Annons:
Etikettmedialt
Läst 1266 ggr
[Sol69]
2013-11-10 20:33

Känna in i Hemsökta hus

Sitter och tittar på det okända och funderar på om ni har varit på någon husesyn och fått chansen att känna in andar och dess energier medialt??

Jag har varit med om det några gånger. Bland annat i Agnetas hus och hos en annan medlem som bor i ett hemsökt gammalt hus. Mycket intressant och lärorikt att man kan känna av så mycket.. Återkommer till vad jag kände senare,,

Berätta gärna om era upplevelser 😃

Annons:
Cahira
2013-11-10 21:03
#1

Växte upp i hemsökt hus samt att både mormor och morfars och farmor och farfars hus var mycket gamla så var en hel del aktivitet där med. Så för mig är det vardagsmat. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
2013-11-10 21:05
#2

Cahira har du lust att berätta lite om dina upplevelser i huset?? 🤔

Cahira
2013-11-10 21:07
#3

Var mest mumlande röster, hostande, saker som försvann, fotsteg, en dörr med väldigt unikt läte som smällde igen (den kan bara stängas om den smälls igen) knarrande golv osv. Mitt rum och vardagsrummet var det mest aktivitet i. Var livrädd att sova ensam i det hemska rummet först men misstänker att det är vad som gjort mig till den jag är idag. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Timmorn
2013-11-11 22:10
#4

Jag har inte varit i något känt hemsökt hus. Eller jag bor väl i ett hemsökt hus hehe. Folk på besök ser katter, dörrar som stängs, skrik osv. Och när jag var ensam i tonåren så busades lite och allt möjligt slutade fungerade eller dörrar som stod vidöppna osv.
Min släkting har börjat känna saker. Personligen tror jag att det har att göra med att vår husande vet om att släktingen har bott i det här huset som barn och upplevde lite otrevligheter. Så anden visar upp dem igen.. Släktingen har nämligen vaknat av skrik och bråk, " nu bråkar de igen" . Och jag själv som sover i samma hus vaknade på något sätt i drömmen och tänkte för mig själv det här är inte en dröm, det är minnen. Men det är inte mina minnen utan det är min släktings. Och gick sakta ur drömmen/minnet. 
Däremot brukar jag diskutera med mamma efter husvisningar som vi har gått på eftersom att de letar nytt. En del energier är inget trevliga i en del hus… I ett var jag tvunget att gå ut för jag kände så tydligt att det skedde misshandel där och även om jag var stängd och stängde om och om igen så kom känslan tillbaka och jag behövde luft.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[Sol69]
2013-11-11 22:17
#5

Tack Timmorn för att du berättar för oss.. jätte intressant.. 

Jag har varit i Frammegården i Värmland som är känt för att vara ett riktigt spökhus.. Med en annan forum medlem och hade nog inte vågat åka helt själv dit.. För det finns mycket där som händer. 😃

Timmorn
2013-11-11 22:28
#6

Jag skulle nog inte heller vilja åka själv till ett känt spökhus :P Det här är ju "mina" egna spöken så de kan jag oftast "kontrollera" 😃
Kände en mörkare energi en enda gång i detta hus och där var jag tvungen att säga till på skarpen ett par gånger att nej sluta titta på mig i duschen, ge dig av här ifrån det är mitt hus och du har inte här att göra. Inga ord, ingenting bara en man med mörk energi som helt ärligt gjorde mig skiträdd. Men det var talande och lärande också att jag klarar av att skicka en våg/vägg av ljus energi och bara vara jag och putta bort det onda så att säga.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Annons:
Upp till toppen
Annons: