Annons:
Etikettmedialt
Läst 706 ggr
agneta-43
11/16/13, 7:03 PM

Agera på intuitionen

Upptäckte nu i kväll en kul grej.

Under denna vecka har jag sagt till mig själv imorgon måste jag ringa pappa och "jag måste prata med syrran om vår resa" men det har liksom inte funnits med förrän tiden varit sen på kvällen. Kände vid 10.30 att "nu ska jag ringa pappa!" så jag letade fram det i mobilen och fick prata med honom i 20 minuter 🙂Underbara minuter kan jag säga, det var skönt att höra hans röst och hur positiv han är trots allt han går igenom. Efter vi avslutat vårt samtal ringde jag direkt till min syster och vi bestämde datum och grovplanerade lite. Syrran berättade även om det pappa redan sagt om den kommande operationen, men jag tyckte hon kunde få berätta så jag lyssnade och flätade i vad han sa till mig och det var lite olika han sagt så det var nog jobbigt att ta in allt för kära far.

Nu vid kvällens intåg runt klockan halv sju kollade jag Facebook igen efter några gånger tidigare idag och då had jag ett privat meddelande från… min syster som berättade att hon i augusti tappat mobilen i golvet så illa att den gick sönder och efter reparationen hade hon inget kvar i telefonminnet så hon behövde mitt mobilnummer. Tänk att det ska ta så lång tid från det skickas till det kommer in till mottagaren drygt  ca 8timmar😮 men så häftigt att jag ringde så nära inpå ändå ca 50 minuter efter hon skrev på Facebook 🙂

Jag kollade tiden hon skickade sitt meddelande och det var ca klockan 10, jag ringde pappa ca 10.30 och direkt efter det samtalet till syrran och det var ca 10.50 

Tror nog jag blivit knuffad denna vecka av "någon" vid min sida och nu var det ju inte mycket jag hade på agendan denna dag så då svarade jag på knuffarna och ringde 🙂 Det visade sig nu då jag berättade för min syster att hon trodde jag sett meddelandet på Facebook och då ringde direkt 🙂

Berätta gärna om era härliga och förbluffade händelser då ni lyckats ringa någon som behövt er eller träffat någon ni eller den tänkt på mm mm

Medarbetare på Druid & Shaman 

Annons:
[Sol69]
11/16/13, 7:43 PM
#1

Skulle jag sätt mig ned och skriva om alla gånger jag har känt på mig saker skulle det ju bli en hel roman.. 😃Men kan berätta om en specifik gång..

Jag kände på mig att jag skulle möta min Killkompis snart som jag hade tappat kontakten med.. Känslan började väl komma på senvåren.. vet ej exakt tid. Men känslan ville ej försvinna bort. En kväll när jag jobbat så erbjöd jag min fd granne och hämta henne på Ikea då hon hade handlat saker och jag jobbade i samma stad och åkte förbi på vägen hem. Men nej då hon skulle ta bussen hem och ville inte bli hämtad. Så jag får direkt hem från jobbet och han inte mer än in genom dörren så ringde hon och frågade om jag kunde hämta henne på buss stationen i och med att det var så bökigt att åka buss med alla sakerna. Tänkte det kan inte människan bestämma sig. Men jag åkte i alla fall ned till bussen för att hämta henne.. Klev ur bussen för att gå och möta henne. På en bänk mitt emot min bil satt en man och jag var tvungen att titta lite extra på honom se så det var sant.. Men naturligtvis var det min vän som satt där och hade varit tvungen att åka en omväg med bussen.  Den bussen han skulle med missa han för det blev kaffe istället. Han sa att han känt på sig att vi skulle ses sen midsommar ungefär och det var nog augusti då… Men tyvärr har vi ingen kontakt idag. Men hoppas att han dyker upp som gubben i lådan igen.. För det finns ett starkt band mellan oss

Nu hoppas jag andra berättar om dina upplevelser. 🙂

agneta-43
11/16/13, 7:49 PM
#2

Jo, det blir ju en del när man tänker efter, men när det plötsligt slår en så här så tänkte jag dela med mig och vill gärna höra andras upplevelser 🙂 

Ja du ser där hade ni båda samma känsla och mötet kom när ni minst anade det eller? 🙂

Medarbetare på Druid & Shaman 

[Sol69]
11/16/13, 7:57 PM
#3

Ja det stämmer och jag vet att denne person inte är ute ur mitt liv.. Men har ingen aning om när han dyker upp igen.. Men ni får gärna känna in och berätta vad ni tror. så kan jag tala om i framtiden om ni hade rätt 😃

Loris M
11/16/13, 8:31 PM
#4

Hej!

Jag har precis gått med i Druid och shaman så det här får bli mitt första inlägg här. Kan inte så mycket om druider och shamaner men jag "känner" värdar/medarbetere och de brukar ha kloka tankar så det blir säkert bra. 🙂

Jag brukar känna på mig saker rätt så ofta och säger som Sol, listan skulle blir lång. På senare tid har jag blivit duktigare på att lyssna på min intuition än tidigare då jag många gånger avfärdade den.

Men jag kan välja att berätta om något som hände i förra veckan. Jag har en vän som jag tycker mycket om men som jag inte träffar så ofta då vi bor i olika städer och är helt enkelt upptagna på var sitt håll. Vi har mailkontakt men inte så ofta. För fem veckor sedan skickade jag ett vanligt brev med ett handgjort kort i då det fanns en speciell anledning. När det gått en vecka, sen två och tre utan att hon hörde av sig så tänkte jag om jag ska höra av mig till henne istället och fråga om det kommit fram. Men sen tänkte jag, nej det är klart att det kommit fram hon kan ju åtminstone hör av sig och tacka. Jag ska inte behöva maila och fråga, tänkte jag.

När det gått fem veckor hade jag fortfarande inte fått något svar. Då vaknar jag tidigt en morgon och min först tanke är hon. Jag tänker jätte mycket på henne och får en känsla att det skulle vara en bra idé att maila. Känslan är jätte stark och jag får också en känsla av att något inte är bra, att hon inte mår bra. Jag går hemma i säkert två timma, dricker kaffe och funderar och tänker på henne. Till slut sätter jag mig ner och skriver till henne. Bara tjugo minuter senare får jag ett svar och hon skriver på ett ungefär: "Så märkligt!! Jag tänkte på dig hela morgonen och tänkte att jag måste sätta mig ner och svara på det vackra kortet som nu står på mitt skrivbord och som jag ännu inte svarat på". Sedan betättar hon att hon inte mått så bra och sökt läkarvård m.m. 

Det var lite häftigt att jag mailade till henne samtidigt som hon loggade in för att maila till mig fast det gått fem veckor. Samt att jag kände att något var fel. Men henne har jag lite speciella band till. Ni vet när man bara vet att man träffats förut och när man känner att man känner varandra fast man inte gör det (i detta liv). ❤️

[Sol69]
11/16/13, 8:44 PM
#5

Välkommen hit Mesa. 🤗 Kul att se dig. Ser fram emot dina kloka inlägg för de brukar vara mycket visdom i dem. 

När vi tog över sajten hette den ju redan druid och shaman.. Så vi har ej valt namnet. 😃

Men kan erkänna att vi inte kan ett skvatt om druider så det får vi forska i. Shamaner är ju Twinflamewolf duktig på och vi andra älskar indianer och är nog mera allmänt andliga med inriktning på den schamanismen.

Men jag brukar säga att det är tillåtet att skiva om vad som helst bara det känns viktigt för er. Så det behöver inte vara om shamaner eller inte ens om andlig tro. Utan kan vara allmänt om vad som helst. 😃

Vi är bara glada att vi har lyckats att få denna skuta att flyta så bra tack vare alla goa medlemmar som finns med oss här. 👍❤️

Loris M
11/16/13, 8:47 PM
#6

Tack Sol! 🌺Ja, det känns som en trevlig sajt, för jag har varit inne och läst många gånger innan men inte skrivit något. Men nu får ändra på det! 😃

Annons:
agneta-43
11/16/13, 9:56 PM
#7

Välkommen mesa 🌺

Medarbetare på Druid & Shaman 

Loris M
11/16/13, 10:45 PM
#8

#7 Tack! 🌺 Fin berättelse du skrev. Tycker om det du skriver att "någon knuffade dig". Det är precis så jag upplever att det känns.  Visst är det härligt när man tar sig tid att lyssna på sig intuition och vågar lita på den? När man vågar lita på dessa "knuffar".

agneta-43
11/17/13, 10:08 AM
#9

Tack mesa =) Knuffar var det första ord som kom till mig då jag skrev och tänkte då att "ja, det är ju knuffar i rätt riktning" =) Ja, visst är det härligt då det visar sig vara rätt, att vi faktiskt lyssnat och följt "knuffen" =) Tack för din fina berättelse, det känns härligt då vi kan dela med oss av våra upplevelser tycker jag både när det gäller intuition, andliga och ja, annat vi känner vi vill dela =) Kram =)

Medarbetare på Druid & Shaman 

Upp till toppen
Annons: