Annons:
Etikettandligt
Läst 577 ggr
daisy55
2013-11-16 15:38

Utanför kroppen

Måste man vara yngre för att börja ha utanför kroppen upplevelser? Är man för gammal vid 55? Har hört det nånstans.

Annons:
[Sol69]
2013-11-16 17:48
#1

Varför skulle du vara för gammal?? Det beror inte på åldern utan på hur mycket du utvecklar dig medialt.. Det är i alla fall mina tankar..

Twinflamewolf
2013-11-17 07:34
#2

Nä nån åldersgräns finns inte 😉

Alla har vi redan rest medvetet eller omedvetet under sömnen sen vi var små.Vi kan även träna upp medvetna resor där vi in i detalj minns allt tom med dofter känsel och smak.

Det tar lite tid för en del att öva upp,att våga släppa kontrollen om anden men jag är övertygad om att alla kan och det har inget med ålder alls att göra.

För många år sedan kunde jag aldrig tro jag skulle medvetet kunna styra vakna astralresor idag får jag dra tillbaka anden i kroppen för den får för sig att dra iväg på dom mest olämpliga platser som i kön på affären och där vill man ju inte stå som ett fån och resa iväg.

Alla kan men behöver våga släppa kontrollen för i början kan det kännas obehagligt när man ser sig själv lämna sin kropp vilket man gör vid vakna astrala resor.

Vi kan resa i nutid,dåtid och framtid och det här förväxlas med tron på tidigare liv och känslan av att vi har bott på en plats men det är andens egna cellminnen från en tid vi besökt astralt.Anden kan befinna sig långa tider på platser den känner behag och det är inte en omöjlighet att träna upp det här medvetet och sen minnas sina resor både i fysiska och den andliga världen.

Astral resor är ett underbart redskap och något jag inte skulle kunna vara utan för det ger sån enorm frihet till anden att hämta kraft från olika platser och från andra sidan.

daisy55
2013-11-17 10:43
#3

Tack för era svar. Medial är jag men jag har inte lyckats lämna kroppen (förutom i sömnen) har ni några bra förslag? Jag mediterar och får kontakt och kommunicerar liksom i mitt inre men jag är fortfarande kvar i kroppen. Nu låter jag nog luddig men hoppas ni förstår hur jag menar.

[Sol69]
2013-11-17 10:59
#4

Mediterar du med eller utan guidning??? Kanske kan meditera utan guidning och bara följa med flödet. och det kan dels vara oro att släppa taget som gör att du inte lyckas med det.. eller att du tvivlar på att du kan.. Så bara följ känslan. 🙂

daisy55
2013-11-17 11:07
#5

Nej jag mediterar själv och har lätt att öppna upp mig jag är nog alltid öppen mer eller mindre. Men sen tar det stopp, jag får hur mycket som helst inom mig både hör och ser men har alltså inte lyckats lämna kroppen utsn endast känt kraftiga vibrationer och liksom puttningar. Det handlar nog om självförtroende, får försöka träna.

Upp till toppen
Annons: