Annons:
Etikettandligt
Läst 2090 ggr
[Sol69]
2013-11-19 18:40

Goda egenskaper

Nu när vår nya artikel handlar om att ta in ljuset i vårt liv så tänkte jag att vi skulle börja reflektera lite över oss själva.. 🤔Något som alltid är svårt är att berätta om vad man har för goda egenskaper.. 😃

Så jag tänkte att ni skulle försöka beskriva vad ni tycker är positivt med er själva. Det är ju alltid lättare att berätta vad man tycker om andra. ☝️

Annons:
Ghosthunter
2013-11-19 21:28
#1

Ja, vad ska jag börja och hur långt kan man skriva….hahahaha😃

Jag är punktlig (är nästan oförmögen att komma för sent😃)

Jag är bra på att hålla rent och fint omkring mig.

Jag har ganska bra lokalsinne.

Har en stark moral och pliktkänsla.

Är godhjärtad och rättvis.

Behärska vissa delar av min medialitet och intuition på ett bra sätt (iaf de rätta dagarna)

Brygger gott kaffe och gör god köttfärsås….hahahaha😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Sol69]
2013-11-19 21:31
#2

Bra Gh du har koll på att du har många goda egenskaper.. men du glömde att du har en härlig humor 😃

Ghosthunter
2013-11-19 21:32
#3

Okay…tack..då får jag lägga till det också😃👍

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Denna kommentar har tagits bort.
[Sol69]
2013-11-19 21:36
#5

Vist är det svårt.. Agneta du är hjälpsam och omtänksam.. Rak och ärlig en vän att lita på.. 👍

[Sol69]
2013-11-19 21:38
#6

Kanske ska skriva min egen,, 🤔

Ärlig och bryter aldrig ett löfte. ger inte ett om jag inte kan hålla det.

God lyssnare.

Positiv och glad. 

Finns säkert mera som andra ser. va de jag kom på direkt..

Bra musik smak.. enligt mig.. 😂😂

Annons:
Loris M
2013-11-19 21:39
#7

Oj, Sol vad svårt och bra. Visst är det mycket lättare att reflektera över andra, men det är även lättare att tycka om andra än om sig själv på något lustigt sätt. Har tänkt många gånger, varför är det så lätt att se andras positiva sidor och älska dem villkorslöst med alla deras brister när vi (jag) samtidigt kräver av oss själva att vara felfria om vi ska kunna älska oss själva?

Så…. det var en jätte bra idé att du ställde denna fråga.👍 Jag tror att det blir både svårt och nyttigt för många av oss att svara på den.
Jag uppskattar att jag är en positiv person. Den positiva inställningen har tagit mig långt och hjälpt mig många gånger ur svåra situationer. Jag tycker om att jag alltid i nästan varje situation som är mindre positiv lyckas vända det till något positivt som jag kan dra lärdom av. Jag tycker om att jag är en lugn och balanserad person, ödmjuk och en fin vän, hjälpsam, ser alltid människors bästa sidor först och främst, …. det var ju inte så svårt 😊men jag har faktiskt övat mycket på att kunna se och upptäcka mina goda egenskaper och jag tycker verkligen om den jag har blivit. Sen finns det saker som jag skulle kunna bli bättre på, men det var ju inte det vi skulle reflektera över. 😃

agneta-43
2013-11-19 21:40
#8

Hihihi jag tog bort mitt för e en dålig sak är att jag har så dåligt och tror jag tänker femfefel =D hihihi men tack goa underbara du Sol för värmande ord kram =)

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
2013-11-19 21:42
#9

Nej men det kan vi starta en tråd om också.. för det finns mycket som vi blundar för om vi kan… 🙂

Men Mesa du har glömt att du är väldigt klok och att du hjälper andra genom att dela med dig av dina erfarenheter. ❤️

Ghosthunter
2013-11-19 21:42
#10

Precis mesa…..det är inte så svårt när man väl kommer igång…..gäller bara att komma igång😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Denna kommentar har tagits bort.
Loris M
2013-11-19 21:46
#12

Tack Sol, vad fin du är. 💋

Nej, GH det var inte så svårt som jag trodde i början av mitt inlägg. 😃

agneta-43
2013-11-19 21:47
#13

Nu blir det konstigt när jag skriver… Ord står som jag inte skrivit =0

Medarbetare på Druid & Shaman 

Annons:
[Sol69]
2013-11-19 21:49
#14

Har du spöken med dig Agneta 👻

agneta-43
2013-11-19 21:53
#15

Tror det =D

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
2013-11-19 21:56
#16

Nu får du tänka ut dina goda egenskaper Agneta 😂

desti
2013-11-19 22:04
#17

Hm Vad kul att tänkanpå goda egenskaper;) Jag har väl några på lager;) Lagar god mat Är bra lyssnare Är en bra vän, mamma, fru, dotter;) Klarar mig bra i stressiga situationer Bra på att läsa av andras människors känslor Gilla att skryta ahahaha Nä det räcker väl Snart börjar jag tro på detta här själv;)

[Sol69]
2013-11-19 22:08
#18

Jag tror att det är nyttigt att ta fram sina goda egenskaper.. Jag frågade en vän vad hon hade för goda egenskaper och hon kunde inte säga en enda god egenskap.. Så jag tror att man måste ha ganska bra balans i sig själv och lite självförtroende för att våga erkänna att jag faktiskt har goda egenskaper.. 🙂

[NeferNefer]
2013-11-20 12:35
#19

Jag är snäll, intelligent och tidvis riktigt rolig. Jag har ett bra ordförråd, jag är musikalisk och dessutom är jag rättvis. Jag är oftast på mycket gott humör.

Ja, sån är jag. 🙂

[Sol69]
2014-01-28 21:57
#20

Puttar upp denna tråd lite för det är alltid viktigt att tänka på att man faktiskt har goda egenskaper 😃

Annons:
Tarotstollan
2014-01-29 01:16
#21

Lovar inget om jag verkligen inte tänker göra det (därmed inte sagt r
jag skall göra det). Därför lovar jag nästan aldrig någonting!
En del tycker jag är rolig (om de förstår min humor), andra ser bara frågande ut.
En bra vän enligt vissa.

Det här var svårt, får nog fundera vidare!🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
2014-01-29 03:55
#22

Jag är godhjärtad och hjälper alltid om jag kan. Jag gör mitt bästa att hålla mitt ord och sen flera år tillbaka ger inte ett löfte om jag inte tror jag kan hålla det. Jag har en ängels tålamod och sätter mitt egna bästa i sista rum även om jag jobbar på att ta bättre hand om mig själv. 

Jag har en speciell connection med djur, speciellt hundar. Jag är ärlig, punktlig, och är duktig på att uttrycka mig för att få saker sagt precis så mjukt eller så hårt som behövs för att få fram det jag vill ha sagt till personen. Jag är målinriktad och ger inte upp mina mål och drömmar förrän de är uppfyllda om jag vill att det ska ske. Jag är ekonomisk och duktig på att motivera folk som har det svårt. Jag är även en mycket god lyssnare.

Jag har med väldigt mycket träning blivit duktig på att se det positiva i de flesta situationer när jag brukade vara väldigt negativ om. Jag har även lärt mig att det är ingen skam i att vara stolt över sig själv när man gjort nåt bra.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

agneta-43
2014-01-29 07:22
#23

OJ! Glömde visst bort att skriva efter att 👻 var i min dator 🤐

Hua… bäst att försöka då…. svårt…

Jo

Jag är plikttrogen, kommer helst minst en kvart före avsatt tid ex möten och jobb mm 

Jag gör allt för att ställa upp när någon behöver min hjälp, här har jag sedan en tid tillbaka att börja säga "nej, idag kan jag inte för jag har detta inbokat" tidigare raderade jag alltid mina planer, men jag har insett att jag och Steffe behöver min/vår tid också. Det viktiga är ju att finnas där, att ställa upp, men inte alltid på andras villkor, tiden måste passa för oss alla 

Jag är positiv och en glad en som har lätt att dra på smilbanden

Ger ofta beröm till alla runt om mig

När någon frågar mig om vad jag tycker om något försöker jag att berätta hur jag ser på det, hmm inte alltid lätt då det kan vara känsligt för den som vill ha svar, men då får jag tänka till hur jag ska formulera mig så mottagaren förstår min förklaring eller mitt svar

Det får nog räcka så här 🙂

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
2014-01-29 09:14
#24

Kul Agneta att du ser dina goda egenskaper. 👍😃😎Men du glömde att du har mycket humor och det är roligt att läsa dina inlägg Systera mi 😂

När det gäller mig själv. Så är för det mesta glad och positiv och ser till lösningar istället för till problemet. Lovar inget om jag inte kan hålla det.  Försöker att vara ärlig och rak. Men på ett fint sätt. Lojal och trogen emot dem jag bryr mig om. Omtänksam och snäll. 😃

[MotherEarth]
2014-01-29 12:34
#25

Uj uj vad svårt..får nog återkomma då jag är mer positiv i mig själv..Har faktist gott i terapi då jag haft djupa perioder där jag hatat mig själv ! Men en kan jag skriva..Min positiva sida och knasiga humor har hjälpt mig många ggr..Har väldigt lätt till skratt..Stor djurvän..ibland för ärligt vilket kan såra andra..jobbar på d.

Snäll,men har en tendens till att vara elak..aah nu var d positiva..

Är en bra mamma har jag fått höra och lagar god mat..Hjälper och lyssnar på dom jag känner starkt förtroende för..sprallig till tusen..Jo d vart ju lite positivt iaf :-) För övrigt av d jag läst och känt verkar ni vara en bunt sköna ärliga och varma rättvisa människor med stort hjärta *L*

[Sol69]
2014-01-29 14:42
#26

ME du hittade ju en del positiva egenskaper när du väl började att skriva och humor har jag märkt att du har 😃

agneta-43
2014-01-29 21:47
#27

😃 Hahahaha härligt att jag kan roa också systra mi 😃 

👍 Tummen upp för att du prickar in dig så bra 🙂 kan ju bara hålla med dig i allt du säger om dina positiva egenskaper, men Sol MEN du har glömt en egenskap du med och det är din tålmodighet 👍😉😎❤️🙂

Härligt ME du kom ju med på många bra egenskaper och du är verkligen en person med humor och hjärtat på rätta stället ger alltid fina och omtänksamma ord 👍❤️🙂

Medarbetare på Druid & Shaman 

Annons:
Tolv12
2014-01-29 22:13
#28

Dessutom är jag det långhårigaste jag varit på bra länge 😂

[MotherEarth]
2014-01-30 12:20
#29

Tack goa Agnetha <3

imke
2014-01-30 13:01
#30

Oj det här va ju jättesvårt….. Det är precis som du säger. Det är mycket enklare att säga bra egenskaper om någon annan. Om sig själv är supersvårt…. Plus att jag tänker som så att jag kanske ser bra egenskaper hos mig själv som andra inte ser… Och tvärtom :-) Men jag provar :-) * Jag är envis när jag är säker på något. Ser det som en bra egenskap ;-) * Jag är glad nästan jämt * Jag är positiv * Och jag är snäll och omtänksam (vill jag tro) :-P Puh… det va svettigt :-P


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

[Sol69]
2014-01-30 13:20
#31

Vist är det svårt att säga vad man har för goda egenskaper men vist är det nyttigt att tänka på att man har bra egenskaper 😃

Imke Envis kan vist vara en god egenskap om den används rätt och på ett positivt sätt så man inte tjurskalligt hävdar sin rätt och gör andra illa. Så ja om det är att du inte ger dig om du vet att du har rätt så är det ju viljestyrka och självförtroende i den situationen du är i just då och det är ju bra. Kan intyga att du är snäll och godhjärtad och vill alla andra väl. Se till att inte bli dumsnäll bara så att andra kan utnyttja din snällhet 😃

agneta-43
2014-01-31 13:09
#32

Envis är jag med och då när jag vet jag har rätt och när det gäller skytter mm. Så jag anser min envishet är positiv =)

Medarbetare på Druid & Shaman 

Tolv12
2014-01-31 20:37
#33

Är det ett sammanträffande att de spelar en trudilutt från En Jävel på Kärlek i programmet På Spåret just nu?

Tolv12
2014-01-31 20:40
#34

… och att Christian Luuk så här precis efter använder uttrycket trudilutt?!  (Som jag själv aldrig använder annars så därför osäker på stavningen för första gången som jag skrev det ordet)  😂

Annons:
Upp till toppen
Annons: