Annons:
Etikettandligt
Läst 2195 ggr
[Sol69]
2013-11-16 23:36

Vad är en ödmjuk och en empatisk person??

För mig är det en person som är verkligt lyhörd och öppen för de signaler som en annan person utstrålar både via ord och vi kroppsspråket och även i mellan raderna. Som kan tänka sig in i hur en annan person upplever något och inte bara säger att den förstår och att den tycker synd om den andra personen. För om man säger att man förstår men inte gör det ändå så speglar det av sig och den som får höra det känner sig bara lurad. Sen vågar denne person inte alls lita på vad den andra personen säger för den personen verkar inte alls ärlig i sitt sätt att agera.

Ta en sån sak som att vi säger till en person att denne får välja, men att vi sen gör som vi själva tycker för att vi anser att det är bättre för den personen då är det ju så att vi väljer vad den andra ska välja. Men att vi säger att denne har en möjlighet att välja. Men då får ju inte denne person välja det alternativet som denne själv vill. För även om det inte är det alternativet så kanske denne person väljer det utav den ena eller andra anledningen. Men då har vi i alla fall lyssnat på personen och låtit den få sin vilja fram,

Något jag tycker är jätte tråkigt är när andra vet bäst och de nästan ser ned på andra och talar andra till rätta för att de kanske inte uttrycker dig på ett korrekt sätt utan pratar mera från hjärtat och benämner saker utifrån känslan. Men det är faktiskt så att om man uttrycker dig för självsäkert och tillrätta visar andra så känner den sig ganska liten och värdelös och kanske inte vågar säga något nästa gång. För att denne känner att man ser ned på en person istället för att lyssna på denne och ta till sig det budskapet den vill för medla.

Det kanske inte alls är så att denne tycker och tänker samma sak som dig.. Om det är för dig självklart att en person som kommer till dig kan gå rakt in för du vet ju redan att denne är på väg. Så kan denne person tycka att det känns bättre om du öppnar dörren för att det inte känns rätt för den att bara öppna dörren och gå in..

Men hur anser ni då att en andlig och medial person ska vara emot andra personer??

Annons:
Zlevin
2013-11-17 00:18
#1

jag tycker att ödmjukhet och empati går hand i hand med andlighet och medialitet.

Malava
2013-11-17 01:05
#2

För att förkorta det hela, #1 och sol, Ja och med en viss tanke på att hur duktiga vi än må vara så är det en viss skillnad på skrift o tal. Hur vi än fösröker.🙂


Malava
2013-11-17 01:24
#3

Sedan så tycker jag att ni som "moderater" då får redigera sånt som blir "fel" kan tänka mig att ex avläsningar räknas in, kan ju gå hur som helst.

Personligen kan jag tänka mig inlämning av allt då jag har en viss kontroll så att säga.

Men förmodar att ni kan se ev. avikelser och meddelar i pm ?


[Sol69]
2013-11-17 10:14
#4

Tycker att ni på sajten skriver jätte bra och att det är en fin stämning här inne.- Så tror inte vi har behövt rätt till något alls- 🙂

Mina tankar var mera allmänna hur man är när man är en ödmjuk person och inte som kritik emot någon person här inne.

Upp till toppen
Annons: