Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 431 ggr
[Sol69]
2013-11-13 10:13

13 November

God förmiddag på er alla!

Idag lyser solen ute så fint.. och vi får hoppas att den har lust att stråla på oss..

Jag sitter med mitt kaffe och njuter av en lugn stund 😃

Har tänkt på att tiden rusar fram och att det snart är dags att plocka fram och göra fint till advent.. 🤔 Får väl se vad jag hittar i mina gömmor.. om allt finns eller om jag behöver köpa något nytt..

Brukar ni pynta på något speciellt sätt till advent eller tar ni allt närmare jul?? 😃

Önskar er alla en trevlig onsdag..

Annons:
[Bettanbop]
2013-11-13 11:08
#1

God förmiddag ☀️ och alla andra som snart trillar in 👋

Här i Skellefteå skiner solen på vårt tunna men fina vita snölager. Tiden går så fort att snart är det första advent, Lucia, Jul och Nyår.

Jag bruka börja lite smått med pyntningen till första advent med ljusstakarna, till lucia har jag nog det mesta färdigt. Men jag har dragit ner på allt pynt, lagom är best, man ska ju orka städa och damma allt också och då vill jag inte ha för mycket saker.

Kramisar 🤗

[Sol69]
2013-11-13 11:15
#2

Bra tanke du har Bettan… Det ska ju dammas också.. Jag brukar inte vilja ha för mycket av den anledningen. Utan det ska vara lättstädat. Man ska ju hinna med att leva livet och inte bara att städa också.

Sen har jag ju bara två stora barn. så gör inte så stor sak av julen och dess pynt.. för det är ingen som uppskattar det..

Förr när jag bodde tillsammans med barnens pappa stod vi och gjorde pepparkakshus och sånt.. de va pynt i varenda liten vrå. Så det är stor skillnad nu sen jag blivit själv och jobbar inom vården..

Känns inte som att det är så stor sak att pynta längre.. är ju inte hemma och ser det ändå.. förra året hade jag inte ens julgran och det har jag alltid haft innan…

Får väl de vad en hinner med till advent och jul nu..

Glöm ej våran lilla tävling som kommer nu till advent.. 😃

desti
2013-11-13 14:00
#3

Vi firar jul hos svärföräldrar så jag behöver bara klä mig fint och hämta några plastlådor;) Vi har julgran Och någon liten tomte här och där men inte alls mycket. Hemma är ändå allt i rött guld svarta färger;) Vi har små barn men de bryr sig inte så mycket om det och vi ger inga julklappar det fixar farföräldrar och morföräldrar vi ger bort något till någon familj som vi vet att de är i behov barnen hjälper oss packa paket med kläder, mat eller leksaker. Jag tror att på så sätt kommer mina barn aatt få mer av det. Sen är det så att om de önskar sig något och de inte får så får de en nyårspresent vi tycker att det är mera neutralt på det sätt och inte så bunden till jul utan man börjar nyår med något nytt och något fint;) Vi har gjort 9 styck barn glada i flera år på det sätt. Och vi har kontakt med de och det är kul att se att vi kan göra någon nytta.

[Sol69]
2013-11-13 14:02
#4

Nyårs klappar vad fint 👍

Twinflamewolf
2013-11-13 17:47
#5

God Kvällning !

Oj det här med Jul är så olika,jag kommer från en familj där den ska firas med pompa och ståt och som barn var det ju kul men nu som gammal kärring tycker jag nog det mest handlar om smäck med alla prydnader och tomtar.

Så jag firar med lite god mat,inget över dådligt.Äter lite med släkten men tröttnar efter första måltiden Julmat sen vill jag ha hederlig kost för det blir för fett och brett för min smak 😃

Däremot vad gäller julklappar så har jag helt sagt ifrån för många år sedan och idag skänker jag till mina fadderfamiljer i Navajo och vill nån ge mig en julklapp så där absolut att dom måste ber jag dom istället att bidra till familjen Yazzie och Begay för där behövs det och jag har så jag är nöjd och känner jag behöver inget mer.

Julen är ju mer barnens högtid,spänningen,förväntan,pynt och dessa klappar som dom inte vet hur fort dom ska få öppna men det här kommer vi i från som vuxna och jag fokuserar helt på Navajo i samtliga av dessa storhelger för det känns helt enkelt rätt och jag vet hur illa det verkligen är ställt hos dessa människor medan vi egentligen har allt vi behöver och ofta mer därtill.

Ha en fortsatt fin kväll på er 🌺

Upp till toppen
Annons: