Och vi lär oss det vi behöver.🙂


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Pysslan
11/26/13, 8:35 AM
#20

Här finns en ganska lång och utförlig text om tarotkortens historia.
Riktigt rolig och spännande läsning faktiskt  🙂

http://www.vattumannen.se/Artikel_Tarot.aspx

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Annons:
[Sol69]
11/26/13, 9:57 AM
#21

Det värsta med tarotlekar att när man väl köpt  en vill man ha flera. För att de är otroligt vackra. Imke ja den leken var också vacker. Tack pysslan för länken.

Twinflamewolf
11/26/13, 10:07 AM
#22

Den här är ju allmänt söt,har haft den men den råkade illa ut så bara att slänga men ska skaffa en ny för den är ju bara för go 😎

Twinflamewolf
11/26/13, 10:13 AM
#23

Sådär nu är den beställd,tycker den är så hemtrevlig på alla vis 😎

[Sol69]
11/26/13, 10:15 AM
#24

Ja den var lite charmig. Men jag skulle aldrig kunna göra en läggning efter den leken.. Men mysig helt klart-😃

Twinflamewolf
11/26/13, 10:26 AM
#25

Nä håller med den är inte lämpad att lägga med men mysig prydnad att ha framme 😎

Upp till toppen
Annons: