Annons:
Etikettallmänt
Läst 2231 ggr
Twinflamewolf
11/23/13, 7:48 PM

Snackis Tråden

Lördag kväll och jag sitter med lussebullar,årets första julbak men hade inga russin hemma så det blev enkla bullar men goda dom också🙂

Passar på att göra en snackis tråd en sån där vi kan jiddra och jaddra om allt i.

Hoppas ni har en skön Lördag,att ni myser riktigt och bara njuter.Nu mer lussebulle utan russin 😃

Ha en fin fin Lördags kväll på er 🌺

Annons:
[Sol69]
11/23/13, 8:43 PM
#1

Men gumma har du glömt russinen. de är ju de som är godast.. 😃Jag funderar på att fixa mockarutor det brukar gå hem här 🙂 Lussekatter äter inte mina ungar.. Men förr gjorde vi pepparkakor och även pepparkakshus.

Twinflamewolf
11/24/13, 2:11 PM
#2

Nja inte glömt trodde jag hade hemma men tji fick jag 😃fast dom blev bra utan också och min farfar var en sån som skulle ha bullar och lussebröd slätt utan en massa pyssel i och på.

Pepparkakshus,jisses dom är inte lätt och jag misslyckas totalt med dom både hembakta och köpta så jag har gett upp men härliga det är dom om man har lite finess att få dom snygg 😎

Mina såg ut som en rivningskåk så lika bra att låta bli ☺️

[Sol69]
11/24/13, 3:22 PM
#3

Pappan till mina barn har alltid gjort pepparkakshus och han vann en tävling som ung så på den tiden vi bodde ihop så hade vi ett fint hus en miniatyrkopia på vårt eget hem.

Men nu blir det inget hus i år och inga hembakta pepparkakor i och med att barnen är stora och inte vill baka längre.. så köper det istället och bakar annat till Julen..

Brukar koka lite knäck och kola och sånt också, bara för att jag tycker att det är mysigt. Men får väl se hur mycket man hinner med till julen detta år…

[Sol69]
11/24/13, 7:43 PM
#4

Men nu har jag i alla fall bakat chokladmuffins så nu är min son nöjd för stunden 😃Julbaket får bli senare 🤔

Emmyjane
11/24/13, 11:13 PM
#5

Jag bakade Lailas sega kladdkaka men misslyckades, det blev Emmas torra. Hade glömt att sänka värmen. Sitter och funderar på både lchf, advent och annat gott.

[Sol69]
11/24/13, 11:20 PM
#6

Kladdkaka är gott. Men den ska ju vara kladdig då och med lite grädde till blir det lite riktigt smarrigt. Men vi lär av våra misstag..

Jag har gjort i ordning mina fönster hemma i dag i och med att jag inte hinner i veckan,, men har sätt att fler har börjat fixa i ordning hemma.

Hur mycket brukar ni göra till advent 😃

Annons:
Emmyjane
11/24/13, 11:35 PM
#7

Vi har redan städat köket. Men jag hoppas väl förbereda barnens advenstkallender, inköpt 48 småsaker som jag slagit in och ska anordna till dem på nästa lördagkväll så det blir en överraskning till första advent. Sen ska jag göra en fin advens stake. Men jag jobbar hela nästa vecka så det blir spännande att se hur mycket man orkar och vill.

[Sol69]
11/24/13, 11:38 PM
#8

Det är därför jag har gjort det mesta idag när jag är ledig.. för veckan brukar ju springa iväg.. så är det ju helg igen och snart är det jul.. Brukar rusa runt i sista stund och handla julklapparna- Att man aldrig lär sig.. 😊

Emmyjane
11/24/13, 11:49 PM
#9

Ja det är typiskt mänskligt, att inte plantera. Finns dock några planerings genier men inte i min arvsmassa. Håller på att försöka slå om maten till mer lchf. Har dock lite svårt med att inte få äta morötter och frukt. Hoppas ni får en go måndag jag måste nog gå i säng nu. Ses i morgon.

[Sol69]
11/24/13, 11:51 PM
#10

Ja det är dags att sova här med.. Men morötter och frukt är ju nyttigt så varför ska man undvika det 🤔

Sov gott på er alla 😴😴

Emmyjane
11/24/13, 11:55 PM
#11

Ellerhur? För mycket socker tror jag enligt lchfarna .Natti natti!

[Sol69]
11/25/13, 10:11 AM
#12

Men det tycker jag ändå är fel för frukt och grönsaker har man alltid sagt att det är nyttigt och en frukt istället för godis fungerar ju bra.

Sitter och funderar på vad man ska köpa i julklapp till en 15årig son. Det är svårt för han är i en mellan ålder så man vill ha stora och dyra saker men det tycker inte jag att man ska behöva köpa.

Twinflamewolf
11/25/13, 10:34 AM
#13

Det är rätt intressant att ena dagen är nåt nyttigt andra inte så jag har kommit fram till att äta och dricka sånt som jag känner jag mår bra av och lämna annat åt sidan.

Frukt är ju nyttigt men vissa har ju mer sött än andra och syror som skadar våra tänder så måtta med allt och äta det man själv känner man mår bra av 😎

Annons:
[Sol69]
11/25/13, 10:41 AM
#14

Bra tanke att äta det som man känner känns rätt för en själv inte följa någon diet. jag kan inte tänka mig att fasta två dagar i veckan. fasen jag ska ju orka jobba också. Men vanlig hederlig mat och tänka på att inte äta skitmat för ofta.

Emmyjane
11/25/13, 12:19 PM
#15

Go middag! Dagen startade med snöskottning. hund å barn promenad/ snarkning till barnehagen. Intensiv hund uppfostring. Mer snöskottning. Måste få fram bilen flytta på den så plogarna kan ploga där den varit i vägen. Jag har tagit fram allas längd skidor och pjäxor så nu är det bara att skida. Hoppas ni haft en bra morgon. Frukt kommer jag nog synda med man måste ju inte köpa hela lchf idén.

[Sol69]
11/25/13, 5:56 PM
#16

Låter som om det är många som bor längst upp i landet. Här har det varit 3 grader  varmt och sol. Har varit med min dotter och köpt vinterskor och jacka. Så känner mig ganska nöjd. 😃Är sällan jag hittar det jag vill ha men denna gång fanns det som jag sökte till ett billigt pris..

agneta-43
11/25/13, 6:05 PM
#17

Hos oss var det -3 grader klockan 6.30 🥶 inte skönt och imorgon skulle det bli -6 som kallast burr så när jag kom hem i eftermiddags tog jag fram min vinterkappa så jag ska nog hålla mig varm nu 🙂

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
11/25/13, 6:14 PM
#18

Glöm inte dina galonbyxor. Du måste ju visa barnen hur man ska vara klädd.. och då fryser du inte heller 😃

agneta-43
11/25/13, 6:25 PM
#19

Hahahaha inte galon än bara regnbyxor och varm täckjacka och mössa och vantar och halsduk 😈 jag är så söt som det fulaste skogstroll men vad gör det bara jag håller mig varm och visar barnen att det går att spöka ut sig 👻😃

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
11/25/13, 6:30 PM
#20

Skulle vilja se dig en sån där overall som man tvingar på ungarna. för att de ska vara varma 😂 undra hur man kan sätt på barnen något man inte kan tänka sig att ha på sig själv 🤔 Jag köpte alltid jacka och byxor av den anledningen 🙂

Annons:
agneta-43
11/25/13, 6:37 PM
#21

Hahahahaha då skulle du varit med då en femårig pojke lånade ut sin overall till mig 😃 jag låtsades att jag inte hade varma kläder så jag tackade, tog emot overallen och drog i fötterna och böjde överkroppen ner och trädde i armarna i ärmarna och bad honom att dra upp dragkedjan han skrattade glatt och drog så "långt" det gick sedan gick jag ut 😂 han öppnade dörren och sa att han nog ville ha sin overall själv så jag tackade för lånet och tog av mig hans plagg och hämtade mitt 😃 Tänk om en förälder kommit då jag spökade ut mig så hahahaha 😂

Mina barn hade tvådelat tidigt då jag tyckte bättre om det, men på förskolan är det praktiskt för det går fortare att ta på och av för barnen 🙂

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
11/25/13, 6:40 PM
#22

Ja men skulle du vilja gå omkring i en overall?? Är det skönt att ha på sig tror du?? jag hade aldrig det till mina barn.. Jag kanske var en hatad förälder i smyg för att jag var så bökig och hade byxor och jacka på mina ungar 😂

Twinflamewolf
11/25/13, 6:41 PM
#23

Ha ha ha ja herrejisses dessa galonbyxor man var tvungen att bära som barn och svåra att röra sig i var dom.Ja hur kan föräldrar sätta såna på ungarna när dom inte skulle kunna ha dom på sig själv 😂

Det är väl för tur man aldrig skaffade barn för tänk om jag köpt galonbyxor åt dom,arma krakar ☺️

Najjs 😂

Loris M
11/25/13, 6:43 PM
#24

#12 Vad roligt Sol!! Jag gick i samma tankar idag vid samma tidpunkt som du skrev ditt inlägg. Jag tänkte också, vad köper man till en 15-åring (…som jag också har. Också en son)? 😃Väntade på att affärer ska öppna kl. 10 och att hitta något för mina två 8-åringar var inte så jätte svårt. Men 15-åringen? Allt ska vara stort och dyrt i den åldern och så kan man inte ens imponera på dem lägre när de redan har i princip allt. 🤔

agneta-43
11/25/13, 6:43 PM
#25

Nej Sol jag vill inte ha en overall för det ser inte klokt ut på mig hehehehe tänk om jag blir varm på bena hur skulle jag då göra 😂 Nej verkligen inte en overall kan de ha i skidbacken möjligtvis, jag slipper för jag åker inte skidor. Tror inte du var hatad för en sådan bagatell 😂 Det viktigaste är ju att barnen håller sig varma och det gör de ju i tvådelat med 🙂

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
11/25/13, 6:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Skulle vilja se dig på jobbet så här som barnen ska va klädda och se hur länge du står ut 😂

[Sol69]
11/25/13, 6:51 PM
#27

15 år är en svår ålder. jag vet i katten vad jag ska köpa för vi har ju redan tre katter annars hade han älskat att få en katt till..

Mesa är din 15 åring Tjej?? eller kille??

Annons:
Loris M
11/25/13, 6:54 PM
#28

En kille! 😃

[Sol69]
11/25/13, 6:58 PM
#29

Då har vi samma bekymmer du och jag.. flickor i den åldern är lättare.. kan ju inte bara komma med kläder.. och spel har de ju ändå.. så va finns då kvar att köpa 🤔

Vi behöver råd om några andra har ideer ☝️

Twinflamewolf
11/25/13, 7:00 PM
#30

Ge en slant som dom får köpa det dom själv vill,en peng går ju alltid hem även hos tonåringar 😎

[Sol69]
11/25/13, 7:03 PM
#31

Men det är ju inte roligt att ge och de vill ju ha paketen också

Loris M
11/25/13, 7:05 PM
#32

Pengar är ju aldrig fel, men jag vill ge honom något annat. Vet bara inte vad, men tror att han skulle uppskatta mer att få något annat än pengar.

agneta-43
11/25/13, 7:54 PM
#33

Såå enormt ful den var!!!! Skulle aldrig i mitt liv satt den på mina barn och inte heller på mig 😉 Våra barn på förskolan har snyggare overaller måste jag säga 🙂

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
11/25/13, 7:57 PM
#34

Tog första bästa men poängen var att jag tycker att man inte ska låta barnen ha såna kläder på sig som man inte själv skulle kunna tänka sig gå i. Om du inte känner dig bekväm i kläderna och de känns som om du är en stoppad korv hur ska då de stackars barnen känna sig.. 😕

Annons:
agneta-43
11/25/13, 8:08 PM
#35

Föräldrars val är inte alltid genomtänkta utan mer praktiskt tänkta 😉 eller inte… för det finns de stackars barn som får gå i trasiga och urvuxna fodrade regnhängselbyxa med tillhörande jacka och byxans blixtlås är trasig och resterande regnkläder är försmå också samt att föräldrarna inte tar med eller köper kläder i barnets storlek. Barnen som går så blir ju både blöta och fryser under utevistelsen 😕

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
11/25/13, 8:13 PM
#36

Men jag är glad att jag slipper stå och tvätta kläderna för hand. Maskinen gör arbetet så snällt för mig.. 🤪

agneta-43
11/25/13, 8:17 PM
#37

😃

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
11/25/13, 8:22 PM
#38

Vet ni jag såg en underbart vacker man idag..😍 Bruna ögon.. Mörkt långt snyggt hår. Ståtligt byggd och med underbart sexiga skinkläder. Men synd bara att han va lite för dyr. Annars hade denne indian gärna fått stått hemma hos mig och vart vacker att titta på ❤️

Cahira
11/26/13, 12:43 AM
#39

Den envisa huvudvärken vägrar ge med sig. Jag kan inte sova och jag har magsår uppepå det samt en förkylning. 

Det räcker att vara sjuk nu. 🤦‍♂️

Men å positiva sidan, fick valla kossor idag vilket jag bara totalälskar. :) Slå igång instinkterna och bara läsa av djuren och planera vilken väg dom ska ta och sedan springa så fort benen håller som man gjorde då man var barn. Härlig känsla är det och ännu bättre är det då man kallas naturtalang efteråt. 😎

Sitter nu frusen in till märgen med den goda känslan att man fått nåt gjort (vilket händer allför sällan nu senaste tiden) med en kopp grönt blåbärste. Mys! ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
11/26/13, 10:18 AM
#40

Cahira du har pratat om huvudvärk länge nu stackare. Har du kollat vad det beror på. jag fick ju glasögon pga av att jag ansträngde ögonen och det gav huvudvärk. i en kombination med värk i axlar och nacke.

Själv har jag fungerat på att boka tid hos en massör men inte kommit så långt än.. Hoppas att du mår bättre snart. Styrkekramar till dig ❤️

[Sol69]
11/26/13, 1:24 PM
#41

Jag funderar på hur många som har den traditionella ljusstaken med fyra levande ljus på bordet. 🤔Jag har flera som ligger i förrådet och skräpar i år har jag inte ens tagit fram den. Vet att jag ändå skulle glömma att tända den i och med att sonen inte är så vidare intresserad av det längre och att jag inte har någon som delar matstunden annars med mig.. 😃

Annons:
Cahira
11/26/13, 9:20 PM
#42

#40 Haft huvudvärk sen april. Har bytt kudde, madrass, glasögon, gått till doktor, kiropraktor, akupunktör och massör. har testat vila, träning, stretching, aktivitet, värme och kyla. 

#41 Levande ljus gör ju hela middagen bättre. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Bettanbop]
11/26/13, 10:35 PM
#43

# 40 vad hände i april då??

Cahira
11/26/13, 10:49 PM
#44

Ingen som helst aning. Innan det hade jag det till och från nästan varje dag men efter ungefär april och våren så blev det varje dag. :/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
11/26/13, 10:55 PM
#45

Cahira det får du be dem kolla närmare på så kan du ju inte ha det. Hoppas det blir bättre snart 🤔Styrkekramar till dig 🤗

Cahira
11/26/13, 11:08 PM
#46

Det har dom gjort. Spänningshuvudvärk är allt dom säger. Ingen vet vart det kommer ifrån. Jag sitter mindre vid datorn än jag gjort förr till och med.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
11/27/13, 6:53 PM
#47

God kväll på er idag har det varit 10 grader varmt när jag har jobbat. Så de har känts lite lustigt faktiskt. Det ska ju inte vara så här varmt nu.. 🤔 Men fy vale vad bilen blir smutsig när de saltat ute och det är blött på marken.. man det ju knappt ut när man kör. Ur spolarvätska finns 😃Rena underverket 👍

Jag gjorde ju i ordning till advent nu så jag behöver inte stressa på kvällen för att ordna med det.. det känns faktiskt skönt.. 🙂

Cahira
11/27/13, 8:54 PM
#48

Ny spis, vi har fungerande ugn igen!! 🥳

Thanksgiving, here we come!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[Sol69]
11/27/13, 9:00 PM
#49

Låter som om du kan både laga mat och baka lagom till jul.. sån tur för er.. hoppas att den fungerar bra. och att det luktar jul ända hit.. 😂

Cahira
11/27/13, 9:02 PM
#50

Du anar inte hur mycket jag saknat ugnslagad mat! Blivit mycket micromat och stekt eller kokt mat. Är så galet sugen på lasagne! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
11/27/13, 9:06 PM
#51

Lan du skicka lite genom etern.. det låter gott.. 😃Får nog fixa det någon dag själv här hemma var ett bra tag sen..

Ugnen är ju smidig att laga mat i..sköter ju sig självt.. så förstår du saknat den,,

Cahira
11/27/13, 9:26 PM
#52

Ja precis så! Är nervös, väntar på ett viktigt sms med besked som jag hoppas är positiva. En tjej är intresserad av att köpa våra strulhästar och jobba med dom i vinter och hon lät väldigt kunnig så hoppas hennes mor ställer upp att köra och inte tycker ett par timmar i bil är för långt. Vore så skönt att bli av med den stressen vi haft runt dom.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
11/27/13, 9:30 PM
#53

Det låter som om det kan dränera dig på energin.. och det är ju inte bra. vi håller tummarna på att hon tar sig an hästarna.. så att du får lite egen tid till jul..

Cahira
11/27/13, 9:37 PM
#54

Minst sagt. Vi blev grundlurade då vi köpte min häst och vi har spenderat mycket pengar på att få det att fungera och problemet har bara växt och blivit allt allvarligare. Jag vågar inte vara nära dom efter alla gånger dom försökt springa över mig för att dom blivit skrämda av nåt, typ vinden. Jag kan inte longera, jag kan inte rida, jag kan inte tömköra… för allt slutar i en maktkamp och jag väger 50 kg med dålig rygg så jag är totalt chanslös - och hon vet det. Att hon dessutom är för hög för mig så jag har svårt att ta mig upp på henne och är höjdrädd på henne är bara yttligare anledningar. Hon lyssnar inte på mina kommandon, hon har försökt borsta av mig på träd, hon har försökt bocka av mig (mesig bockning men läskigt ändå) och har rullat med mig kvar på ryggen. Tog mig undan men ändå. 

Vi blev tillsagda att hon var perfekt nybörjarhäst, riktig läromästare och kunde ridas av vemsomhelst. Inte ens Mike kan rida henne och ridläraren hade problem med henne. Kan säga att jag är duktig slutkörd gällande dessa två problembarn. 

Så att denna tjej vill ta sig an dessa två känns verkligen superpositivt! Jag förklarade att hon behöver en starkare ledare/ryttare än jag är så hon kan känna sig trygg med sin ryttare, medans jag behöver en självtrygg individ som jag kan växa med.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
11/27/13, 9:41 PM
#55

Låter som om de hade bråttom att bli av med hästen och inte varken tänkte på ditt eller hästens bästa. för nu lider ju ni båda av dragkampen. Hästar är vackra men ärligt talat är jag rädd för dem. fått höra att det beror på tidigare liv upplevelser

Annons:
Cahira
11/29/13, 1:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Ja vi blev tyvärr grundlurade. :( Hon var dyr dessutom. 

Idag är det thanksgiving och jag har precis ätit en rejäl bit kalkon. Vansinnigt så gott det var, ser redan fram emot nästa år! 🤐

Så tog jag en bild som jag bara måste visa. Den blev så fantastisk idyllisk!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
11/30/13, 2:12 PM
#57

Vilken otroligt fin bild det var rena rama vykortet..

Cahira
12/1/13, 1:31 AM
#58

Tack :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
12/7/13, 9:06 PM
#59

Sitter och filosoferar och som vanligt blir jag kvar här inne och läser.. Undrar om det är många som tillbringar sin lördagskväll på nätet eller om de är såna att de ofta har besök på helgerna.

Vist händer det att jag har besök eller att jag ger mig ut.. Men jag brukar oftast känna för att ta det lugnt och njuta av ledigheten och då blir det inte så ofta som jag är ute på korgen eller är aktiv på annat sätt.. Utan det blir tv och dator för min del.

Kan delvis bero på att jag är i en hemma period och filosoferar en hel del och att krogen inte är lockande länge..

Fast som med allt annat går det i perioder. just nu är det lite björnen i idet för min del.. 😃 Blir ni också lugnare när mörkret faller på 🤔

Upp till toppen
Annons: